Onze vaste correspondent Cas Pedaal belooft ons dat dit artikel niet is ontstaan door zijn frustratie over diverse afwijzingen om te ‘Flixbus en chillen’. Zoals altijd is dit bericht gecontroleerd op de feiten en voor de volle 1,00 procent waar bevonden.

Aan de hand van de titel denk je dat dit nu een interessant uitleg-artikeltje is. Maar helaas, dit is niet Willem Wever. Sterker nog: Willem zit zelf niet eens meer in Willem Wever. Nee, we vragen het ons oprecht af: waarom mogen de Flixbus-chauffeurs de weg op zonder rijbewijs? Serieus, dat is toch de enige conclusie? Het kan niet anders dan dat Flixbus-chauffeurs een uitzondering krijgen op de rijbewijsplicht, want hoe verklaar je anders dit rijgedrag?

Als er een touringcar te lang links blijft hangen en nét iets te snel rijdt, dan is het negen van de tien keer een groene Flixbus. De onderstaande foto is genomen door een collega aan de hand van de vraag ‘kun je een foto van maken van een Flixbus als je er eentje ziet?’. Dit was de eerste Flixbus die we tegenkwamen, en hij voldeed perfect aan het geschetste beeld (en de ontstane ophef). Je vindt nog eerder een scherpe foto van Bigfoot dan van een Flixbus op de rechterrijstrook.

Flixbus op de snelweg

We willen het rijgedrag van de Flixbus-chauffeurs niet goedpraten, maar ergens snappen we het ook wel. Je zit met een bus vol onbekende mensen die liever hadden gevlogen, dus de sfeer is al niet best. Alsof een file al niet vervelend genoeg is, heb je ook nog al dat gezeur aan je hoofd. Dat je dan gefrustreerd achter het stuur zit, is wel logisch. Aan de andere kant: schuif lekker een rijstrook op. Of wissel van baan – en dan bedoelen we niet op de snelweg.

Meer satire lezen?

Reacties

  • Ary heeft op 21 oktober 2024 geschreven:

    Deze touringcars zijn begrensd op 100 km/u en de chauffeur rijdt het liefst een constante snelheid ivm comfort passagiers. Vrachtwagens worden dus ingehaald, maar ook verkeer dat rond de 95 km/u blijft hangen.
    De chauffeurs staan onder tijdsdruk, mede door rij- en rusttijden. Dus liefst doorrijden op constante snelheid en niet steeds wisselen van baan bij 5 stroken.

    • Buschauffeur touringcar heeft op 22 oktober 2024 geschreven:

      Een flixbus kan niet harder als 100 km per uur! Geen enkele autobus kan dit omdat er een begrenzer in zit. Bovendien wordt alles ook nog eens geregistreerd op de bestuurderskaart, dus verhalen van bussen die sneller als 100 km per uur rijden zijn onzin.

      Reageer
    Reageer
  • Jan heeft op 21 oktober 2024 geschreven:

    Zou er geen flikker van begrepen hebben mocht ik afgelopen zaterdag niet precies hetzelfde vastgesteld hebben op de Franse snelweg richting Calais.

    • Copaan 62 heeft op 21 oktober 2024 geschreven:

      Ze horen ook de snelheid te houden .
      Ze hebben 3 snelheden op de autoweg of snelweg dat is 80 & 100 & 120km
      En ze moeten ook zoveel mogelijk rechts rijden op 2 a 3 a5 rijbanen als ze dat niet doen dan krijgen ze boete van 280euro toerplaatsen betalen .
      Of via de camera geflitst wordt en binnen 8 dagen in u brievenbus en binnen 14 dagen betalen.
      Maar als de borden aangeven de snelheid dan moeten de bus chauffeur ook dan .
      En bus chauffeur horen ook complete rijbewijs hebben met chauffeurs diploma en code 95.
      Bus rij opleiding hebben . En elke 5 jaar een gezondheid verklaring bij zich hebben.

      Reageer
    Reageer
  • Andre heeft op 21 oktober 2024 geschreven:

    Wat een dom artikel weer van topgear. Hoe kom ik van deze flauwekul af van mijn telefoon?
    Hoop dat de redactie eens bedenkt wat de doelgroep is van deze artikelen. Een stelling in de kop en dan een verhaal met meningen zonder feiten die weinig met de kop te maken heeft. Ga eens van de weg af, het is al druk genoeg. Beetje foto’s maken op de snelweg. Heeft de bijrijder deze gemaakt of de bestuurder met zijn stuur en iphone in de hand? Reporters die de wet overtreden is het volgende artikel?

    • Dieseltje heeft op 21 oktober 2024 geschreven:

      Als topgear een beetje interesse toont ,in hun eigen artikelen . konden ze weten dat een touringcar met 100km sticker op deze 5 baans tot en met de 3 baan mag rijden. Wat is er dan mis met deze foto?
      Ik kan niet zien dat hij op deze baan lang blijft hangen. Neem aan dat hij nog steeds aan het inhalen is.

      • Stopdeoorlog heeft op 21 oktober 2024 geschreven:

        Probeer zelf eens van rijstrook te wisselen in een touringcar tussen allemaal nederlanders zou ik tegen team topgear zeggen. Gezien de drukte op de foto maakt het niks uit en is er ruimte genoeg…of was men gefrustreerd omdat er weer een nederlander naast je bleef rijden die met 0,1 km/h een inhaalactie poogt?

        Reageer
      Reageer
    Reageer
  • Louis heeft op 21 oktober 2024 geschreven:

    Wat een flauwekul artikel. Dan rijdt half Nederland zonder rijbewijs. Ik zie dagelijks legio automobilisten teveel links rijden. Dus niet alleen bussen.

    • Huub heeft op 21 oktober 2024 geschreven:

      Knappe conclusie!! De bus op de foto rijd op de middelste baan, waarschijnlijk omdat hij een stukje verderop een van de linker banen gaat nemen om rechtdoor te gaan. Bij zoveel rijbanen gaan de rechter banen rechtsaf buigen en (en nu wordt het moeilijk) kunnen de linker stroken van de rechter banen gebruikt worden om in de vorm van een fly-over het verkeer linksaf te sturen over de banen voor rechtdoor. Zou kunnen!!!

      Reageer
    • Wanderwillem heeft op 21 oktober 2024 geschreven:

      Grappig hoor, buschauffeurs als Flixbussen rijden iets meer kilometers per dag dan de gemiddelde spitsrijder. In het buitenland, ja de plek waar u waarschijnlijk 1 x per jaar met uw hondehokje rijd is dit gedrag vrij normaal. Omdat de lading, mensen zijn maag leegkiepert wanneer je met zo een deinende bus voortdurend in en uitvoegt. Oja en weet u waarom er NL op uw plaat staat? Omdat u in Duitsland NurLnks rijdt en geen flauw idee heeft van de snelheidsverschillen daar. Fijne dag.

      • Huub heeft op 21 oktober 2024 geschreven:

        Knappe conclusie!! De bus op de foto rijd op de middelste baan, waarschijnlijk omdat hij een stukje verderop een van de linker banen gaat nemen om rechtdoor te gaan. Bij zoveel rijbanen gaan de rechter banen rechtsaf buigen en (en nu wordt het moeilijk) kunnen de linker stroken van de rechter banen gebruikt worden om in de vorm van een fly-over het verkeer linksaf te sturen over de banen voor rechtdoor. Zou kunnen!!!

        Reageer
      Reageer
    Reageer
  • Chris heeft op 21 oktober 2024 geschreven:

    Cas Pedaal ziet dit verkeerd. Flixbus chauffeurs worden uitsluitend geworven onder Tesla rijders. Die hebben van Heilige Elon vrijstelling om altijd minstens 2e baan te rijden zoniet helemaal links.

    Reageer
  • Peter heeft op 20 oktober 2024 geschreven:

    Ha ha het zijn Tesla’s
    Daar heb je geen rijbewijs voor nodig.

    Reageer
  • Kaatje heeft op 20 oktober 2024 geschreven:

    Wie de foto goed bekijkt ziet een rij autos voor de bus en in de twee rechter rijvakken. de buschauffeur rijst gewoon waar hij moet rijden, vooral als hij niet rechtsaf wil. Een beetje verderop staat een bord voor sorteren naar rechts.

    • Kaatje heeft op 20 oktober 2024 geschreven:

      Rijdt bedoelde ik

      • Albert heeft op 21 oktober 2024 geschreven:

        Er rijden 2 caravans rechts die ging ik eerst fff voorbij voordat ik naar rechts zou gaan (beroepschauffeur) 40 jaar ervaring. Die jonge doet niets verkeerd

        Reageer
      Reageer
    Reageer
  • WillysJeep heeft op 20 oktober 2024 geschreven:

    JW kan er ook niks aan doen dat Google Translate al die fouten maakt.

    Reageer
  • René Koot heeft op 20 oktober 2024 geschreven:

    Waarom dit artikel Top Gear?
    Is gewoon onzin wat jullie beweren.
    Als ik liever had gevlogen, had ik gevlogen.
    Van de zomer voor het eerst met flixbus gereisd,
    En het was/is prima bevallen. Gewoon top waarom een bedrijf kapot maken. Ga maar is met de trein is niet te doen. Laatst naar airport Köln 5x overstappen. 2 min de tijd om over te stappen op sommige stations 10x duurder. Of een paar uur wachten op de tussenliggende stations. Dus Flixbus is een uitkomst. Gewoon een aanrader Flixbus… als je op tijd boekt een leuke prijs.

    • JanaV heeft op 20 oktober 2024 geschreven:

      Jana:
      Nou, ik zie idd flixbussen meestal links rijden, of liever gezegd, vaak jakkeren. Met de Flixbus leek me altijd prettig, maar nu ik ze vaak zie rijden, zou ik niet graag meegaan, vooral niet op de úren lange reizen. Hopelijk is er wel een wissel van chauffeur onderweg.
      Maar zonder rijbewijs rijden, dat zal wel een grap zijn, of op het slordige rijden duiden.

      Reageer
    • K.G.F heeft op 20 oktober 2024 geschreven:

      Zo vaak zie ik Flixbus niet meer in mijn omgeving. Maar als ik er één zie vraag ik mij wel af hoe de buschauffeur xijn rijbewijs heeft kunnen krijgen. Geen knipperlicht aan ,veel te hard links rijden en de regels aan zijn broek lapt. Erg kundig komen ze niet over op mij. Maar ze staan ook erg o der druk om optijd te rijden en dat is best gevaarlijk.

      • chauffeur Exclusief heeft op 21 oktober 2024 geschreven:

        wie gebruikt nu nog knipperlichten van zijn wagen? En hoeveel auto’s uit Frankrijk en Nederland en andere landen rijden in midden tegen 10 a 20 km langzamer dan de maximum snelheid??

        Reageer
      Reageer
    Reageer
  • Anja Teeken heeft op 20 oktober 2024 geschreven:

    Hallooo allemaal!!! Ik weet niet hóe er gelezen wordt… Maar zo te zien aan alle reacties, heeft men hiér wellicht overheen gelezen… het laatste stukje van de laatste regel in de 1e alinea van het artikel “…voor de volle 1,00 procent waar bevonden…
    Wellicht heeft iedereen gelezen “… voor de volle 100 procent waar bevonden…?
    Ik heb in ieder geval genoten van het artikel en er de lol van in gezien! Het is ook gezien al die reacties voor mij erg leerzaam geweest in die zin dat men al snel over n komma heen kan lezen. Deze dag (20 oktober) waarin ik mijn beide ouders dit jaar respectievelijk 24 en 7 jaar moet missen, heeft op deze manier toch nog een vrolijke noot aan de dag gegeven. Dank jullie wel, Anja Teeken

    • Kees heeft op 21 oktober 2024 geschreven:

      Stom artikel van Topgear. Als chauffeur van een flixbus heb je een rijbewijs nodig voor het besturen van een bus plus daarbij personenvervoer.

      Reageer
    Reageer
  • Anja Teeken heeft op 20 oktober 2024 geschreven:

    Hallooo allemaal!!! Ik weet niet hóe er gelezen wordt… Maar zo te zien aan alle reacties, heeft men hiér wellicht overheen gelezen… het laatste stukje van de laatste regel in het artikel “…voor de volle 1,00 procent waar bevonden…
    Wellicht heeft iedereen gelezen “… voor de volle 100 procent waar bevonden…?
    Ik heb in ieder geval genoten van het artikel en er de lol van in gezien! Het is ook gezien al die reacties voor mij erg leerzaam geweest in die zin dat men al snel over n komma heen kan lezen. Deze dag (20 oktober) waarin ik mijn beide ouders dit jaar respectievelijk 24 en 7 jaar moet missen, heeft op deze manier toch nog een vrolijke noot aan de dag gegeven. Dank jullie wel, Anja Teeken

    Reageer
  • Rikkie heeft op 20 oktober 2024 geschreven:

    Maak ook frequent gebruik van Flixbus naar Oberhausen omdat ICE-treinverbinding altijd storing heeft. Daarnaast in 1e klas altijd last van medereizigers die onbeschaamd kinderfilmpjes met Chinese kinderstemmetjes keihard afspelen op hun apparatuur. Voor een fractie van wat die ellende kost Flixbus ontdekt en is iedere keer een verademing. Nette chauffeurs, schone zitplaatsen en bus beweegt zich soepel door verkeer. Iedere keer met glimlach relaxed uitgestapt op eindbestemming. Afgelopen kerst Flixbus ook ontdekt in Zuid-Duitsland. Vanaf vliegveld München superverbinding naar Garmisch Partenkirchen, Seefeld en Innsbruck. Grappig genoeg was de trein op dat traject voor een jaar opgeheven vanwege een rotsblok op de rails.

    • Anja Teeken heeft op 20 oktober 2024 geschreven:

      Hallooo allemaal!!! Ik weet niet hóe er gelezen wordt… Maar zo te zien aan alle reacties, heeft men hiér wellicht overheen gelezen… het laatste stukje van de laatste regel in het artikel “…voor de volle 1,00 procent waar bevonden…
      Wellicht heeft iedereen gelezen “… voor de volle 100 procent waar bevonden…?
      Ik heb in ieder geval genoten van het artikel en er de lol van in gezien! Het is ook gezien al die reacties voor mij erg leerzaam geweest in die zin dat men al snel over n komma heen kan lezen. Deze dag (20 oktober) waarin ik mijn beide ouders dit jaar respectievelijk 24 en 7 jaar moet missen, heeft op deze manier toch nog een vrolijke noot aan de dag gegeven. Dank jullie wel, Anja Teeken

      • Houtje Beckmann heeft op 21 oktober 2024 geschreven:

        Lariekoek! Dit artikel is overduidelijk klik-aas gericht op nietsvermoedende automobilisten een oor aan te naaien. Dezelfde lui die geloven dat een rijbewijs bemachtigd wordt samen met een pak boterolie. Niks van geloven, de waarheid is duidelijk. Fyne dag, houtje beckmann

        Reageer
      • Peter heeft op 20 oktober 2024 geschreven:

        De beste stuurlui staan aan wal.
        Velen zonder rijbewijs.

        Reageer
      • Berkepo heeft op 20 oktober 2024 geschreven:

        Hallo Anja, ik las het artikel ook. En ik denk dat het waarheidsgehalte wel degelijk 1% uitkomt. Of in ieder geval dichter 1% benadert dan 100%

        Reageer
      Reageer
    Reageer
  • Han heeft op 20 oktober 2024 geschreven:

    Ik erger me vooral aan amateur journalisten die zich ergeren 8n het verkeer, en dat breed uit ventileren.

    Reageer
  • Loes heeft op 20 oktober 2024 geschreven:

    Er is zelfs aan collega’s gevraagd om foto’s te maken en dan staat er maar 1 foto in het hele bericht. Overdrijven is ook een vak.

    • Luson heeft op 20 oktober 2024 geschreven:

      Volgens mij rijdt deze bus voorgesorteerd op de meest rechtse rijstrook voor rechtdoor. De 2 rechter (doorgaande) rijstroken zijn bedoeld voor afbuiging naar rechts, richting een andere A snelweg.
      Die chauffeur doet het dus goed. Ik snap dit artikel dan ook niet.

      • Harold heeft op 20 oktober 2024 geschreven:

        Al die Flixbussen en ook de BlaBlaBla bussen rijden asociaal! Ik erger me kapot als ik ze zo zie rijden. Asociaal gedrag en trekken zich nergens wat van aan.ź

        • Anoniem heeft op 20 oktober 2024 geschreven:

          Flixbus en de touringcar bussen hebben sowieso een uitzonderingsregel, en dat is dat ze ook op de meest linker baan mogen rijden. Ook bij een inhaal verbod voor vrachtwagens, want het zijn tenslotte bussen en geen vrachtwagens.
          Ze hebben een gordel plicht (de passagiers) en mogen honderd kilometer per uur. Op de snelweg mag je maximaal honderd, dus ergeren zou niet hoeven lijkt mij, aangezien de personenauto ook niet harder mag. En ook het recht heeft om in te halen. Verder zijn de twee banen ernaast nog vrij om in te halen. Ik zie niet zo zeer het probleem dus eigenlijk.

          • Jac heeft op 20 oktober 2024 geschreven:

            Je hebt groot gelijk , zie ook het probleem niet in. Heb beide gereden en ik erger me meer aan de associale auto’s die vaak blijven rijden in het midden vak van een 3 baan, want wij mogen er maar 2 gebruiken dan. En als je er geen verstand van hebt, zwijg dan. De chauffeurs van een flixbus moeten ook rijbewijs hebben. We rijden met kaart en moeten ons ook aan de rust tijden houden. Er zijn er hier veel die reageren zonder er verstand van te hebben en alleen de gaspedaal van hun auto kennen.

          Reageer
        • Harrie heeft op 20 oktober 2024 geschreven:

          Reactie op luson.
          Als je goed kijkt op de foto kun je er niet uitmaken dat de 3 linker rijstroken voor rechtdoor zijn. De 5 rijstroken kunnen ook duiden op een rijbaan met 5 rijstroken. Die komen de laatste tijd veel vaker voor.

          Reageer
        Reageer
      Reageer
    • John K heeft op 20 oktober 2024 geschreven:

      Een foto is genoeg als bewijs stuk .Moet de rest dan ook gefotografeerd worden. Het is de waarheid.

      • Maria heeft op 20 oktober 2024 geschreven:

        Is niet alleen de Flixbus, vergeet de Poolse touringcars niet die hun Poolse chauffeurs voor de vrachtwagens om komen ruilen

        Reageer
      Reageer
    Reageer
  • Joey heeft op 20 oktober 2024 geschreven:

    In het midden of links blijven rijden is het probleem bij de gemiddelde Nederlander. Is elke dag een bron van frustratie op E19 van Breda naar Antwerpen. Ik denk dat ze niet weten dat je in België verplicht bent om rechts te rijden (kun je zelfs boete voor krijgen) en enkel links mag om in te halen. En erger nog, ze blijven gewoon 100 rijden op het linkse vak terwijl het 120 is hier. Je mag gerust trager rijden op het rechtse vak, maar als je inhaalt rijdt je 120 en zak je nadien terug naar je gewenste snelheid, zoals het op de rijschool geleerd wordt.

    • Arno fixer heeft op 20 oktober 2024 geschreven:

      Foto nemen terwijl je rijdt , dit mag niet!
      Ik erger me meer aan gsm gebruikers.

      Reageer
    • Contente flixbus gebruiker heeft op 20 oktober 2024 geschreven:

      Prima goed uitgewerkte reisservice, met cordate vriendelijke chauffeurs. Supermakkelijke bookingsservice en zeer betaalbaar. Het artikel reflecteert niets meer of niets minder dan een gefrustreerd persoon, niet in staat om zijn/haar omgeving te relativeren.

      Reageer
    • Bastiaan heeft op 20 oktober 2024 geschreven:

      Satire of niet, een flexbuschauffeur moet op zijn minst een rijbewijs hebben en de meeste zullen die ook hebben in de vorm van een autorijbewijs, het hebben van helemaal geen rijbewijs zou een kwalijke zaak zijn natuurlijk en ja, 1 keer meegemaakt dat zo’n bus hard of harder reed dan ikzelf, als eem trein!

      Reageer
    Reageer
  • M.C. heeft op 20 oktober 2024 geschreven:

    Niets te klagen erover. Rijden lekker door en halen vrij snel in. Het verhaal dat ze links blijven hangen komt mij niet bekend voor. Tevens zie je op de foto nog 2 lege rijbanen links. Dus dan blijft de chauffeur niet hangen op de linkerbaan. Reed iedere bus en vrachtwagen maar als die flixbus chauffeurs. Kom ze toch vaak tegen op A4 rondom Schiphol

    • Quasistatistiek heeft op 20 oktober 2024 geschreven:

      Wat een onzin reactie. Als ik op de rechterbaan aan kom rijden moet ik 3 banen opschuiven of rechts inhalen. Idiots als jou zijn het probleem op aarde

      • DerDré heeft op 20 oktober 2024 geschreven:

        Lekker doordrukken die bus Hij mag ook 100 dus iedere keer lopen slingeren van rechts naar links en omgekeerd krijg je iedereen aan ‘t kotsen ik zou als chauffeur ook zorgen voor zo effectief mogelijk snelheid erin te houden

        Reageer
      • Piet moenen heeft op 20 oktober 2024 geschreven:

        Een foto, een moment opname. Maar rechter baan, sleurhutten. 2e baan auto’s, hoeft maar 1 sleurhut naar links te gaan en je zit vast.
        En als je wil inhalen, als je dan rechts rijd en je moet 3 lanen opschuiven, dan heb je niet echt geanticipeerd. Ruimte zat. Maar als jij eerst de rechter banen dicht wil zetten, moet jezelf weten. Ik zit links.

        • LimboJoe heeft op 20 oktober 2024 geschreven:

          Een waar woord. Anticiperen! Al die betwetertjes die denken dat ze o zo goed rijden als ze zich slingerend van links naar rechts door het verkeer heen bewegen omdat ze zonodig naar rechts moeten terwijl er links nog 2 banen vrij zijn hebben gewoon 0 verkeersinzicht en brengen het overige verkeer alleen maar in gevaar.

          Reageer
        Reageer
      Reageer
    Reageer
  • Girdi heeft op 20 oktober 2024 geschreven:

    Ik ben een maand geleden met de Flixbus van Amsterdam naar Würzburg gereden. De sfeer in de bus was prima (in tegenstelling tot een van de reacties hier). De prijs was circa EUR 30,-. Super goedkoop. De chauffeur was vriendelijk. Omdat ik helemaal vooraan en bovenin zat kon ik alles goed zien.
    Er vielen mij 2 zaken op:
    De chauffeur hield vaak weinig afstand, hetgeen soms gevaarlijk was. Hij reed soms (onnodig) agressief.
    Overig verkeer (vooral automobilisten) hielden geen rekening met de bus, en een aantal keren werd de Flixbus gepest: dus dan reed er een auto voor de bus op de snelweg en dan ging die remmen (!!!!); of bleef met opzet links rijden. Ik heb mijn ogen uitgekeken: dat volwassen mensen elkaar zo pesten… ongelofelijk (mijn zoon heeft een opname van een auto (met kenteken duidelijk zichtbaar) die de bus met het schoolreisje pestte bij het invoegen op de snelweg). Eigenlijk zouden dit soort mensen hun rijbewijs voor 1 jaar kwijt moeten zijn.
    Wat bijzonder was is dat we ondanks files precies op tijd waren in Würzburg. Wellicht dat de chauffeurs zo rijden omdat ze onder tijdsdruk staan?
    ik laat ze voortaan direct voorbij gaan. Het gedrag van anderen is soms echt beneden de maat. Dus, als u soms zo doet, stop daar mee. Het ziet er ZO kinderachtig uit!

    • Peter Spillekom heeft op 20 oktober 2024 geschreven:

      Die Flixbus chauffeurs roepen het over zichzelf af. Ze rijden op het randje,maar meestal er over heen. Als ze zich netjes aan de regels houden, worden ze ook niet gepest. Ze rijden gewoon irritant te snel!

      • Lincoln heeft op 20 oktober 2024 geschreven:

        Een flixbus met een gepensioneerde chauffeur zat ons gewoon te treiteren, waarschijnlijk omdat we maar 110 reden.
        haalde ons in en toen hij ons nog maar half voorbij was ging die gek naar rechts en moesten we vol in de remmen,
        en dat rijdt dan met een bus vol mensen, gewoon onverantwoord, je zal er maar in zitten gewoon kansloos die chauffeur.
        kan beter achter de geraniums gaan zitten

        • Buschauffeur touringcar heeft op 22 oktober 2024 geschreven:

          Een flixbus kan niet harder als 100 km per uur! Geen enkele autobus kan dit omdat er een begrenzer in zit. Bovendien wordt alles ook nog eens geregistreerd op de bestuurderskaart, dus verhalen van bussen die sneller als 100 km per uur rijden zijn onzin.

          Reageer
        Reageer
      • Jaap heeft op 20 oktober 2024 geschreven:

        Dus dan moet je ze cv maar afsnijden of voor ze gaan remmen.
        Niks geleerd vroeger?

        Reageer
      Reageer
    Reageer
  • J m heeft op 20 oktober 2024 geschreven:

    Een onzin topic , het hele verhaal is priet praat , schrijf zinvolle dingen aub

    • WillysJeep heeft op 20 oktober 2024 geschreven:

      Waarom lees je het dan? Het is toch overduidelijk dat het om satire gaat.

      Reageer
    Reageer
  • Rusty Nail heeft op 20 oktober 2024 geschreven:

    Een touringcar mag alleen 100 kmh als er veiligheidsgordels op alle zitplaatsen zijn. Heeft/doet er één de gordel niet om, mag hij “officieel” maar 80kmh.

    • Anton heeft op 20 oktober 2024 geschreven:

      Ook al mogen de touringcar bussen alleen 100 als er gordels inzitten, de meeste touringcar bussen die ik op de snelweg tegenkom rijden 115 of 120! Dus of daar nu gordels inzitten of niet ze rijden sowieso te hard!

      • Trucky van flixbus heeft op 20 oktober 2024 geschreven:

        Wat een kul verhaal de opleiding die wij krijgen is niet voor de poes je moet waarheid schrijven

        • Buschauffeur touringcar heeft op 22 oktober 2024 geschreven:

          Een autobus kan geen 115 of 120 rijden, dus dat is allemaal onzin. Ze zijn allemaal afgesteld op 100 km per uur. De frustratie zit bij de automobilist die liefst alle rijstroken voor hem alleen wil hebben. Een bus of vrachtwagen belemmerd zijn uitzicht, dus hier begint de ergernis. Die bus moet maar rechts blijven. Maar hij mag 100 km per uur rijden en ook inhalen zelfs als er een inhaalverbod voor vrachtwagens is… dus hij doet niets verkeerd.

          Reageer
        • Anton heeft op 20 oktober 2024 geschreven:

          De Nederlandse Flixbus chauffeurs zijn het probleem niet, Nederlanders die een bus moeten besturen hebben een gedegen opleiding gehad en moeten ook nog 35 uur per 5 jaar nascholing volgen voor de code95! Maar veel Flixbussen worden bestuurd door goedkope Oost Europeanen zoals Polen en die krijgen rijbewijs bij een pakje boter bij wijze van spreken en die code95 kunnen de meeste Oost Europeanen gewoon kopen!

          Reageer
        Reageer
      Reageer
    • Jos heeft op 20 oktober 2024 geschreven:

      Aanwezigheid van gordels is één van de voorwaarden om 100 km/u te kunnen rijden, niet het gebruik ervan. Er is een wettelijke verplichting om de gordels te gebruiken. Doe je dat niet dan is dat je eigen verantwoordelijkheid, je moet immers onderweg ook naar het toilet kunnen. Je maakt bij een controle door de bevoegde instanties dan als passagier wel de kans om een bekeuring te krijgen.

      Reageer
    Reageer
  • Mark010 heeft op 19 oktober 2024 geschreven:

    Nee, niet zuiver op de graat, deze satire. Het feit dat het merk-gericht is is tricky. Maak het liever algemeen en spreek over touringcar chauffeurs.

    Vrachtwagens die steeds de vluchtstrook oprijden zijn veel ernstiger.

    Reageer
  • Betuwe58 heeft op 19 oktober 2024 geschreven:

    Een touringcar mag net als U personenwagen 120 rijden . Het is nl. geen vrachtauto maar heeft net als een personenwagen een geel kenteken . Wat doet die man/vrouw dan fout. ?

    • Militaire Politie Belgium heeft op 20 oktober 2024 geschreven:

      Het is inderdaad correct dat een touringcar (bussen van bv De Lijn in België doen het ook maar mag NIET) mag inhalen op 3de rijstrook uiterst links en 100 en dus NIET 120km/u mag rijden, dat de bestuurder niet over het rijbewijs moet bezitten lijkt me nogal vreemd ???

      Reageer
    • Wimtje heeft op 19 oktober 2024 geschreven:

      100km/u geen 120km/u.
      Hij mag wel op de linker rijstroken komen en gewoon inhalen.

      • Johan heeft op 20 oktober 2024 geschreven:

        Ik ben een buschauffeur en als ik zie wat voor een obzin hier wordt geschreven…
        Een touringcar, bus of hoe je het voertuig ook noemt, ongeacht uit welk land het komt binnen de EU heeft een verplichte snekheidsbegrenzer tot 100km/ u. Een vrachtwagen tot 90km/u.
        Elke foto is een moment opname genomen aan de achterkant van de bus. Wat er aan de voorkant gebeurt zie je niet.
        Wees toch eens een beetje verdraagzaam naar deze beroepschauffeurs toe. Ik ben er zeker van dat iedereen wel eens een boete krijgt. Mocht elke overtreding gespot worden dan kwamen de meeste mensen niet toe met hun maandloon.

        Reageer
      Reageer
    Reageer
  • ValsKnijn heeft op 19 oktober 2024 geschreven:

    Hij mag daar gewoon rijden.
    Artikel 43 lid 4 RVV(1990)
    Op een autosnelweg is het bestuurders van een samenstel van voertuigen met een totale lengte van meer dan 7 meter en van een vrachtauto verboden op een rijbaan met drie of meer rijstroken enig andere dan de twee meest rechts gelegen rijstroken te gebruiken. Het verbod geldt niet voor het geval zij moeten voorsorteren.

    • quasistatistiek heeft op 20 oktober 2024 geschreven:

      Dan moet hij toch gewoon rechts rijden of niet dan….

      • WillysJeep heeft op 20 oktober 2024 geschreven:

        Nee.

        • Marc Bueken heeft op 20 oktober 2024 geschreven:

          Ik kan alleen maar positieve reacties geven bij een reis met FlixBus. De chauffeurs zijn geen jonge chauffeurs, dus veel ervaring . Bussen netjes , echt een plezier om mee te reizen.

          Reageer
        Reageer
      Reageer
    • Max heeft op 19 oktober 2024 geschreven:

      Juist! Weer een slecht artikel van topgear.

      Reageer
    Reageer
  • Bob Smartje heeft op 19 oktober 2024 geschreven:

    Er zijn 5 ( VIJF ) rijvakken ! Misschien had de chauffeur al voorgesorteerd ?

    • Jmjohannrs@hotmail.gr heeft op 20 oktober 2024 geschreven:

      Idd dat geeft ook aan hoe zo n onzin verhaal dit is geschreven door iemand die werkelijk geen idee heeft waar ie het over heeft

      Reageer
    Reageer
  • Piet heeft op 19 oktober 2024 geschreven:

    Als flixbus chauffeur rijd je nou eenmaal rustig door als je niet op de rechterbaan rijd. Je hebt dan geen last van vrachtwagens en automobilisten die 98 of 97 rijden of steeds op hun rem staan. Je kan je afvragen, waarom rijd een automobilist in de meeste gevallen 98 of 97 met remmen en weer doorgaan ivm appen achter het stuur en geen 100…een flixbus is een lijndienst en moet op tijd rijden, dus gaat hij er het liefs langs voor de minste hinder en ja….ik snap die flixbus chauffeur wel…

    Reageer
  • Jeroen heeft op 19 oktober 2024 geschreven:

    Ik zie hier geen fout, in Nederland mag een touringcar gebruik maken van alle rijbanen (uiteraard zoveel mogelijk rechts rijden) hij rijd direct de baan links van het voertuig die hij inhaalt. Ook mag een touringcar 100 en met een geeikte snelheidsmeter die een touringcar heeft lijkt het misschien dat hij harder rijd (uw auto snelheidsmeter is niet geeikt en geeft altijd meer aan) de touringcar is ook begrenst op 100 dus kan niet harder/te hard. Dus in dit geval zie ik weinig fout op de foto. Wel vind ik dat de flixbuschauffeurs vaak als een gek door het verkeer gaan

    • Anja Teeken heeft op 20 oktober 2024 geschreven:

      Hallooo allemaal!!! Ik weet niet hóe er gelezen wordt… Maar zo te zien aan alle reacties, heeft men hiér wellicht overheen gelezen… het laatste stukje van de laatste regel in het artikel “…voor de volle 1,00 procent waar bevonden…
      Wellicht heeft iedereen gelezen “… voor de volle 100 procent waar bevonden…?
      Ik heb in ieder geval genoten van het artikel en er de lol van in gezien! Het is ook gezien al die reacties voor mij erg leerzaam geweest in die zin dat men al snel over n komma heen kan lezen. Deze dag (20 oktober) waarin ik mijn beide ouders dit jaar respectievelijk 24 en 7 jaar moet missen, heeft op deze manier toch nog een vrolijke noot aan de dag gegeven. Dank jullie wel, Anja Teeken

      Reageer
    • Leroy heeft op 19 oktober 2024 geschreven:

      Mijn vaste vervoersmiddel van belgie naar nederland en stukken sneller en goedkoper dan een trein, automobilisten rijden gevaarlijker dan een flixbus..beetje raar dit afkraken.

      Reageer
    • Kees de Winter heeft op 19 oktober 2024 geschreven:

      “geijkt” en “te snel” ipv “geeikt” en “te hard”… je lijkt Jan-Willem Eysink wel met al die taalfouten.

      Overigens ben ik het inhoudelijk roerend met je eens. Vreemd stukje satire. Het tovert geenszins een lach op mijn gezicht, en een kern van waarheid kan ik niet bespeuren.

      • WillysJeep heeft op 20 oktober 2024 geschreven:

        JW kan er ook niks aan doen dat Google Translate al die fouten maakt.

        Reageer
      Reageer
    Reageer

Geef een reactie

(verplicht)

Meer van TopGear