Lamborghini leende het boek Veel auto’s verkopen voor dummies van Cupra en nam het advies ter harte. In vergelijking met de eerste helft van vorig jaar verdubbelden de verkopen bijna, met dank aan de Urus.  Lamborghini is zo succesvol dat de grote baas een maximum wil instellen.

‘We moeten niet eindeloos blijven groeien. We moeten de resultaten consolideren en de exclusiviteit behouden’, zegt Lambo-topman Stefano Domenicali tijdens de opening van het nieuwe deel van de fabriek in Sant’Agata Bolognese. Hij wil schaarste creëren om de merkwaarde en de exclusiviteit hoog te houden.

De verwachting is dat Lamborghini dit jaar meer dan 8.000 auto’s gaat verkopen, flink meer dan de 5.750 stuks van vorig jaar.  In 2010 verkocht het merk slechts 1.302 auto’s. Domenicali zegt dat de groei naar 10.000 modellen alleen doorzet als er een vierde model bij komt.

De komst van een vierde model zou hij met de aandeelhouders moeten overleggen, zegt hij tegen Autonews. Dit zal in ieder geval geen elektrische supercar worden, want dat willen de klanten niet, aldus de Lambo-baas.

Reacties

  • Jaimy heeft op 15 juli 2019 geschreven:

    Wauw!! wat een vergelijking, echt waar, met alle respect maar hoe durft u dat vergelijken met een Lambo op hoge wielen..

    Reageer
  • Top Gear heeft op 9 juli 2019 geschreven:

    Geen fotos…

    Reageer

Geef een reactie

(verplicht)