
Er zijn vast mensen die denken dat Quiddelbacher-Höhe en Hedwigshöhe karakters zijn uit de Duits-nagesynchroniseerde versie van Harry Potter, Flugplatz een lokaal vliegveldje in Duitsland is, Kesselchen iets wat je bestelt op de kerstmarkt in Keulen en Brünnchen gewoon een laat ontbijt is. Voor wie geen benul heeft van de Nürburgring en zijn vele bochten, is hier de goedkopere Porsche Taycan 4S. De Taycan voor mensen die geen record op de Groene Hel nodig hebben en uit de voeten kunnen met 530 pk.
Performance Battery en Performance Battery Plus
Twee elektromotoren (één per as) in goedkopere Porsche Taycan 4S produceren 530 pk als de auto zijn stroom haalt uit de standaard Performance Battery met een inhoud van 79,2 kWh. De Plus-versie van de batterij biedt 93,4 kWh en verhoogt het vermogen naar 571 pk. Dit zal zijn om het gewicht te compenseren, want beide versies sprinten in 4 seconden naar de 100 km/u en toppen op 250 km/u.
De Porsche Taycan 4S met standaard batterij rijdt op één lading 407 kilometer. Met de dikkere batterij groeit de actieradius naar 463 kilometer. Op de achteras zit, net als bij de snellere versies, een tweetraps automaat. Speciaal voor de Porsche Taycan 4S ontwikkelde het merk een setje 19-inch velgen. Samen met een aangepaste voorspoiler, andere zijskirts en een zwarte diffuser onderscheiden de velgen de auto van de snellere versies.
Prijs Porsche Taycan 4S
Aardig van Porsche is dat ze vrijwel altijd de prijzen communiceren bij nieuwe modellen. De Porsche Taycan 4S kost minimaal 109.900 euro. Dat scheelt toch zeker 47.000 euro met de Turbo en maar liefst en een whopping 81.100 euro met de snellere Turbo S. Luchtvering en sturende achterwielen behoren tot de standaarduitrusting van deze instapper. Hij staat vanaf januari 2020 bij de dealers. Dat betekent dat zakelijke rijders over de eerste 45.000 euro 8 procent bijtelling betalen en 22 procent over de rest van het bedrag.
De verschillen met de Taycan Turbo en Turbo S
De batterij van de Turbo en Turbo S meet 93,4 kWh. De Turbo doet 680 pk en de snellere Turbo S doet 761 pk. De actieradius is respectievelijk 450 en 412 kilometer. De naar de 100 sprinten doet de Turbo in 3,2 seconden en de Turbo S in 2,8 seconden. Het Nürburgringrecord voor de snelste vierdeurs EV staat op naam van de Turbo met een tijd van 7 minuten en 42 seconden. Met de 4S zal Porsche geen tijden neerzetten, vermoeden we. Boeit dat..?
Meer van TopGear


Porsche voegt het lekkerste smaakje van de Taycan toe

Is de Porsche Taycan Turbo GT Weissach de ultieme EV voor trackdays? (review)

Porsche Taycan Turbo S review: Is 952 pk op straat misschien wat overdreven?

VIDEO: De recordronde van de Porsche Taycan Turbo GT ziet eruit alsof ie vooruitgespoeld is

Taycan Turbo GT: De krachtigste Porsche ooit is nog net iets langzamer dan Tesla

Waarom je de Macan niet een dure Audi met een Porsche-koets mag noemen

Waarom betalen sommige mensen 25.000 euro voor een speciale lakkleur? En is dat het wel waard?

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Dit is de goedkoopste Porsche van dit moment – moet je zoiets willen? (review)

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

De stijlvolste Audi RS 6 had een foute eigenaar en kan nu van jou zijn (voor weinig?)

De verstandigste auto die je kunt kopen is compleet vernieuwd, maar jij kiest toch wel een BMW

De nieuwe Brabus E 700 is verrassend voordelig (en lichter dan een M5)

De vernieuwde Volvo S90 kun je nu herkennen aan een bijzonder fraaie achterkant

Heeft de Mini John Cooper Works Electric de ‘JCW-factor’? (review)

‘Waterstof is toch de perfecte oplossing, waarom focussen we daar niet op?’

Zal de Alpine A390 een leuke elektrische crossover zijn?

Volkswagen komt weer met een goedkope auto – dit is de (waardige) opvolger van de Up

Deze auto met Lamborghini-koplampen is een van de goedkoopste auto’s van Nederland

Als je met een elektrische auto langzamer optrekt dan een vrachtwagen, moet je je rijbewijs inleveren

Hoe goed is een Opel Calibra Turbo uit 1992 als je hem vandaag rijdt?

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom

Op deze manier proberen Duitse tankstations de boel te neppen (dus goed opletten)

In Amerika kijken ze je heel raar aan als je dit een Volkswagen Golf noemt

Dit betaal je in Nederland voor de lichtste en krachtigste BMW M2 van dit moment

Deze oersaaie (en spotgoedkope) Passat heeft stiekem een van de coolste Volkswagen-motoren ooit

Pre-order nu: TopGear Supercars 2025 (Collector’s Edition)

De neus van de vernieuwde Toyota Aygo X is langer, maar dat gaat flink belasting schelen in Nederland

In Nederland kopen we meer EV’s, maar Tesla’s laten we liggen

Fred (37) komt helemaal tot rust als hij 3 uur op een vastgeroest moertje staat te vloeken

Wist je dat er een groot verschil is tussen ‘Bimmer’ en ‘Beemer’ als je op een hippe manier ‘BMW’ wilt zeggen?
