Telkens als we de eerste slok nemen van onze venti havermelkcappuccino van Blonde Roast-bonen met een shotje caramel, verbazen we ons weer dat er zoveel mensen met ons idioot genoeg zijn om een koffie van tien euro te bestellen. En elke keer trap je er weer in, zeker op momenten dat je toch moet wachten. Bijvoorbeeld op het vliegveld – of bij de laadpaal. En daarom is de samenwerking tussen Starbucks en Mercedes zo geniaal.
Mercedes en Starbucks hebben een deal getekend waarbij het automerk bij honderd koffiezaakjes in de VS laadpalen gaat plaatsen. En wat doe je als je toch moet wachten tot je elektrische auto vol is? Juist, dan ga je maar een koffie kopen. En als je toch ergens moet stoppen, dan maar bij de Starbucks, toch? Een geniale samenwerking, als je het ons vraagt. Maar zo wordt elektrisch rijden in de VS extreem veel duurder.
De eerste fase is om laadpalen langs de Interstate 5 te plaatsen. Deze snelweg van 2.222 kilometer ligt aan de westkust van de VS en strekt van de grens met Canada tot aan Mexico. Als je deze snelweg wilt afleggen, dan zijn dat al snel drie laadpauzes. Wandel je bij elke stop even bij de Starbucks naar binnen , dan loopt je roadtrip ineens flink in de papieren
Als je nu denkt ‘wat een stomme clickbait, die kosten heb je toch helemaal zelf in de hand?’. Dan ben jij verstandiger dan menig Amerikaan. Er zijn zoveel mensen die een Starbucks-account hebben en daar geld op hebben staan, dat de koffiezaak een soort bank is geworden. Begin vorig jaar beheerde Starbucks ruim 1,8 miljard euro aan shoptegoed van klanten, zo meldt The Motley Fool. Dit is dus geld dat mensen bij Starbucks hebben geparkeerd, net als bij een bank. Er zijn echte banken die minder geld beheren.
Nog even een quote om aan de lengte van het artikel te komen
De marketingafdeling van Mercedes heeft nog een leuke quote bedacht en wij hebben nog wat vulling nodig voor dit artikel: ‘De samenwerking tussen twee toonaangevende merken zoals Mercedes en Starbucks zal de laadervaring voor alle EV-rijders verbeteren. Samen proberen we EV-bezit leuker te maken door middel van opzettelijke ervaringen die bestuurders oprecht enthousiast maken om de stekker in het stopcontact te steken.’
Cadd heeft op 19 juli 2024 geschreven:
Mijn C klasse uit 2011 gaf na een uurtje of 2 rijden vaak een melding namens de vermoeidheidsassistent in de vorm van… jawel! Een kopje dampende koffie! I knew it all along! Deze samenzwering gaat al jaren terug!