
Klein, snel, scherp. Beter wordt het niet. Misschien iets meer geluid. Dat was ons oordeel van de BMW 1M Coupé.
Daarom hangt een stel handige Nederlanders de 5,0-liter V10 van een BMW M5 in de 1M Coupé. Dat lost het geluidsprobleem wel op. En mocht je een overvloed aan banden hebben, is dat probleem ook direct opgelost. Het vermogen gaat van 340 pk naar 550 pk. Wat de motorwissel doet voor de gewichtsverdeling van de heerlijke gebalanceerde 1M, weten we niet. Driften gaat prima, dat is zeker.
De grote vraag is: is het een échte BMW 1M Coupé? Want waarom zou je een gewilde auto van 50.000 euro (en stijgende) opofferen voor je Frankenstein-project? Waarschijnlijk gaat het hier om een ‘normale’ 1-serie met de bumpers van de lekkerste Einser. Hoe dan ook: lekker projectje.
Check de Nederlandse BMW 1M Coupé met V10
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


De BMW 1-serie krijgt weer achterwielaandrijving, net als nieuwe Mini’s

Is zo’n heftige BMW M135i en M140i na 12 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Waarom de vernieuwde benzineversies van de 2-serie nog wel een ‘i’ dragen op de bips

Even wennen: zo ‘kaal’ ziet de nieuwe badge van BMW eruit op de 1-serie

Wat heeft de huidige BMW M2 gemeen met de BMW 1M uit 2010?

Dikke nep-BMW 7-serie ziet er beter uit dan het origineel (en daar is een goede reden voor)

Wist je dat deze (inmiddels) betaalbare BMW stiekem een volbloed racemotor heeft?

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Ook de Koninklijke Marechaussee wil overstappen op nieuwe (en snellere) BMW’s

De vorige BMW i3 vonden jullie echt heel lelijk, maar de volgende gaan jullie wél mooi vinden

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

De binnenspiegel in je auto is verplicht, maar er is een hele rare uitzondering

Dikke nep-BMW 7-serie ziet er beter uit dan het origineel (en daar is een goede reden voor)

Let op: deze parkeerapp wordt binnenkort flink duurder (en welke moet je nu hebben?)

Duitsers willen snelheidslimiet op Autobahn, maar er is nog hoop

Op deze wijze gaat de Fiat 500 weer een enorm succes worden in Europa (en dus ook in Nederland)

Wat een randdebiel! Na 2 rondjes zijn de banden waarschijnlijk op.
1 rondje en ze zijn ze op, dus valt mee toch.