
Er zijn vast mensen die denken dat Quiddelbacher-Höhe en Hedwigshöhe karakters zijn uit de Duits-nagesynchroniseerde versie van Harry Potter, Flugplatz een lokaal vliegveldje in Duitsland is, Kesselchen iets wat je bestelt op de kerstmarkt in Keulen en Brünnchen gewoon een laat ontbijt is. Voor wie geen benul heeft van de Nürburgring en zijn vele bochten, is hier de goedkopere Porsche Taycan 4S. De Taycan voor mensen die geen record op de Groene Hel nodig hebben en uit de voeten kunnen met 530 pk.
Performance Battery en Performance Battery Plus
Twee elektromotoren (één per as) in goedkopere Porsche Taycan 4S produceren 530 pk als de auto zijn stroom haalt uit de standaard Performance Battery met een inhoud van 79,2 kWh. De Plus-versie van de batterij biedt 93,4 kWh en verhoogt het vermogen naar 571 pk. Dit zal zijn om het gewicht te compenseren, want beide versies sprinten in 4 seconden naar de 100 km/u en toppen op 250 km/u.
De Porsche Taycan 4S met standaard batterij rijdt op één lading 407 kilometer. Met de dikkere batterij groeit de actieradius naar 463 kilometer. Op de achteras zit, net als bij de snellere versies, een tweetraps automaat. Speciaal voor de Porsche Taycan 4S ontwikkelde het merk een setje 19-inch velgen. Samen met een aangepaste voorspoiler, andere zijskirts en een zwarte diffuser onderscheiden de velgen de auto van de snellere versies.
Prijs Porsche Taycan 4S
Aardig van Porsche is dat ze vrijwel altijd de prijzen communiceren bij nieuwe modellen. De Porsche Taycan 4S kost minimaal 109.900 euro. Dat scheelt toch zeker 47.000 euro met de Turbo en maar liefst en een whopping 81.100 euro met de snellere Turbo S. Luchtvering en sturende achterwielen behoren tot de standaarduitrusting van deze instapper. Hij staat vanaf januari 2020 bij de dealers. Dat betekent dat zakelijke rijders over de eerste 45.000 euro 8 procent bijtelling betalen en 22 procent over de rest van het bedrag.
De verschillen met de Taycan Turbo en Turbo S
De batterij van de Turbo en Turbo S meet 93,4 kWh. De Turbo doet 680 pk en de snellere Turbo S doet 761 pk. De actieradius is respectievelijk 450 en 412 kilometer. De naar de 100 sprinten doet de Turbo in 3,2 seconden en de Turbo S in 2,8 seconden. Het Nürburgringrecord voor de snelste vierdeurs EV staat op naam van de Turbo met een tijd van 7 minuten en 42 seconden. Met de 4S zal Porsche geen tijden neerzetten, vermoeden we. Boeit dat..?
Meer van TopGear


Porsche lanceert twee modellen waarvan de lak al 25.000 euro kost

Wereldrecord driften Porsche Taycan niet beperkt door accu

Porsche voegt het lekkerste smaakje van de Taycan toe

Is de Porsche Taycan Turbo GT Weissach de ultieme EV voor trackdays? (review)

Porsche Taycan Turbo S review: Is 952 pk op straat misschien wat overdreven?

Krijg de nieuwe TopGear Porsche Special als allereerste in handen!

Voor een paar duizend euro maak je de goedkoopste Porsche 911 net zo snel als de duurste

Porsche overweegt een auto te bouwen die heel dom klinkt, maar eigenlijk geniaal is

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

Porsche lanceert relevante modellen voor Nederland, met een nogal tegenstrijdige naam

De 911 Club Coupé is niet eens de duurste 911, maar toch kun je hem niet kopen

De nieuwe snelle Mercedes van de politie heeft nu al groot voordeel ten opzichte van de Audi

Is zo’n superchique Mercedes CLS Shooting Brake (X218) na 13 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Deze onopvallende BMW 5-serie heeft meer vermogen dan een Bugatti Veyron

Dit is de dikste BMW M5 Touring: 810 pk, maar dan wel met drie jaar garantie

Porsche lanceert relevante modellen voor Nederland, met een nogal tegenstrijdige naam

Dit zijn de eerste foto’s van de nieuwe snelle Mercedes van de politie (die de Audi A6 vervangt)

Dit zou best wel (opnieuw) de bestverkochte auto van Nederland kunnen gaan worden

Met de Opel Mokka GSE is er eindelijk weer een ouderwets sportieve Opel (280 pk)

Tesla hangt een verkoopverbod boven het hoofd op hun grootste markt

Doorrijden met je oude benzineauto is slechter voor het milieu dan een nieuwe EV kopen, dit is waarom

De Europese Unie wil dat alle auto’s van de zaak en huurauto’s verplicht elektrisch zijn

Eindelijk een Subaru die geen fortuin moet kosten in Nederland (en daarom zullen fans hem haten)

Kijk hoe de Duitsers een brug van 70 meter hoog en 485 meter lang als één geheel verhuizen

Het wordt nog minder leuk om op de Autobahn te rijden als het zo doorgaat (maar er is ook goed nieuws)

De nieuwe snelle Mercedes van de politie heeft nu al groot voordeel ten opzichte van de Audi

Met de Opel Mokka GSE is er eindelijk weer een ouderwets sportieve Opel (280 pk)

In Duitsland kun je een snelheidsboete krijgen van 7.500 euro, en als je niet oppast moet je echt betalen

Gaat BMW de dikke M3 en M5 nu ook voorzien van een kleine benzinemotor?

In dit Europese land willen ze een flitspaal invoeren tegen asociale wielrenners

Is zo’n betrouwbare Suzuki Swift Sport na 7 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Hoe kunnen zoveel mensen zo’n dure nieuwe auto betalen? Dit zijn de verschillende opties

Dit is geen flitspaal of verkeerscamera, maar wat is deze verdachte paal dan wel?

Hier kunt je nu al de volledige kaart van GTA 6 bekijken, ruim voordat de game uitkomt
