Voor veel autofabrikanten blijkt onze homoseksuele medemens vreemd genoeg een doelgroep op zich. Merken als Jaguar en BMW richtten zich met reclamecampagnes al eerder op de homoscene, terwijl Martina Navratilova er in 2001 eigenhandig voor zorgde dat de Subaru Outback ineens buitengewoon populair werd onder lesbiennes.

In de Verenigde Staten is inmiddels zelfs de site Gaywheels.com actief. Daar is onderzoek gedaan naar welke auto’s wel, of juist niet in de smaak vallen bij homo’s. Zo lijkt de MINI inmiddels zijn langste tijd te hebben gehad binnen de homogemeenschap. ‘Meid, die MINI is zoooo passé…’ Andere voor de hand liggende modellen zijn onder andere de Mazda MX-5 en de New Beetle van Volkswagen. Opvallend is dat de Jeep Cherokee en de Hummer H2 ook gewilde auto’s zijn onder mannen die de herenliefde aanhangen. Dat heeft dan weer iets met manlijke spierbundels te maken.

Een auto heeft geen seksuele voorkeur, maar autorijders hebben dat dus wel. Er is zelfs een top 10 van ‘homoauto’s’ samengesteld. Daarin komen we de Volkswagen EOS tegen, maar ook de nieuwe Dodge Charger. De Scion tC – een Amerikaans jongerenlabel van Toyota – krijgt de titel van beste ‘Twinkmobil’, terwijl de nieuwe Hyundai Sonata is verkozen tot beste ‘Dragwagon’. En natuurlijk zijn er ook auto’s die de term ‘cruisen’ een heel andere betekenis geven…

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Meer van TopGear