Het is een herkenbare angst: losse wielmoeren of -bouten. In de meeste gevallen zitten de moeren eerder te vast dan te los, zeker als je je banden laat doen bij een budget-toko die irritante reclames op de televisie uitzendt. Daar gebruiken ze nog een luchttol om de dop op de colafles te draaien.

Hoe erg is het als je met losse wielmoeren rijdt? Internetheld Master Milo zoekt het uit en het blijkt allemaal reuze mee te vallen. Het wiel begint eerst gewelddadig te schudden en geeft in dit geval 8 kilometer de tijd om te stoppen voordat het écht misgaat. Met snelwegsnelheden zal het allemaal een tikje sneller gaan, daar kun je van uitgaan.

Hoe dan ook lijkt het dat je genoeg tijd hebt om in te grijpen. Je voelt losse wielmoeren al snel bij lage snelheden als je lichtjes instuurt. Wil je zeker zijn dat het onderstaande jou niet overkomt, investeer dan in een momentsleutel en zoek het juiste moment op voor jouw wielmoeren of -bouten.

Met losse wielmoeren rijden

3 reacties op “Met losse wielmoeren rijden: dit gebeurt er”

  1. Misschien de test eens overdoen met losse wielbouten aan de rechterkant van de auto? Daar draait het wiel in tegengestelde richting en gaat het losdraaien van de bouten sneller…

    • Bij mij was idd rechtervoorwiel. Geen instabiliteit gemerkt, alleen lichtjes wat schurend metaal geluid. Uiteindelijk viel het eraf toen ik wilde keren om naar garage te gaan, gelukkig hebben we de foto’s nog…. 😉

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *