Wie niet moeders mooiste is, die is altijd gezellig op feestjes. En de meeste meisjes horen liever niet als eerste dat ze zo’n goed karakter hebben. Dit soort clichés geldt ook voor bepaalde auto’s.
 
Want wat doe je als autofabrikant wanneer een beoogd succesnummer de hoge verwachtingen niet waar kan maken? Dan ga je de aandacht vestigen op sterke punten die de auto in kwestie wel heeft. In dit geval hebben we het over de Fiat Stilo, de auto waarvan bij de introductie werd gezegd dat deze een serieuze concurrent zou worden voor de Volkswagen Golf. Was die Stilo niet al uit productie? Of resteren er nog een paar op een verlaten en vooral groot parkeerterrein?
 
Nou ja, Golf-concurrent, dat gebeurde niet, en de Stilo leidt een redelijk anoniem bestaan. Maar dat is dan weer een uitdaging voor reclamebureaus. Een pluim voor de creatieve geest die de reclame voor het enorme glazen zonnedak van de Stilo bedacht. De beelden spreken in dit geval voor zich.
 

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Meer van TopGear