Land Rover heeft de schouders er even onder gezet en komt met een facelift voor zowel de Ranger Rover als de Range Rover Sport. Ook de Discovery ontsnapt niet aan een makeover. In het najaar komen de vernieuwde kolossen beschikbaar.
Beginnen we met de Discovery, die ingrijpend is gewijzigd en tegenwoordig als Discovery4 door het leven gaat. Een nieuwe grille, koplampen, een verbeterde ergonomie en nieuwe materialen voor het interieur maken het verschil. Het motorenpallet krijgt gezelschap van een nieuwe dieselmotor, een 3,0-liter V6 die het dankzij twee turbo’s tot 245 pk schopt (600 Nm aan koppel). Tot slot nog een feature op technologisch vlak: het surround camera systeem. De fabrikant heeft rondom de carrosserie diverse camera’s geplaatst, die het beeld tonen op het display in het dash. Inparkeren wordt zo een koud kunstje. Moet je wel eerst een plek vinden waar je de tank kwijt kan.
De wijzigingen aan het uiterlijk van de Rangers betreffen ook een nieuwe grille, koplampen en bumpers. De Sport herken je aan twee lamellen in de grille, terwijl zijn grote broer er drie telt. Het interieur heeft bovendien ook een flinke opknapbeurt ondergaan. En uiteraard staat het voornoemde camerasysteem ook hier op de optielijst. Het 12-inch TFT-scherm in het dashboard projecteert feitelijk de snelheidsmeter en toerenteller. Ben je je uit aan het leven op onverhard en vindt de techniek het nodig je op de hoogte te houden van de stand van zaken, dan wordt de snelheidsmeter even op non-actief gezet en toont het display meer belangrijke offraod-informatie.
Nieuw is verder de 5,0-liter V8-motor met supercharger, goed voor 510 pk en 625 Nm aan koppel. Nul naar honderd? De zeecontainer heeft er slechts 6,2 tellen voor nodig. Het verbruik komt ook in die buurt: 1 op 6,7.
Reacties