
Nu zo’n beetje alle automerken wel een of andere SUV kunnen aanbieden, kan ook Mazda niet achterblijven. De Japanners brengen de CX-7 naar Europa, een auto die in Amerika en Japan al lang en breed te koop is.
Voor Europa heeft Mazda de CX-7 echter op nogal wat punten aangepast aan de alhier geldende rijomstandigheden. Dat betekent onder meer wijzigingen aan de wielophanging, de stuurinrichting en het remsysteem. En om te zien of al die modificaties het gewenste effect hebben gehad, is de CX-7 in het Duitse Oberursel en op de Nürburgring danig aan de tand gevoeld. Ook heeft de CX-7 ergens in Scandinavië een winterse vuurdoop ondergaan. Maar denk niet dat de CX-7 echt voor het terrein is bedoeld. Net als al die andere zogenaamde SUV’s van concurrerende merken is ook de CX-7 niet meer dan een groot uitgevallen hatchback die het waarschijnlijk nog lastig krijgt als er teveel grint op je oprit ligt.
Wat wel aardig is, is dat de 2,3 liter turbomotor van de CX-7 een vermogen van 260 pk levert. Waarom dat leuk is? Omdat de Amerikanen en Japanners het moeten stellen met slechts 240 pk. Prijzen zijn trouwens ook al bekend. De CX-7 is er als Touring en als Executive, voor een prijs van respectievelijk 42.995 euro en 47.495 euro. Bij die laatste krijg je als extra onder meer xenon koplampen en een audiosysteem van Bose. Er lijkt overigens nu al sprake van een groot verkoopsucces, want volgens de importeur zijn de meeste exemplaren in ons land al verkocht. Hoef je tenminste ook niet naar de dealer.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Uitgelicht: Mazda CX-7 vs Infiniti FX35

Autotest: Mazda CX-7 2.3 DISI Turbo Executive

Eindelijk is er een krachtigere Mazda MX-5 en hij gaat nog in productie ook

Deze betaalbare auto’s hebben heel erg rare deuren (maar soms is dat best handig)

Waarom nog Tesla kopen als je voor bijna dezelfde prijs deze prachtige Mazda 6e haalt?

Deze MX-5 is nu eindelijk af en jij kunt hem ook kopen

Nieuwe motoren van Mazda lopen nog gewoon op benzine, waarom eigenlijk?

Mazda EZ-6: 1.300 kilometer actieradius voor 18.026 euro

Eindelijk is er een krachtigere Mazda MX-5 en hij gaat nog in productie ook

Deze betaalbare auto’s zijn ook nog eens heel betrouwbaar, volgens onderzoek

Zie jij welke echte Lamborghini er onder deze supercar zit?

Deze bekende modelnaam uit het verleden komt weer terug naar Nederland

Misschien wel de saaiste auto ter wereld gaat eindelijk uit productie, en dat is erg jammer

Deze Honda Civic die (voor weinig?) wordt verkocht door Nederlandse overheid heeft leuke verrassing onder de motorkap

De bestverkochte auto in Europa uit de jaren ’90 gaat een (betaalbare) comeback maken

Audi geeft toe: ‘Dit deden we vroeger veel beter dan nu, maar we komen weer terug’

Sinds deze maand zijn er toch weer nieuwe BBB-kenteken in Nederland

De kwaliteit van nieuwe auto’s was nog nooit zo laag (en dat heeft een opvallende oorzaak)

Goed nieuws: FIA-president wil dat V10-motoren terugkomen in de F1
