
De Lamborghini 350 GT is de auto waarmee het allemaal begon. Het is de eerste productieauto van Lamborghini en nu heeft Polo Storico, de restauratieafdeling van het merk, een wit exemplaar compleet gerestaureerd. En met de huidige gereedschappen en expertise, is het stuk geschiedenis nog beter dan nieuw.
Het model werd in 1963 geïntroduceerd op de autoshow van Turijn. Het prototype was iets te futuristisch en grote baas Ferruccio Lamborghini besloot het ontwerp ietwat aan te passen. Het resultaat is de Lamborghini 350 GT die je nu voor je ziet. De 3,5-liter V12 produceert 350 pk. In totaal bouwde Lamborghini 120 exemplaren van de 350 GT.
Het gerestaureerde exemplaar is helemaal uit elkaar gesleuteld en alles, van de motor tot het interieur, is weer zo goed als nieuw. Misschien zelfs beter. Zelfs de originele radio die de eerste eigenaar monteerde, werkt weer.
Bekijk de Lamborghini 350 GT
Meer van TopGear


Zie jij welke echte Lamborghini er onder deze supercar zit?

Tedson Motors Etna is de mooiste en duurste Lamborghini Gallardo

Gepersonaliseerde kentekenplaten mogen niet in Nederland, maar deze eigenaar had geluk

Man vervangt V10 van Lamborghini Huracán met simpele Honda-motor (met een goede reden)

Bijzonder dure en fraaie supercar extreem aangepast: mag dat wel?

De lelijkste auto ter wereld maakt een terugkeer, maar is ie nog steeds lelijk?

Een van de betrouwbaarste Alfa Romeo’s ooit kan van jou zijn (en het is niet wat je denkt)

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

De nieuwe Fiat Grande Panda is er nu ook met benzinemotor én als ruige 4×4

De 600e is de krachtigste en verstandigste Abarth ooit, maar er ontbreekt iets (review)

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Ook deze wat duurdere banden kun je beter niet kopen, aldus de ANWB

Een auto om mee op vakantie te gaan voor 6.000 euro: dit zijn de leukste opties

Deze vijf unieke Saabs zijn eigenlijk helemaal geen Saab (maar wel extreem cool)

Dit merk belooft altijd stationwagens te blijven bouwen (en het is niet Volvo)

Dit betaal je in Nederland voor een Audi-alternatief met 750 kilometer range
