Net als veel van zijn bestuurders wordt ook de Mercedes SL om de paar jaar esthetisch bijgewerkt. Zijn nieuwste look omvat een fris snoetje dat ‘m wat beter bij de rest van het gamma doet aansluiten, compleet met glimgrille, sportievere bumper en standaard slimme led-koplampen. Natuurlijk was dit niet alles wat Mercedes aanpaste; dat zou wel erg oppervlakkig van ze zijn.
De belangrijkste technische wijziging is de nieuwe negentraps automaat die voortaan standaard op elke niet-AMG SL wordt geleverd. Het onderstel beschikt nu optioneel over Active Body Control met curve-tilting: dit zorgt dat de auto meeleunt in de bochten als een soort enorme platte motorfiets. Het stalen klapdak kun je tot een snelheid van 40 km/u openen of sluiten en de scheidingswand in de kofferruimte, die zorgt dat je golfclubs niet geplet worden, is nu met een knopje te bedienen. Alle moderne Mercedes-snufjes, van geavanceerde botsingsherkenning (ook aan de achterzijde) en parkeerassistentie tot de nieuwste überconnectiviteit, vonden hun weg naar de SL.
Geënthousiasmeerden kunnen kiezen uit de SL 400 (nu 367 pk en 500 Nm, 0-100 in 4,9 seconden), SL 500 (455 pk/700 Nm) en de twee AMG-topmodellen SL 63 (de witte op de foto's) en SL 65 (da's die blauwe), respectievelijk met 585 en 630 pk en meer koppel dan de aarde aankan. Vanaf april 2016 vind je de vernieuwde Mercedes SL bij de dealer.
Reacties