Mercedes-Maybach is er voor mensen met een portemonnee met morbide obesitas en geen tijd om zelf te rijden. Daarom is deze Mercedes-Maybach S 650 Cabriolet een beetje vreemd: de beste plek is achter het stuur. Maak je geen zorgen: duur is hij nog wel.

Maybach pakt de S-klasse Cabriolet, douwt hem vol met dure materialen en schroeft er superluxe putdeksel onder. Hoe groot het open slagschip ook is, de beenruimte achterin durft niemand royaal te noemen. Bovendien hoef je je op de achterbank van een cabriolet nooit zorgen te maken over een proteïne-tekort: die vliegjes die je keelgaatje inschieten, zitten boordevol voedingsstoffen.

Goed, lekker zelf rijden in de Mercedes-Maybach S 650 Cabriolet dus?

Je legt 300.000 euro (zonder Nederlandse belastingen) neer bij een zeer blije autoverkoper en daarvoor krijg je één van de 300 exemplaren en een tassenset. Meer dan 300 stuks bouwt Mercedes niet.

Met een dunnere portemonnee plant je jezelf in de vorstelijke zetels en start je vervolgens de 6,0-liter V12 met 630 pk. Na 4,1 seconden lanceer je vliegjes met 100 km/u in de gezichten van je passagiers op de achterbank. Plus de snelheid dat het vliegje al vloog, zeg maar. De topsnelheid is 250 km/u.

Het interieur heeft als thema ‘vloeiende lijnen’. De stoelen moeten lijken op een waterval. Nu zijn wij cultuurloze barbaren, dus dat zien we niet. Wellicht dat de kunst-connaisseurs het meer op waarde kunnen schatten. Of mensen met Gaastra-kleding, want die weten vast heel veel van zeilen en zien zo dat Maybach, naar eigen zeggen, zwaar geïnspireerd is geraakt door het Arrow 460-Granturismo yacht. Overigens heeft Mercedes-Maybach negen andere kleurstellingen waaruit je kunt kiezen. Mag ook wel, voor 300.000 euro.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)