Afstand houden, en toch dicht bij elkaar blijven. Dat is een uitdaging waar veel bedrijven aan mee proberen te helpen (waarbij de ene het wat duidelijker uit commerciële overwegingen doet dan de andere). Zo kwam Audi met de Four Rings Challenge, waarbij liefhebbers van het merk opgeroepen werden om op creatieve wijze het Audi-logo uit te beelden. En dat mocht van alles zijn, bijvoorbeeld uien-ringen, een tekening in het zand of een bord ontbijt met vier kiwi-schijfjes. Zo zorgt het merk voor verbinding en vermaak. Audi kreeg een hoop creatieve inzendingen, waarvan één uit een onverwachte hoek.
Aartsrivaal Mercedes zet zijn inzending online met de tekst: ‘Hey Audi, Four Rings Challenge geaccepteerd! Gezien we dezelfde passie delen, is hier onze bijdrage. Audi, we hopen dat jullie het resultaat leuk vinden en dat jullie ons laten zien hoe jullie handschrift eruitziet.’ Is dat stiekem ook een kleine sneer naar het gebrek aan achterwielaandrijving van het merk uit Stuttgart? We zijn benieuwd naar het antwoord van Audi op de sparpartner uit Affalterbach. Bekijk hieronder de video van een Mercedes-AMG C 63 die met vier donuts het Audi-logo op het asfalt schrijft.
Mercedes-AMG doet mee in Audi-challenge
https://www.facebook.com/MercedesAMG/videos/550451905608809/
De Audi-Challenge
https://www.facebook.com/Audi.AG/videos/217102072876518/
Glenn Bal heeft op 10 april 2020 geschreven:
Van het merk uit Ingolstadt bedoelen jullie ? 🙂