Stel: je vindt het idee van de BMW M3 Touring geweldig. Niet al te groot, lekker veel power, vierwielaandrijving en voldoende ruimte voor de Labradoodle. Alleen heb je volledig functionerende ogen en vind je die varkensneus erg massief. Sowieso is de M3 behoorlijk expressief en kan het zijn dat jij juist een enorm stijlvolle jongeman bent. Dan is er natuurlijk het alternatief uit Buchloe van Alpina in de vorm van de B3 en B4 GT. Goed nieuws: de prijs van de Nederlandse Alpina B3 GT Touring is bekend.
Of nou ja, de Nederlandse prijs. We moeten eigenlijk zeggen ‘een’ Nederlandse prijs. Op de website van de Nederlandse Alpina-verdeler in Apeldoorn staan namelijk drie exemplaren van de Alpina B3 GT Touring in de aanbieding en éénmaal een B4 GT. Deze auto’s zijn nieuw, staan nog niet op kenteken en hebben nog geen kilometers gelopen. Wel zijn er ongetwijfeld wat opties aangevinkt.
De prijs van de Alpina B3 GT is, eh, hoog!
De prijs van de Alpina B3 GT Touring is niet mals. De goedkoopste staat in de boeken voor 183.745 euro. Dat is extreem veel geld voor een D-segment stationwagon. De configuratie staat al vast, de kleur is Alpina Green II met gouden Dekoset. Deze exemplaren zijn Dravitgrau of Carbonschwarz staan ook te koop, maar zijn zo mogelijk nog duurder: respectievelijk 183.793 euro en 186.745 euro.
Ter referentie even de prijzen van de concurrentie. De Mercedes-AMG C 63 4Matic Estate is ook veel fraaier dan een M3 Touring, heeft 680 pk en kost 154.249 euro. De Audi RS 4 Avant is vorige maand uit het gamma gehaald, maar kostte toen nog 147.656 euro. Misschien kun je nog ergens een voorraadexemplaar vinden.
Er staat ook een Alpina B4 GT Gran Coupé te koop. Die moet eveneens 183.745 euro opbrengen. Qua configuratie lijkt het alsof een Smokey and The Bandit-fan ‘m heeft samengesteld: zwart met gouden striping en gouden wielen. Kortom, een BMW 3- of 4-serie voor het geld van de instap-Porsche 911. Wat zou jij doen?
Robbie heeft op 15 augustus 2024 geschreven:
Welke debiel betaald nu bijna 2 ton voor een stationcar.
Martin heeft op 14 augustus 2024 geschreven:
Ik heb een iets oudere en 2e handse 440 GC en, even los van dat een 911 veel duurder is, is het een veel logischere auto om GT ritten mee te maken.
Ik zie op vakantie best wel eens een Bentley of Aston Martin die ook op vakantie is, maar eigenlijk nooit een 911. Die komen hooguit tot de ring en in uitzonderlijke gevallen tot de Stelvio, maar dat is het wel. Blijkbaar vinden 911 rijders het geen geschikte auto om vanuit Nederland mee naar ‘leuke weggetjes’ te rijden en ik neem die tip ter harte.
Als ik de B4 kon betalen, zou ik die direct kopen, geen seconde twijfel.
Wijsneus heeft op 14 augustus 2024 geschreven:
Da’s wel grappig; die 2 ton komt ook ongeveer overeen met de massa.