
De gefacelifte versie van de BMW M5 houdt zich nog even schuil, maar hoe de BMW 5-serie facelift eruitziet met M Performance-spulletjes, is meteen al bekend. In totaal ontwikkelde BMW bijna 30 extra onderdelen voor de 5-serie. Bijvoorbeeld vier soorten velgen, drie soorten spoilers en drie soorten stuurtjes.
Koolstofvezel blijft als materiaal favoriet. De spiegelkappen, de tankklep, de diffuser, de splitter en zelfs de grille kunnen van het spul worden gemaakt. Andere opties zijn grotere remmen, een sportuitlaat voor dieselmotoren en uiteraard het mooie M-stuurtje, waarbij je kunt kiezen uit alcantara of leer. In principe kun je elke motorisering van de 5-serie uitdossen met deze spulletjes.
Wie vindt dat al het koolstofvezel niet genoeg de M Performance-look uitdraagt, kan het M Performance-logo op de grond laten projecteren als de deuren geopend zijn. Daarnaast zijn er stickersets en vloermatten met de logo’s. BMW levert de M Performance-goodies voor de 5-serie sedan en Touring.
Wat kost dat spul van M Performance voor de vernieuwde BMW 5-serie?
De prijzen voor de vernieuwde 5-serie zijn nog niet bekend, maar we vermoeden dat de accessoires van M Performance niet heel veel duurder zullen uitvallen dan voorheen. Zo betaalde je eerder 3.580 euro voor de 19-inch remschijven, 56 euro voor een sleuteletui, 1.110 euro voor de splitter, 198 euro voor de grille, 1.640 euro voor de koolstofvezel diffuser (of 393 euro voor een goedkoper materiaal) en 734 euro voor koolstofvezel spiegelkappen.
Een set velgen kostte vóór de facelift rond de 4.400 euro, een sportstuur minimaal 750 euro, vier vloermatten 222 euro en interieurfrutsels nog eens zo’n 900 euro. Ervan uitgaande dat de prijzen niet ingrijpend veranderen, kunnen we wel zeggen dat je heel snel over de 10.000 euro gaat als je je 5-serie geinig wilt aankleden met dingetjes van M Performance. Verhoudingsgewijs is dat bij een M550i dan ook wat logischer dan bij een 530e.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


De BMW M5 (G90) is heel erg goed, maar is het ook een M5? (review)

Is de hopeloos verouderde BMW M5 (E39) nog altijd de beste sportsedan?

Deze BMW M5 Touring (E39) is de droom van iedere liefhebber

Deze dikke BMW M5 is juist lichter geworden

BMW i5 M60 xDrive (review): nogal iGewikkeld

Ook de Koninklijke Marechaussee wil overstappen op nieuwe (en snellere) BMW’s

De vorige BMW i3 vonden jullie echt heel lelijk, maar de volgende gaan jullie wél mooi vinden

Op deze manier gaat BMW rijke mensen tegemoet komen die vergeten remmen te bestellen

Waarom je voorlopig echt even niet met je BMW naar Friesland moet rijden

De BMW X5 heeft de interessantste constructie voor een reservewiel ooit

Twintigjarige kan geen BMW van 230.000 euro kopen, reageert op originele manier

Op deze manier gaat BMW rijke mensen tegemoet komen die vergeten remmen te bestellen

Deze (zeer zeldzame) verlengde Volvo S80 met heerlijke V8 kan van jou zijn

De nieuwe Volvo ES90 is de stilste Volvo aller tijden – dit moet ie kosten

Dit is de nieuwe (en prachtige) Audi A6 – en hij heeft niet de motor die je zou verwachten

Volvo gaat met de ES90 een van de zwaarste auto’s in zijn klasse bouwen, maar dat heeft een voordeel

Audi gaat ook dit mooie en sportieve model uit productie halen

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

De duurste Golf van Nederland kost meer dan een ton (en nee, niet in guldens)

De nieuwe Grandland rijdt weer als een echte Opel (review)

De duurste Porsche 911 ter wereld is strikt genomen geen Porsche, maar wel heel erg duur

Is de nieuwe Volkswagen Tayron de opgerekte crossover die je moet hebben? (review)

Is zo’n supersnelle Mercedes A 45 AMG na 12 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Ondernemers toch niet op de fiets: dieselbusjes mogen langer de binnenstad in

Dit zijn zes betaalbare hatchbacks die veel sneller zijn dan dat ze eruit zien

Waarom je deze toffe nieuwe vrachtwagens van Volvo niet in Nederland gaat zien

Waarom de ‘echte’ versnellingsbak een comeback aan het maken is bij elektrische auto’s

De benzinemotor van de toekomst heeft mogelijk ovalen zuigers, en dat heeft een belangrijk voordeel
