Is er ruimte tussen de gewone Mustang GT (5.0 V8, 420 pk) en de Shelby GT500 (5.4 supercharged V8, 540 pk)? Natuurlijk.
Dit is de Mustang Boss 302. De naam verwijst naar legendarische auto’s van veertig jaar geleden die hier verder niemand kent. Maar misschien zegt dit je wel iets: 440 pk, 515 Nm en een uitgebreid aangepakt onderstel met schokbrekers die je zelf kunt instellen. De koppeling, het differentieel en de Brembo-remmen kunnen nét even wat meer hebben. De uitlaat brult een stuk harder. Wil je een race-ready Mustang die volledig is afgestemd op Laguna Seca? Ook dat kan.
Dit Boss-pretpakket komt grotendeels van de Boss 302R, een raceversie die alleen voor het circuit bestemd is. Je kunt dus op je vingers natellen dat deze straatpony serieus snel is; volgens Ford zelfs de snelste in serie geproduceerde Mustang ooit. Uiteraard kost ie in Amerika evenveel als drie liter benzine hier, maar we zijn niet jaloers hoor.
Reacties