
Er zijn vast mensen die denken dat Quiddelbacher-Höhe en Hedwigshöhe karakters zijn uit de Duits-nagesynchroniseerde versie van Harry Potter, Flugplatz een lokaal vliegveldje in Duitsland is, Kesselchen iets wat je bestelt op de kerstmarkt in Keulen en Brünnchen gewoon een laat ontbijt is. Voor wie geen benul heeft van de Nürburgring en zijn vele bochten, is hier de goedkopere Porsche Taycan 4S. De Taycan voor mensen die geen record op de Groene Hel nodig hebben en uit de voeten kunnen met 530 pk.
Performance Battery en Performance Battery Plus
Twee elektromotoren (één per as) in goedkopere Porsche Taycan 4S produceren 530 pk als de auto zijn stroom haalt uit de standaard Performance Battery met een inhoud van 79,2 kWh. De Plus-versie van de batterij biedt 93,4 kWh en verhoogt het vermogen naar 571 pk. Dit zal zijn om het gewicht te compenseren, want beide versies sprinten in 4 seconden naar de 100 km/u en toppen op 250 km/u.
De Porsche Taycan 4S met standaard batterij rijdt op één lading 407 kilometer. Met de dikkere batterij groeit de actieradius naar 463 kilometer. Op de achteras zit, net als bij de snellere versies, een tweetraps automaat. Speciaal voor de Porsche Taycan 4S ontwikkelde het merk een setje 19-inch velgen. Samen met een aangepaste voorspoiler, andere zijskirts en een zwarte diffuser onderscheiden de velgen de auto van de snellere versies.
Prijs Porsche Taycan 4S
Aardig van Porsche is dat ze vrijwel altijd de prijzen communiceren bij nieuwe modellen. De Porsche Taycan 4S kost minimaal 109.900 euro. Dat scheelt toch zeker 47.000 euro met de Turbo en maar liefst en een whopping 81.100 euro met de snellere Turbo S. Luchtvering en sturende achterwielen behoren tot de standaarduitrusting van deze instapper. Hij staat vanaf januari 2020 bij de dealers. Dat betekent dat zakelijke rijders over de eerste 45.000 euro 8 procent bijtelling betalen en 22 procent over de rest van het bedrag.
De verschillen met de Taycan Turbo en Turbo S
De batterij van de Turbo en Turbo S meet 93,4 kWh. De Turbo doet 680 pk en de snellere Turbo S doet 761 pk. De actieradius is respectievelijk 450 en 412 kilometer. De naar de 100 sprinten doet de Turbo in 3,2 seconden en de Turbo S in 2,8 seconden. Het Nürburgringrecord voor de snelste vierdeurs EV staat op naam van de Turbo met een tijd van 7 minuten en 42 seconden. Met de 4S zal Porsche geen tijden neerzetten, vermoeden we. Boeit dat..?
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Porsche voegt het lekkerste smaakje van de Taycan toe

Is de Porsche Taycan Turbo GT Weissach de ultieme EV voor trackdays? (review)

Porsche Taycan Turbo S review: Is 952 pk op straat misschien wat overdreven?

VIDEO: De recordronde van de Porsche Taycan Turbo GT ziet eruit alsof ie vooruitgespoeld is

Taycan Turbo GT: De krachtigste Porsche ooit is nog net iets langzamer dan Tesla

De duurste Porsche 911 ter wereld is strikt genomen geen Porsche, maar wel heel erg duur

Dit moet wel (veruit) de goedkoopste Porsche Panamera van Nederland zijn

De Techart Magnum is sneller (en lichter) dan de nieuwe BMW M5 Touring

Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Waarom deze Porsche 911 komisch smalle achterbanden heeft (het zijn geen thuiskomers)

Wereldrecord driften Porsche Taycan niet beperkt door accu

Op deze manier gaat BMW rijke mensen tegemoet komen die vergeten remmen te bestellen

Deze (zeer zeldzame) verlengde Volvo S80 met heerlijke V8 kan van jou zijn

De nieuwe Volvo ES90 is de stilste Volvo aller tijden – dit moet ie kosten

Dit is de nieuwe (en prachtige) Audi A6 – en hij heeft niet de motor die je zou verwachten

Volvo gaat met de ES90 een van de zwaarste auto’s in zijn klasse bouwen, maar dat heeft een voordeel

Audi gaat ook dit mooie en sportieve model uit productie halen

Is de goedkoopste versie van de nieuwe Kia EV3 goed genoeg? (review)

Waarom de Kia EV3 met extreem grote velgen een typisch Nederlands fenomeen is

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Deze auto kost nu nog nieuw 115.000 euro, maar tweedehands slechts 16.000 euro

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

De Ikea-auto onder de EV’s gaat slecht 10.000 euro kosten (en je moet hem zelf in elkaar zetten)

Duitsers willen snelheidslimiet op Autobahn, maar er is nog hoop

Wist je dat deze (inmiddels) betaalbare BMW stiekem een volbloed racemotor heeft?

Mag de Duitse politie jouw telefoon in beslag nemen als je Flitsmeister gebruikt?

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

De binnenspiegel in je auto is verplicht, maar er is een hele rare uitzondering

Dikke nep-BMW 7-serie ziet er beter uit dan het origineel (en daar is een goede reden voor)

Let op: deze parkeerapp wordt binnenkort flink duurder (en welke moet je nu hebben?)

Duitsers willen snelheidslimiet op Autobahn, maar er is nog hoop

Op deze wijze gaat de Fiat 500 weer een enorm succes worden in Europa (en dus ook in Nederland)
