
De Lamborghini 350 GT is de auto waarmee het allemaal begon. Het is de eerste productieauto van Lamborghini en nu heeft Polo Storico, de restauratieafdeling van het merk, een wit exemplaar compleet gerestaureerd. En met de huidige gereedschappen en expertise, is het stuk geschiedenis nog beter dan nieuw.
Het model werd in 1963 geïntroduceerd op de autoshow van Turijn. Het prototype was iets te futuristisch en grote baas Ferruccio Lamborghini besloot het ontwerp ietwat aan te passen. Het resultaat is de Lamborghini 350 GT die je nu voor je ziet. De 3,5-liter V12 produceert 350 pk. In totaal bouwde Lamborghini 120 exemplaren van de 350 GT.
Het gerestaureerde exemplaar is helemaal uit elkaar gesleuteld en alles, van de motor tot het interieur, is weer zo goed als nieuw. Misschien zelfs beter. Zelfs de originele radio die de eerste eigenaar monteerde, werkt weer.
Bekijk de Lamborghini 350 GT
Meer van TopGear


Tedson Motors Etna is de mooiste en duurste Lamborghini Gallardo

Gepersonaliseerde kentekenplaten mogen niet in Nederland, maar deze eigenaar had geluk

Man vervangt V10 van Lamborghini Huracán met simpele Honda-motor (met een goede reden)

Bijzonder dure en fraaie supercar extreem aangepast: mag dat wel?

Deze Lamborghini heeft een andere naam dan op het kentekenbewijs staat

Is zo’n beeldschone Alfa Romeo 4C na jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Het merk van deze toffe camper ken je sowieso (alleen het logo kende je nog niet)

Wat is de beste milieuvriendelijke GT? De Bentley Continental GT of Maserati Granturismo Folgore (review)

Een van de leukste ’tweede auto’s’ begint nu al heel betaalbaar te worden

Jonge F1-coureur krijgt dikke AMG, maar dat is eigenlijk een vrij lullig cadeau

Stoot de Maserati MC20 GT2 Stradale de 911 GT3 eindelijk van de troon?

Dit zijn de 9 stomste stunts en sprongen die ooit met auto’s zijn gedaan (en daarom zo leuk)

Is zo’n beeldschone Alfa Romeo 4C na jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

‘Waarom hebben sommige auto’s twee tankklepjes – eentje voorop en eentje achter?’

Met deze verborgen functie word je niet meer misselijk als je in de auto op je telefoon kijkt
