
Er zijn vast mensen die denken dat Quiddelbacher-Höhe en Hedwigshöhe karakters zijn uit de Duits-nagesynchroniseerde versie van Harry Potter, Flugplatz een lokaal vliegveldje in Duitsland is, Kesselchen iets wat je bestelt op de kerstmarkt in Keulen en Brünnchen gewoon een laat ontbijt is. Voor wie geen benul heeft van de Nürburgring en zijn vele bochten, is hier de goedkopere Porsche Taycan 4S. De Taycan voor mensen die geen record op de Groene Hel nodig hebben en uit de voeten kunnen met 530 pk.
Performance Battery en Performance Battery Plus
Twee elektromotoren (één per as) in goedkopere Porsche Taycan 4S produceren 530 pk als de auto zijn stroom haalt uit de standaard Performance Battery met een inhoud van 79,2 kWh. De Plus-versie van de batterij biedt 93,4 kWh en verhoogt het vermogen naar 571 pk. Dit zal zijn om het gewicht te compenseren, want beide versies sprinten in 4 seconden naar de 100 km/u en toppen op 250 km/u.
De Porsche Taycan 4S met standaard batterij rijdt op één lading 407 kilometer. Met de dikkere batterij groeit de actieradius naar 463 kilometer. Op de achteras zit, net als bij de snellere versies, een tweetraps automaat. Speciaal voor de Porsche Taycan 4S ontwikkelde het merk een setje 19-inch velgen. Samen met een aangepaste voorspoiler, andere zijskirts en een zwarte diffuser onderscheiden de velgen de auto van de snellere versies.
Prijs Porsche Taycan 4S
Aardig van Porsche is dat ze vrijwel altijd de prijzen communiceren bij nieuwe modellen. De Porsche Taycan 4S kost minimaal 109.900 euro. Dat scheelt toch zeker 47.000 euro met de Turbo en maar liefst en een whopping 81.100 euro met de snellere Turbo S. Luchtvering en sturende achterwielen behoren tot de standaarduitrusting van deze instapper. Hij staat vanaf januari 2020 bij de dealers. Dat betekent dat zakelijke rijders over de eerste 45.000 euro 8 procent bijtelling betalen en 22 procent over de rest van het bedrag.
De verschillen met de Taycan Turbo en Turbo S
De batterij van de Turbo en Turbo S meet 93,4 kWh. De Turbo doet 680 pk en de snellere Turbo S doet 761 pk. De actieradius is respectievelijk 450 en 412 kilometer. De naar de 100 sprinten doet de Turbo in 3,2 seconden en de Turbo S in 2,8 seconden. Het Nürburgringrecord voor de snelste vierdeurs EV staat op naam van de Turbo met een tijd van 7 minuten en 42 seconden. Met de 4S zal Porsche geen tijden neerzetten, vermoeden we. Boeit dat..?
Meer van TopGear


Porsche voegt het lekkerste smaakje van de Taycan toe

Is de Porsche Taycan Turbo GT Weissach de ultieme EV voor trackdays? (review)

Porsche Taycan Turbo S review: Is 952 pk op straat misschien wat overdreven?

VIDEO: De recordronde van de Porsche Taycan Turbo GT ziet eruit alsof ie vooruitgespoeld is

Taycan Turbo GT: De krachtigste Porsche ooit is nog net iets langzamer dan Tesla

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Dit is de goedkoopste Porsche van dit moment – moet je zoiets willen? (review)

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

De stijlvolste Audi RS 6 had een foute eigenaar en kan nu van jou zijn (voor weinig?)

De verstandigste auto die je kunt kopen is compleet vernieuwd, maar jij kiest toch wel een BMW

De nieuwe Brabus E 700 is verrassend voordelig (en lichter dan een M5)

De vernieuwde Volvo S90 kun je nu herkennen aan een bijzonder fraaie achterkant

Dit lijkt de saaiste Audi A6 die je nu kunt kopen, maar toch wil je hem hebben

De bijna goedkoopste elektrische auto van Nederland is nu stoerder en luxer (en iets minder goedkoop)

Jaguar neemt opmerkelijke maatregel na enorme kritiek op reclamecampagne (die stiekem dus wel werkte)

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Eigenaren van auto zijn boos, want ze zijn ineens 600 pk kwijt na software-update

Van deze Volkswagen was er nog nooit een GTI, maar dat gaat nu (gelukkig?) veranderen

Mag de Nissan Ariya Nismo de legendarische Nismo-badge dragen? (review)

Een van de mooiste en dikste Mercedessen aller tijden kost nu nog maar 10.000 euro

Door pech en arrogantie bouwde Volkswagen per ongeluk de zuinigste auto ooit (en die koop je nu voor weinig)

Deze toffe Audi kun je helemaal gratis rijden (als je het slim aanpakt)

BMW gaat door met auto van het formaat tweekamerappartement

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

Mogelijk heb je tien jaar lang te veel betaald aan de RDW – zo krijg je je geld terug

Sinds vorig jaar wil plotseling niemand meer een Fiat 500, daarom doet het merk iets (geniaals) wat je nog nooit eerder zag

Een van de mooiste en dikste Mercedessen aller tijden kost nu nog maar 10.000 euro

Ook als je niet vlakbij de grens woont, is tanken in Duitsland goedkoper

De bijna goedkoopste elektrische auto van Nederland is nu stoerder en luxer (en iets minder goedkoop)
