
Vernieuwd, ja. De Defender, de Stonehenge onder de auto’s, is bij de tijd gebracht. Nou ja: een klein beetje meer in de richting van de tijd, dan.
Het komt niet vaak voor dat de oude blokkendoos van een update wordt voorzien – voor het laatst in 2007 – dus Land Rover pakt meteen goed uit. In plaats van de oude 2,4-liter dieselmotor heeft de Defender voor modeljaar 2012 een nieuwe 2.2 gekregen. Vermogen en koppel blijven gelijk – 122 pk, 360 Nm – maar deze motor is stiller, voldoet aan de Euro5-norm en komt met een standaard roetfilter. Bovendien schiet de topsnelheid van de Defender spectaculair omhoog: van 132 naar 145 km/u. ‘Nog meer raffinement’, zegt Land Rover over het nieuwe blok. Nóg meer?!
Ook heeft de Defender voortaan een rijkere standaarduitrusting, en krijgen alle uitvoeringen geventileerde schijfremmen rondom mee. De velgen zijn nieuw, en men kan voortaan uit vijf optiepakketten kiezen met betrekking tot comfort, exterieur, interieur en offroad-capaciteiten.
Meer van TopGear


Hoe rijdt de brute Land Rover Defender Octa met de V8 van BMW? (review)

Deze brute Land Rover Defender met zes wielen heeft de perfecte naam

Jouw laatste rit liever niet in een Mercedes? Dan is er nu een Defender-lijkwagen

De Defender Octa is hier: de sterkste Defender ooit met offroad launch control

Nederlands bedrijf bouwt Defender 130 om tot op maat gemaakte pick-up

Dit merk verkoopt bijna geen auto’s meer, en toch gaat het beter dan ooit

Op deze slimme manier maakt een automerk twee keer winst op één auto

Hoe rijdt de brute Land Rover Defender Octa met de V8 van BMW? (review)

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

Deze brute Land Rover Defender met zes wielen heeft de perfecte naam

Land Rover gaat zijn oude auto’s nog een keer verkopen met een flinke winst

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Heeft de Mini John Cooper Works Electric de ‘JCW-factor’? (review)

De Nederlandse overheid verkoopt een auto van 327.000 euro (voor een prikkie?)

Dit merk verkoopt bijna geen auto’s meer, en toch gaat het beter dan ooit

Jaguar neemt opmerkelijke maatregel na enorme kritiek op reclamecampagne (die stiekem dus wel werkte)

Er is maar één SUV sneller dan de nieuwe Aston Martin DBX S (maar die is niet cooler)

Geluk is… een Porsche die eindelijk vlammen spuwt (zonder pops and bangs-tune)

Heeft het nu zin gehad om een nieuw merk van een modelnaam te maken?

Van deze onverwoestbare sedan was een extra voordelige versie

Fatbike moet je vanaf nu plussize-bike noemen: ‘fatshaming niet meer van deze tijd’

Jazeker, deze Porsche 963 RSP is een echte Porsche en straatlegaal
