
Er zijn vast mensen die denken dat Quiddelbacher-Höhe en Hedwigshöhe karakters zijn uit de Duits-nagesynchroniseerde versie van Harry Potter, Flugplatz een lokaal vliegveldje in Duitsland is, Kesselchen iets wat je bestelt op de kerstmarkt in Keulen en Brünnchen gewoon een laat ontbijt is. Voor wie geen benul heeft van de Nürburgring en zijn vele bochten, is hier de goedkopere Porsche Taycan 4S. De Taycan voor mensen die geen record op de Groene Hel nodig hebben en uit de voeten kunnen met 530 pk.
Performance Battery en Performance Battery Plus
Twee elektromotoren (één per as) in goedkopere Porsche Taycan 4S produceren 530 pk als de auto zijn stroom haalt uit de standaard Performance Battery met een inhoud van 79,2 kWh. De Plus-versie van de batterij biedt 93,4 kWh en verhoogt het vermogen naar 571 pk. Dit zal zijn om het gewicht te compenseren, want beide versies sprinten in 4 seconden naar de 100 km/u en toppen op 250 km/u.
De Porsche Taycan 4S met standaard batterij rijdt op één lading 407 kilometer. Met de dikkere batterij groeit de actieradius naar 463 kilometer. Op de achteras zit, net als bij de snellere versies, een tweetraps automaat. Speciaal voor de Porsche Taycan 4S ontwikkelde het merk een setje 19-inch velgen. Samen met een aangepaste voorspoiler, andere zijskirts en een zwarte diffuser onderscheiden de velgen de auto van de snellere versies.
Prijs Porsche Taycan 4S
Aardig van Porsche is dat ze vrijwel altijd de prijzen communiceren bij nieuwe modellen. De Porsche Taycan 4S kost minimaal 109.900 euro. Dat scheelt toch zeker 47.000 euro met de Turbo en maar liefst en een whopping 81.100 euro met de snellere Turbo S. Luchtvering en sturende achterwielen behoren tot de standaarduitrusting van deze instapper. Hij staat vanaf januari 2020 bij de dealers. Dat betekent dat zakelijke rijders over de eerste 45.000 euro 8 procent bijtelling betalen en 22 procent over de rest van het bedrag.
De verschillen met de Taycan Turbo en Turbo S
De batterij van de Turbo en Turbo S meet 93,4 kWh. De Turbo doet 680 pk en de snellere Turbo S doet 761 pk. De actieradius is respectievelijk 450 en 412 kilometer. De naar de 100 sprinten doet de Turbo in 3,2 seconden en de Turbo S in 2,8 seconden. Het Nürburgringrecord voor de snelste vierdeurs EV staat op naam van de Turbo met een tijd van 7 minuten en 42 seconden. Met de 4S zal Porsche geen tijden neerzetten, vermoeden we. Boeit dat..?
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Porsche voegt het lekkerste smaakje van de Taycan toe

Is de Porsche Taycan Turbo GT Weissach de ultieme EV voor trackdays? (review)

Porsche Taycan Turbo S review: Is 952 pk op straat misschien wat overdreven?

VIDEO: De recordronde van de Porsche Taycan Turbo GT ziet eruit alsof ie vooruitgespoeld is

Taycan Turbo GT: De krachtigste Porsche ooit is nog net iets langzamer dan Tesla

Deze Porsches kun je bewonderen op de IAMS 2025

Maar liefst 40 procent van de Macan-klanten wil toch nog liever een benzinemotor

Is zo’n snelle Porsche Cayman (987C) na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De duurste Porsche 911 ter wereld is strikt genomen geen Porsche, maar wel heel erg duur

Dit moet wel (veruit) de goedkoopste Porsche Panamera van Nederland zijn

De Techart Magnum is sneller (en lichter) dan de nieuwe BMW M5 Touring

De vernieuwde Volvo S90 kun je nu herkennen aan een bijzonder fraaie achterkant

Dit lijkt de saaiste Audi A6 die je nu kunt kopen, maar toch wil je hem hebben

De nieuwe Audi A6 (2025) is er nu ook als sedan, maar deze wil je nu nóg niet bestellen

Op deze manier gaat BMW rijke mensen tegemoet komen die vergeten remmen te bestellen

Deze (zeer zeldzame) verlengde Volvo S80 met heerlijke V8 kan van jou zijn

De nieuwe Volvo ES90 is de stilste Volvo aller tijden – dit moet ie kosten

Wat kost een volle accu van een elektrische auto eigenlijk tegenwoordig?

Renault pakt het laatste materiaal waar je aan zou denken om leer van te maken

Met deze uitvinding kan elke elektrische auto omgebouwd worden tot benzineauto (want dat is nodig)

In de VS heeft Volkswagen een bijzondere strategie om meer elektrische ID.Buzz’jes te verkopen

De Chinese Z9 GT is ‘echt tien keer beter’ dan de Duitse concurrentie (aldus de grote baas)

Audi komt voor het eerst in lange tijd met een nieuwe letter als typenaam (naast de A en Q)

Het merk van deze toffe camper ken je sowieso (alleen het logo kende je nog niet)

Is de driecilinder wel voldoende in de BMW 220 Gran Coupé? (review)

Dit busje werd ontwikkeld door Porsche, en nu is het een spotgoedkope occasion met 200 pk

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

De gemiddelde Mercedes-klant zal deze G-klasse haten, en juist daarom vinden we hem vet

In de VS heeft Volkswagen een bijzondere strategie om meer elektrische ID.Buzz’jes te verkopen

Het merk van deze toffe camper ken je sowieso (alleen het logo kende je nog niet)

Door zware tijden in autoland gaan twee aartsvijanden plotseling samenwerken

Pas op: in deze zomerweek is er totale verkeerschaos in Nederland (en niet vanwege vakanties)

Ken je Round Up 5 uit 1989 nog? Dit maakt het spel bijzonder

Dit busje werd ontwikkeld door Porsche, en nu is het een spotgoedkope occasion met 200 pk
