
De gefacelifte versie van de BMW M5 houdt zich nog even schuil, maar hoe de BMW 5-serie facelift eruitziet met M Performance-spulletjes, is meteen al bekend. In totaal ontwikkelde BMW bijna 30 extra onderdelen voor de 5-serie. Bijvoorbeeld vier soorten velgen, drie soorten spoilers en drie soorten stuurtjes.
Koolstofvezel blijft als materiaal favoriet. De spiegelkappen, de tankklep, de diffuser, de splitter en zelfs de grille kunnen van het spul worden gemaakt. Andere opties zijn grotere remmen, een sportuitlaat voor dieselmotoren en uiteraard het mooie M-stuurtje, waarbij je kunt kiezen uit alcantara of leer. In principe kun je elke motorisering van de 5-serie uitdossen met deze spulletjes.
Wie vindt dat al het koolstofvezel niet genoeg de M Performance-look uitdraagt, kan het M Performance-logo op de grond laten projecteren als de deuren geopend zijn. Daarnaast zijn er stickersets en vloermatten met de logo’s. BMW levert de M Performance-goodies voor de 5-serie sedan en Touring.
Wat kost dat spul van M Performance voor de vernieuwde BMW 5-serie?
De prijzen voor de vernieuwde 5-serie zijn nog niet bekend, maar we vermoeden dat de accessoires van M Performance niet heel veel duurder zullen uitvallen dan voorheen. Zo betaalde je eerder 3.580 euro voor de 19-inch remschijven, 56 euro voor een sleuteletui, 1.110 euro voor de splitter, 198 euro voor de grille, 1.640 euro voor de koolstofvezel diffuser (of 393 euro voor een goedkoper materiaal) en 734 euro voor koolstofvezel spiegelkappen.
Een set velgen kostte vóór de facelift rond de 4.400 euro, een sportstuur minimaal 750 euro, vier vloermatten 222 euro en interieurfrutsels nog eens zo’n 900 euro. Ervan uitgaande dat de prijzen niet ingrijpend veranderen, kunnen we wel zeggen dat je heel snel over de 10.000 euro gaat als je je 5-serie geinig wilt aankleden met dingetjes van M Performance. Verhoudingsgewijs is dat bij een M550i dan ook wat logischer dan bij een 530e.
Meer van TopGear


De BMW M5 (G90) is heel erg goed, maar is het ook een M5? (review)

Is de hopeloos verouderde BMW M5 (E39) nog altijd de beste sportsedan?

Deze BMW M5 Touring (E39) is de droom van iedere liefhebber

Deze dikke BMW M5 is juist lichter geworden

BMW i5 M60 xDrive (review): nogal iGewikkeld

Wist je dat er een groot verschil is tussen ‘Bimmer’ en ‘Beemer’ als je op een hippe manier ‘BMW’ wilt zeggen?

Dit betaal je in Nederland voor de lichtste en krachtigste BMW M2 van dit moment

Koopje: wat 5 jaar geleden de duurste BMW van Nederland was (met V12!), kost nu al minder dan een Volkswagen Golf

Deze BMW E30 met 1.000 pk klinkt zo goed dat de politie zelfs even een compliment moet geven

Een van de coolste BMW’s ooit lijkt (deze week) een comeback te maken

Waarom betalen sommige mensen 25.000 euro voor een speciale lakkleur? En is dat het wel waard?

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

De stijlvolste Audi RS 6 had een foute eigenaar en kan nu van jou zijn (voor weinig?)

De verstandigste auto die je kunt kopen is compleet vernieuwd, maar jij kiest toch wel een BMW

De nieuwe Brabus E 700 is verrassend voordelig (en lichter dan een M5)

De vernieuwde Volvo S90 kun je nu herkennen aan een bijzonder fraaie achterkant

20.000 mensen bij Volkswagen nemen plotseling ontslag, en daar is het merk heel blij mee

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Deze dikke bak is wereldwijd een enorme flop, behalve in Nederland (en dat is logisch)

Hoe goed is een Opel Calibra Turbo uit 1992 als je hem vandaag rijdt?

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom

Op deze manier proberen Duitse tankstations de boel te neppen (dus goed opletten)

Kia vernieuwt de Sportage, maar we vonden de oude neus eigenlijk mooier

Aankomende vrijdag sta je in de file, maar dat is niet de schuld van werkzaamheden of vakantieverkeer

Waarom je bij een gebruikte Volkswagen of Skoda straks goed naar de productiemaand moet kijken

20.000 mensen bij Volkswagen nemen plotseling ontslag, en daar is het merk heel blij mee

2,5 miljoen bestaande Volvo-klanten krijgen gratis een upgrade voor hun auto
