Hij heeft er nogal wat avonturen op zitten, die goeie ouwe Land Rover Defender. Als eerbetoon aan alle expedities die het model ooit uitvoerde (en omdat eerder bleek dat het veel geld opbrengt) bouwt Land Rover Classic nu 25 exemplaren van deze Defender Works V8 Trophy II. Speciaal voor wie nog elke dag droomt van kamelentrofeeën.

De Land Rover Classic Defender Works V8 Trophy II is net zo capabel als z’n naam lang is. In de camouflagekleuren kun je verschillende LaRo-silhouetten vinden, plus de 23 locaties waar modderuitjes als de Camel Trophy, de G4 Challenge en The First Overland in het verleden plaatsvonden. Hij heeft een lier aan boord, een 1,27 meter brede led-lichtbalk en een externe rolkooi. Niet dat hij al te vaak door sloten zal baggeren of langs rotsen zal schrapen, want zoals gezegd bouwt LaRo deze bijzondere Defender in een gelimiteerde oplage.

Je nieuwe Land Rover Classic Defender Works V8 Trophy II is al zes tot tien jaar oud

Land Rover produceert geen nieuwe oude Defenders meer, maar pakt bestaande auto’s van de modeljaren 2012 tot 2016. Deze worden gestript en met de hand opnieuw opgebouwd als Works V8 Trophy II’s. Je kunt kiezen uit een korte 90, een lange 110 of een 110 Double Cab Pick-Up. Van die laatste bouwt het merk slechts vijf stuks, van de andere twee elk tien.

Zoals de naam al aangeeft, is de Works V8 Trophy II voorzien van een 5,0-liter V8 benzinemotor met 405 pk en 515 Nm. Een achttraps ZF-automaat helpt de grote 4×4 in relatief noodtempo van 0 naar 100. De ophanging en remmen zijn versterkt en er worden Recaro-stoelen in het interieur gemonteerd. Daar vinden overigens nog meer upgrades plaats, zoals een modern Land Rover Classic-infotainmentsysteem en leer op zo’n beetje alle oppervlakken.

Een horloge en een driedaagse expeditie

Wie een Land Rover Classic Defender Works V8 Trophy II koopt, ontvangt een uniek bijpassend klokje van Elliot Brown Watches. Bovendien mag je meedoen aan de tweede exclusieve, driedaagse Land Rover Trophy. ‘Onze klanten ontvangen niet alleen een bijzonder verzamelobject, ze krijgen ook de unieke kans om hun vaardigheden op ultieme wijze te testen tijdens dit speciale Land Rover Trophy-evenement’, aldus JLR SVO’s managing director Michael van der Sande. De prijs van de Trophy II is niet bekendgemaakt, maar benadert ongetwijfeld de dikke twee euroton die het vorige Works-speciaaltje moest kosten.

Ares Land Rover Defender V8 Hardtop

Liever een Ares Defender zonder popnagels?

Je kunt natuurlijk ook je toevlucht zoeken tot een tuner

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)