
Veel zeldzamer dan dit wordt het niet. Deze Lamborghini Diablo SV begon zijn leven als geel exemplaar, maar kreeg in 1999 de parelmoer-blauwe kleur die je nu ziet. Dat blauwe laagje kreeg hij speciaal voor de British Motor Show, waar hij onthuld werd.
SV staat natuurlijk voor Super Veloce, dat betekent 537 pk uit een 5,7-liter V12. Met een handbak én achterwielaandrijving. Een auto voor mannen (of vrouwen) met borsthaar dus. Het alcantara interieur is speciaal besteld. Doet ons denken aan oma’s bankstel. Maar dan heb je wel iets unieks.
De Lamborghini Diablo SV heeft nét iets meer dan 11.000 kilometer gelopen. Zo goed als nieuw dus. Omgerekend vanuit ponden kost ie zo’n 308.000 euro. Hij staat dus ook in Engeland, en het stuur zit ook nog eens aan de verkeerde kant. Lekker daar laten staan en een vakantiehuisje – met garage – erbij kopen.
Meer van TopGear


Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Zie jij welke echte Lamborghini er onder deze supercar zit?

Tedson Motors Etna is de mooiste en duurste Lamborghini Gallardo

Gepersonaliseerde kentekenplaten mogen niet in Nederland, maar deze eigenaar had geluk

Man vervangt V10 van Lamborghini Huracán met simpele Honda-motor (met een goede reden)

De nieuwe Ferrari Amalfi is de goedkoopste én de mooiste Ferrari van het moment

Sportieve Abarth met 185 pk kost verrassend weinig (en de Fiat-versie is nog goedkoper)

De nieuwe Lancia Ypsilon HF met 280 pk is goedkoper dan verwacht – dit kost ie

Lamborghini legt uit hoe de benzinemotor kan blijven leven na het verbod in 2035

De lelijkste auto ter wereld maakt een terugkeer, maar is ie nog steeds lelijk?

Een van de betrouwbaarste Alfa Romeo’s ooit kan van jou zijn (en het is niet wat je denkt)

Dit zijn de eerste foto’s van de nieuwe snelle Mercedes van de politie (die de Audi A6 vervangt)

Rijd jij een auto met deze populaire motor? Kans op dure motorschade, maar er is goed nieuws

Hardrijder komt door een slimme advocaat onder een boete van 204 km/u uit

Je kunt straks ook rode verlichting aan de voorkant van een auto gaan zien – dit is waarom

Waarom 1.160 matrixborden in Nederland niet aan geven hoe hard jij mag rijden (terwijl de snelheid wel geldt)
