Een topsnelheid van 316 km/u is uiteraard compleet nutteloos. Wanneer rij je dat nou? En in 3,7 seconden naar de 100 km/u, dat is een paar keer leuk, maar net zo overbodig. Je bent een patser en iedereen lacht je uit. Aan de andere kant: met een topsnelheid van 302 km/u schaam je je toch kapot? Links en rechts halen anderen je in. En in vier hele seconden naar de 100 km/u? Dat doet een brommobiel nog sneller. Je bent een pauper en niemand wil vrienden met je zijn.
De Mercedes-AMG GT Roadster en Mercedes-AMG GT C Roadster vallen daarom af, want dan eindig je zielig en alleen. Maar wat moet je dan? Vrees niet: de Mercedes-AMG GT S is hier. Mercedes plaatste dezelfde 4,0-liter V8, maar geeft ‘m 522 pk mee. Hiermee sprint de Mercedes-AMG GT S Roadster in 3,8 seconden naar 100 km/u. De topsnelheid is een ideale 308 km/u. Wat moesten we toch zonder deze onmisbare toevoeging?
Mercedes friemelde ook nog wat met de ophanging, het interieur en de remmen; zo onderscheidt hij zich niet enkel op vermogensvlak van zijn snellere en langzamere broertje. De Mercedes-AMG GT S Roadster is altijd voorzien van een zeventrapsautomaat. En verder is het gewoon heel erg een Mercedes-AMG GT.
Wat kost de Mercedes-AMG GT S Roadster?
Een blik in de configurator leert ons dat de Mercedes-AMG GT S Roadster ten minste 1.268.392 euro kost. Ja, de ideale middenweg kost nu eenmaal geld. Of, en dit is wellicht wat waarschijnlijker, is er een foutje de configurator in geslopen. Hij zal, educated guess, tussen de 191.640 en 234.118 euro kosten.
Reacties