
Zelfs een Yorin- of Idols-editie kon het imago van de eerste Toyota Yaris niet redden. Het hielp ook niet dat de meeste uitvoeringen grijs waren, het merendeel grote grijze kunststoffen stootstrips had en ook de clientèle overwegend duifgrijs was. Ook de tweede generatie kon rekenen op het predicaat ‘Toyota Bejaardis’. Bij de vorige generatie ging het al wat meer de goede kant op, zeker bij de Yaris GRMN. En de nieuwste Toyota Yaris moet definitief geen enkele passagier meer naar de bingo brengen.
Want kijk er eens naar. Dat ziet er toch vrij smakelijk uit, niet? De nieuwe Toyota Yaris kijkt alsof het menens is. Het vermogen communiceert de autobouwer nog niet, maar zeker is dat de Yaris een 1,5-liter driecilinder met hybridetechniek krijgt. Hou rekening met ongeveer 115 pk, want dat had de vorige Yaris ook. Toyota ontwikkelde ook een 1,0-liter driecilinder. Het is nu wachten en hopen op een nieuwe GRMN-uitvoering.
Volgens Toyota is de Yaris ontworpen om een van de veiligste compacte auto’s ter wereld te zijn. Of ze daarin slaagden, vertellen ze niet. De hatchback kromp in vergelijking met zijn voorganger 5 millimeter. De wielbasis en de totale breedte groeiden juist 50 millimeter. Het dak zakte weer 40 millimeter. Zo krijgt de Yaris een gedrongen uiterlijk. Volgens Toyota rijdt de Yaris 1.5 Hybrid in stedelijke gebieden tot wel 80 procent elektrisch. Best knap, zo zonder stekker.
Meer van TopGear


Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Hoe rijdt de vernieuwde Toyota GR Yaris? (review)

Dit is de bijzondere reden waarom Japanse auto’s juist wel betrouwbaar zijn

We zijn benieuwd hoeveel meer vermogen deze stickers opleveren

Is de vernieuwde Toyota GR Yaris zijn astronomische prijs waard? (review)

Deze auto wordt naast de Toyota RAV4 het meest gestolen in Nederland

Toyota houdt vast aan waterstof, komt nu ook met rallyauto met verbrandingsmotor

Deze extreem onsuccesvolle elektrische Toyota is nu flink goedkoper – dit kost ie

Door dit trucje kan de grootste autofabrikant zonder boete krachtige benzinemotoren blijven produceren

Nieuwe Toyota BZ5 kost 15.836 euro, heeft 272 pk en komt 630 kilometer ver

Deze rallyiconen vergeet iedereen te kopen (en daar kun jij je voordeel mee doen)

Dit zijn de goedkoopste auto’s van Nederland (die minder dan 20.000 euro kosten)

Alle modellen die jij wilt heeft Ford geschrapt, en daar hebben ze nu spijt van

Er is één (betaalbare) benzineauto die nog veel betrouwbaarder blijkt dan een Toyota

De leukste betaalbare elektrische auto van het moment is voor 555 euro nog leuker

Bij deze auto was de driedeurs zwaarder dan de vijfdeurs – dit is waarom

Renault 4 E-Tech Electric 150 pk Comfort Range Iconic (review)

De vernieuwde Suzuki Alto is precies wat we nodig hebben in Nederland (maar er is slecht nieuws)

Met deze kit geef je een moderne Japanse auto de looks van een oude Amerikaan

Dit had makkelijk jouw volgende auto kunnen zijn, maar Nederlanders maken domme keuzes

Eindelijk een Subaru die geen fortuin moet kosten in Nederland (en daarom zullen fans hem haten)

Er is één (betaalbare) benzineauto die nog veel betrouwbaarder blijkt dan een Toyota

De populairste Mazda van het moment was verrassend oud (en nu is er een nieuwe)

Politie haalt BMW zonder motorkap van de weg, maar dat blijkt nog wel het minst erge

Statiegeld op blikjes is irritant, maar het kan ervoor zorgen dat jij straks goedkoop op waterstof rijdt

Politie plaatst nieuw soort camera op viaducten, maar hier word jij wel blij van

Veel automerken hebben het zwaar in Europa, behalve merken uit één land (en dat is slecht nieuws)

Geen grap: met deze (gratis) apps kun je de verkeerslichten op groen zetten
