De gefacelifte versie van de BMW M5 houdt zich nog even schuil, maar hoe de BMW 5-serie facelift eruitziet met M Performance-spulletjes, is meteen al bekend. In totaal ontwikkelde BMW bijna 30 extra onderdelen voor de 5-serie. Bijvoorbeeld vier soorten velgen, drie soorten spoilers en drie soorten stuurtjes.
Koolstofvezel blijft als materiaal favoriet. De spiegelkappen, de tankklep, de diffuser, de splitter en zelfs de grille kunnen van het spul worden gemaakt. Andere opties zijn grotere remmen, een sportuitlaat voor dieselmotoren en uiteraard het mooie M-stuurtje, waarbij je kunt kiezen uit alcantara of leer. In principe kun je elke motorisering van de 5-serie uitdossen met deze spulletjes.
Wie vindt dat al het koolstofvezel niet genoeg de M Performance-look uitdraagt, kan het M Performance-logo op de grond laten projecteren als de deuren geopend zijn. Daarnaast zijn er stickersets en vloermatten met de logo’s. BMW levert de M Performance-goodies voor de 5-serie sedan en Touring.
Wat kost dat spul van M Performance voor de vernieuwde BMW 5-serie?
De prijzen voor de vernieuwde 5-serie zijn nog niet bekend, maar we vermoeden dat de accessoires van M Performance niet heel veel duurder zullen uitvallen dan voorheen. Zo betaalde je eerder 3.580 euro voor de 19-inch remschijven, 56 euro voor een sleuteletui, 1.110 euro voor de splitter, 198 euro voor de grille, 1.640 euro voor de koolstofvezel diffuser (of 393 euro voor een goedkoper materiaal) en 734 euro voor koolstofvezel spiegelkappen.
Een set velgen kostte vóór de facelift rond de 4.400 euro, een sportstuur minimaal 750 euro, vier vloermatten 222 euro en interieurfrutsels nog eens zo’n 900 euro. Ervan uitgaande dat de prijzen niet ingrijpend veranderen, kunnen we wel zeggen dat je heel snel over de 10.000 euro gaat als je je 5-serie geinig wilt aankleden met dingetjes van M Performance. Verhoudingsgewijs is dat bij een M550i dan ook wat logischer dan bij een 530e.
Reacties