
Dat vindt Ford zelf in ieder geval. Het productiemodel van de B-Max, dat in maart op de autoshow van Genève voor het eerst aan het publiek getoond wordt, is nagenoeg hetzelfde als de conceptversie die een jaar geleden onthuld werd. Dat betekent eerst en vooral: schuifdeuren zonder vaste b-stijl.
Ford noemt het een ‘nieuwe standaard’, wat ons een beetje overdreven lijkt. Maar het is wel prettig; mocht je zo lang zijn dat je jezelf moet dubbelvouwen bij het achterinstappen, dan stoot je in ieder geval je hoofd niet. De B-Max heeft ook nog eens de grootste laadruimte in zijn klasse, en Ford geeft hoog op over de materialen en afwerking van het geheel. De auto komt later dit jaar op de markt en zal worden aangeboden met kleine en zuinige motoren, zoals het 1.0 EcoBoost-benzinetorretje en een stel diesels.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


BPM moet verdwijnen: worden Mustangs en M4’s eindelijk goedkoper in Nederland?

Een van de leukste ‘normale’ auto’s van Nederland gaat binnenkort uit productie

Volkswagen deelt pijnlijke sneer uit, maar kiest een opvallend slachtoffer

De nieuwe politie-Mustangs zijn opmerkelijk genoeg trager dan onze Mercedes-diesels

De oninteressante reden waarom de bestverkochte PHEV van Nederland een dubbele antenne heeft

Tesla verdient in Europa op deze slimme wijze nog meer dan 1 miljard euro

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

De gaafste benzinemotor van de afgelopen 20 jaar komt terug

Je kunt 43.000 euro aanbetalen op een auto die al acht jaar niet geleverd wordt

Tesla-rijders zijn hun auto zat en ruilen hem in, maar hoe komt dat eigenlijk?

Leaserijders die zich schamen voor hun auto mogen hun Tesla eerder inleveren

Auto’s te duur? Je kunt gewoon nog een nieuwe benzineauto kopen voor slechts 11.000 euro

Volkswagen werkt aan interessante nieuwe brandstofmotor met oude F1-techniek

Er zijn slechts vier automerken die géén verlies maken op hun elektrische auto’s – dit zijn ze

Deze bloedmooie Lancia Stratos-kloon kost net zoveel als een Volkswagen Golf Variant

De lelijkste auto van dit moment (na de Cybertruck) ziet er zo ineens een stuk beter uit
