Op zoek naar een leuk circuitspeeltje? Je kijkt naar een zeldzame BMW M3 GTR Grand-Am. Volgens verkoopwebsite Young Timer Garage is dit de tweede van slechts twee BMW M3 GTR’s die een 4,6-liter V8 kregen. BMW wilde begin jaren nul graag meedoen in de Rolex Sports Car Series en vroeg het bedrijf Tom Milner’s Prototype Technology Group om advies. Deze handige rakkers bestudeerden het reglement en concludeerden dat elke V8 was toegestaan. Daarom gingen ze voor de V8 uit de BMW M5 E39. Het doel was de Porsche 911 te verslaan in deze raceklasse.
Deze specifieke BMW M3 GTR Grand-Am is uitgerust met een handbak met zes versnellingen van het merk Hewland. De M3 reed in de 24 Uur van Daytona, de Grand-Am 400 Mile California en de 24 Uur van Bathurst – om er maar een paar te noemen. En kijk eens naar het aero-pakket. Die brede wielkasten, de machtige kin onder de voorbumper en de monumentale achtervleugel vormen samen een van de best uitziende raceauto’s van de 21e eeuw.
Verwar deze BMW M3 GTR Grand-Am trouwens niet met de GTR voor de American Le Mans Series, die kreeg een 4,0-liter race-V8. Ook is het niet één van de tien BMW M3 GTR Strassenversion, die in aanmerking komen voor een kenteken.
De prijs van deze BMW M3 GTR Grand-Am is onbekend
Koop dit specifieke exemplaar (voor een nog onbekend bedrag) en je krijgt bijna genoeg reserveonderdelen om een andere auto te bouwen. Bovendien is er een reserveset wielen met regenbanden en er is een reserveset met intermediates. Wat voor weer het ook is op je volgende circuitdag, je zult tieners in Corsaatjes en Mazda MX-5’s de stuipen op het lijf kunnen jagen. En ze zullen het nog waarderen ook.
Reacties