Nu zo’n beetje alle automerken wel een of andere SUV kunnen aanbieden, kan ook Mazda niet achterblijven. De Japanners brengen de CX-7 naar Europa, een auto die in Amerika en Japan al lang en breed te koop is.
Voor Europa heeft Mazda de CX-7 echter op nogal wat punten aangepast aan de alhier geldende rijomstandigheden. Dat betekent onder meer wijzigingen aan de wielophanging, de stuurinrichting en het remsysteem. En om te zien of al die modificaties het gewenste effect hebben gehad, is de CX-7 in het Duitse Oberursel en op de Nürburgring danig aan de tand gevoeld. Ook heeft de CX-7 ergens in Scandinavië een winterse vuurdoop ondergaan. Maar denk niet dat de CX-7 echt voor het terrein is bedoeld. Net als al die andere zogenaamde SUV’s van concurrerende merken is ook de CX-7 niet meer dan een groot uitgevallen hatchback die het waarschijnlijk nog lastig krijgt als er teveel grint op je oprit ligt.
Wat wel aardig is, is dat de 2,3 liter turbomotor van de CX-7 een vermogen van 260 pk levert. Waarom dat leuk is? Omdat de Amerikanen en Japanners het moeten stellen met slechts 240 pk. Prijzen zijn trouwens ook al bekend. De CX-7 is er als Touring en als Executive, voor een prijs van respectievelijk 42.995 euro en 47.495 euro. Bij die laatste krijg je als extra onder meer xenon koplampen en een audiosysteem van Bose. Er lijkt overigens nu al sprake van een groot verkoopsucces, want volgens de importeur zijn de meeste exemplaren in ons land al verkocht. Hoef je tenminste ook niet naar de dealer.
Reacties