
Als je in Nederland een grote en luxe bak wilt rijden, krijg je een hengst van de BPM-hamer. Daarom kiezen steeds meer verstandige mensen voor kleine en zuinige auto’s. Maar die mensen willen niet inboeten op luxe. En dat snapt Mercedes.
De nieuwe Mercedes A-klasse krijgt een interieur dat lijkt op dat van een S-klasse, maar dan iets kleiner en met minder vloeiende lijnen. Het geheel is hierdoor wat strakker en zakelijker. Het doorlopende breedbeeldscherm voert de boventoon en analoge wijzers verdwijnen in de prullenbak.
Mooier dan het interieur van de C-klasse? We durven te zeggen van wel. De nieuwe Mercedes A-klasse gaat zelfs de strijd aan met de Jaguar XJ als het gaat om de mooiste luchtroosters in the biz. Want ze geven licht, en zo.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Is zo’n supersnelle Mercedes A 45 AMG na 12 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De goedkoopste Mercedes sedan die je in Nederland kan bestellen, gaat eruit

Mercedes-AMG A 45 S (facelift) review: Nog altijd de heetste

Mercedes A-klasse review: Is de auto nog steeds een beetje matig?

Mercedes-AMG A 45 S of Audi RS 3 Sportback: welke van de twee is beter?

De gemiddelde Mercedes-klant zal deze G-klasse haten, en juist daarom vinden we hem vet

Mercedes gaat stoppen met deze exclusieve maar toch ook betaalbare modellen

Jonge F1-coureur krijgt dikke AMG, maar dat is eigenlijk een vrij lullig cadeau

Mercedes C 53 AMG met dikke motor vervangt viercilinder C 43 én C 63

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je altijd een ongekookt ei moet meenemen als je een stuk gaat rijden met een oudere auto

Renault pakt het laatste materiaal waar je aan zou denken om leer van te maken

Maakt deze nieuwe uitvinding van Subaru de fietshelm overbodig?

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Met dit tooltje van 15 euro voorkom je een reparatie van duizend euro (of meer) bij beruchte motoren
