Dit is de Mansory Mercedes G 500. Vreemd. Want niemand kijkt naar de ‘normale’ Mercedes G 500 4×4-2 en denkt: ‘wat een subtiel ding, die kan wel wat extra’s gebruiken’. Oh, zeiden we niemand? We bedoelde toch wel iemand: Mansory.
De gigantische wielen en bijpassende verbreders of de 45 centimeter bodemspeling maken hem voor de meeste mensen al iets te opzichtig. Maar Mansory vindt dat de Mercedes G 500 4×4-2 nog best een opvallender kleurtje kan gebruiken. En koolstofvezel, heel veel koolstofvezel. Alles wat ze met niet al te veel moeite van de carrosserie konden afschroeven, hebben ze vervangen door koolstofvezel, zelfs het dak. Nu zijn wij in 90 procent van de gevallen groot voorstander van meer carbon, maar in dit plaatje past het gewoon niet. Het is als een sumoworstelaar in een strak fietspak. Da heurt nie. Het is een groot, lomp en zwaar ding en het koolstofvezel gaat daar niets aan veranderen.
Interieur Mansory Mercedes G 500 4×4-2
Het interieur ziet eruit als het hippe trainingsjasje en sportschoenen van een 16-jarige puber die er nét iets graag bij wil horen. Maar dan van een B-merk. In de uitverkoop. De kleding waarop hij later terugkijkt en denkt: ‘wat bezielde me?’. Dat zal jou ook gebeuren als jij je G 500 4×4-2 afgeeft bij Mansory. Je bent nu misschien gecharmeerd van de lichtblauwe biesjes en heel misschien vind je het koolstofvezel ‘wel wat hebben’. Maar doe het niet.
Nog goed nieuws?
Nou vooruit, je krijgt 63 pk en 100 Nm koppel erbij van Mansory. In totaal poch je dan met 485 pk en 710 Nm koppel. Wat blijkt maar weer: je kunt nog zoveel vermogen hebben, aan wansmaak ontkom je niet per se. Hoe hard je ook rijdt. Wij gaan even wat bleek in onze ogen sprenkelen.
Reacties