
De gefacelifte versie van de BMW M5 houdt zich nog even schuil, maar hoe de BMW 5-serie facelift eruitziet met M Performance-spulletjes, is meteen al bekend. In totaal ontwikkelde BMW bijna 30 extra onderdelen voor de 5-serie. Bijvoorbeeld vier soorten velgen, drie soorten spoilers en drie soorten stuurtjes.
Koolstofvezel blijft als materiaal favoriet. De spiegelkappen, de tankklep, de diffuser, de splitter en zelfs de grille kunnen van het spul worden gemaakt. Andere opties zijn grotere remmen, een sportuitlaat voor dieselmotoren en uiteraard het mooie M-stuurtje, waarbij je kunt kiezen uit alcantara of leer. In principe kun je elke motorisering van de 5-serie uitdossen met deze spulletjes.
Wie vindt dat al het koolstofvezel niet genoeg de M Performance-look uitdraagt, kan het M Performance-logo op de grond laten projecteren als de deuren geopend zijn. Daarnaast zijn er stickersets en vloermatten met de logo’s. BMW levert de M Performance-goodies voor de 5-serie sedan en Touring.
Wat kost dat spul van M Performance voor de vernieuwde BMW 5-serie?
De prijzen voor de vernieuwde 5-serie zijn nog niet bekend, maar we vermoeden dat de accessoires van M Performance niet heel veel duurder zullen uitvallen dan voorheen. Zo betaalde je eerder 3.580 euro voor de 19-inch remschijven, 56 euro voor een sleuteletui, 1.110 euro voor de splitter, 198 euro voor de grille, 1.640 euro voor de koolstofvezel diffuser (of 393 euro voor een goedkoper materiaal) en 734 euro voor koolstofvezel spiegelkappen.
Een set velgen kostte vóór de facelift rond de 4.400 euro, een sportstuur minimaal 750 euro, vier vloermatten 222 euro en interieurfrutsels nog eens zo’n 900 euro. Ervan uitgaande dat de prijzen niet ingrijpend veranderen, kunnen we wel zeggen dat je heel snel over de 10.000 euro gaat als je je 5-serie geinig wilt aankleden met dingetjes van M Performance. Verhoudingsgewijs is dat bij een M550i dan ook wat logischer dan bij een 530e.
Meer van TopGear


Deze onopvallende BMW 5-serie heeft meer vermogen dan een Bugatti Veyron

Dit is de dikste BMW M5 Touring: 810 pk, maar dan wel met drie jaar garantie

Is de dieselauto bezig met een comeback in Nederland? De verkopen nemen weer toe

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

De BMW M5 Touring is een vetklep, maar hoe erg is dat nou echt? (review)

Politie haalt BMW zonder motorkap van de weg, maar dat blijkt nog wel het minst erge

Gaat BMW de dikke M3 en M5 nu ook voorzien van een kleine benzinemotor?

Dit zijn de duurste (populaire) auto’s als het gaat om reparatiekosten

Door een slimmigheidje is deze gebruikte BMW X7 diesel heel voordelig in de wegenbelasting

Deze onopvallende BMW 5-serie heeft meer vermogen dan een Bugatti Veyron

Dit is de dikste BMW M5 Touring: 810 pk, maar dan wel met drie jaar garantie

De nieuwe snelle Mercedes van de politie heeft nu al groot voordeel ten opzichte van de Audi

Is zo’n superchique Mercedes CLS Shooting Brake (X218) na 13 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Deze onopvallende BMW 5-serie heeft meer vermogen dan een Bugatti Veyron

Dit is de dikste BMW M5 Touring: 810 pk, maar dan wel met drie jaar garantie

Porsche lanceert relevante modellen voor Nederland, met een nogal tegenstrijdige naam

Dit zijn de eerste foto’s van de nieuwe snelle Mercedes van de politie (die de Audi A6 vervangt)

Kijk hoe de Duitsers een brug van 70 meter hoog en 485 meter lang als één geheel verhuizen

Het wordt nog minder leuk om op de Autobahn te rijden als het zo doorgaat (maar er is ook goed nieuws)

De nieuwe snelle Mercedes van de politie heeft nu al groot voordeel ten opzichte van de Audi

Met de Opel Mokka GSE is er eindelijk weer een ouderwets sportieve Opel (280 pk)

In Duitsland kun je een snelheidsboete krijgen van 7.500 euro, en als je niet oppast moet je echt betalen

Gaat BMW de dikke M3 en M5 nu ook voorzien van een kleine benzinemotor?

Hier kunt je nu al de volledige kaart van GTA 6 bekijken, ruim voordat de game uitkomt

Laat die gebruikte BMW 3-serie staan en koop een andere sedan met 260 pk voor slechts 6.000 euro

‘Waarom hebben auto’s nooit een V4-motor, maar motorfietsen wel?’

In Noorwegen komt nóg een grootste tunnel in zijn soort, maar niet voor auto’s of treinen

Kijk hoe de Duitsers een brug van 70 meter hoog en 485 meter lang als één geheel verhuizen
