Op zoek naar de ideale plek om je gouden AK-47 op te bergen? Zoek niet verder; de Mercedes-Maybach G650 Landaulet is officieel onthuld. Het goede nieuws houdt niet op: je gedomesticeerde tijger krijgt genoeg frisse lucht dankzij de open achterkant. Nu hopen dat hij het tentzeiltje niet kapot kauwt.
Je tijger zal zich prima thuisvoelen in de Mercedes-Maybach G650 Landaulet. En je huisdier ook. De achterbank geeft elke zitting de mogelijkheid van een heerlijke massage en ze zijn voorzien van kuitsteunen. Verder valt er te genieten van je eigen mini-bioscoop met monitoren, en bekerhouders die je drankjes of warm of koud houden. Het enige wat ontbreekt is een ingebouwde stofzuiger om al het woestijnzand uit je interieur te halen. Alhoewel; daar heb je mensen voor in dienst. Het grootste voordeel van het handtasjes-interieur is uiteraard dat je de buitenkant van de G-klasse niet kunt zien. Het blauw-groen-achtige kleurtje staat hem wel driehonderd keer beter dan wit.
Wil de G650 nog een beetje vooruit?
De Mercedes-Maybach G650 Landaulet heeft de gigantische 6,0-liter V12 met 630 pk onder de vierkante neus liggen. Dit is genoeg om het megamonster in net iets meer dan vijf seconden vanuit stilstand naar 100 km/u te lanceren. Best indrukwekkend voor een bonk staal van maar liefst 5,3 meter lang en 2,2 meter hoog. Je stapt in op ongeveer een halve meter hoogte. Gelukkig hangt er een uitklapbaar opstapje onder de dorpel.
Hebben we de Mercedes-Maybach G650 Landaulet echt nodig?
Nee, absoluut niet. Maar schijnbaar is er vraag over-de-top-Mercedessen. Sinds 2015 verkocht Mercedes-Maybach 15.000 exemplaren van de über S-klasse. Ga maar eens rekenen wat dat heeft gekost. Dus dan zijn er ongetwijfeld 99 mensen gek genoeg om de G650 te kopen. Meer dan dat worden er overigens ook niet gemaakt. De prijs wordt (nog) niet genoemd. De G500 4×4 kost in Nederland al meer dan 300.000 euro. Het zou ons niet verbazen als dit ding nog even drie keer zo duur is. Voor dat geld kan er ook wel een gouden wrapje vanaf, toch?
Sharkey heeft op 13 februari 2017 geschreven:
Bij die AMG 6×6 is dat lange mooi maar hier…