
Zelfs een Yorin- of Idols-editie kon het imago van de eerste Toyota Yaris niet redden. Het hielp ook niet dat de meeste uitvoeringen grijs waren, het merendeel grote grijze kunststoffen stootstrips had en ook de clientèle overwegend duifgrijs was. Ook de tweede generatie kon rekenen op het predicaat ‘Toyota Bejaardis’. Bij de vorige generatie ging het al wat meer de goede kant op, zeker bij de Yaris GRMN. En de nieuwste Toyota Yaris moet definitief geen enkele passagier meer naar de bingo brengen.
Want kijk er eens naar. Dat ziet er toch vrij smakelijk uit, niet? De nieuwe Toyota Yaris kijkt alsof het menens is. Het vermogen communiceert de autobouwer nog niet, maar zeker is dat de Yaris een 1,5-liter driecilinder met hybridetechniek krijgt. Hou rekening met ongeveer 115 pk, want dat had de vorige Yaris ook. Toyota ontwikkelde ook een 1,0-liter driecilinder. Het is nu wachten en hopen op een nieuwe GRMN-uitvoering.
Volgens Toyota is de Yaris ontworpen om een van de veiligste compacte auto’s ter wereld te zijn. Of ze daarin slaagden, vertellen ze niet. De hatchback kromp in vergelijking met zijn voorganger 5 millimeter. De wielbasis en de totale breedte groeiden juist 50 millimeter. Het dak zakte weer 40 millimeter. Zo krijgt de Yaris een gedrongen uiterlijk. Volgens Toyota rijdt de Yaris 1.5 Hybrid in stedelijke gebieden tot wel 80 procent elektrisch. Best knap, zo zonder stekker.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Hoe rijdt de vernieuwde Toyota GR Yaris? (review)

Dit is de bijzondere reden waarom Japanse auto’s juist wel betrouwbaar zijn

We zijn benieuwd hoeveel meer vermogen deze stickers opleveren

Is de vernieuwde Toyota GR Yaris zijn astronomische prijs waard? (review)

Bekende tuner geeft motor van Toyota GR Yaris F1-techniek en verkoopt hem als kratmotor

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model

Vernieuwde Toyota bZ4x: gaan de Nederlanders hem nu wel kopen?

Toyota C-HR+ is precies even sterk én even snel als de meest legendarische BMW M3

Het grootste automerk ter wereld verkoopt nauwelijks elektrische auto’s, behalve in één land

De vernieuwde Toyota Corolla: minder koeien, maar ook minder paarden

De Mini Cooper S Cabrio is oude wijn in nieuwe zakken, maar is dat erg? (review)

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Ooit de grootste ouwe-lullenbak van Nederland krijgt een opvolger (die wel cool is)

Naast Tesla is er nog een merk dat (gek genoeg) plotseling niemand meer wil kopen

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

De nieuwe Kia EV2 wordt de goedkoopste elektrische Kia (en heeft bijzondere deuren)

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Waarom je niet bang (meer) hoeft te zijn dat Nissan failliet gaat

Ooit de grootste ouwe-lullenbak van Nederland krijgt een opvolger (die wel cool is)

De eerste volwaardige elektrische auto krijgt nu eindelijk een opvolger

Is zo’n snelle Mazda 3 MPS met 260 pk na bijna 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Mazda geeft toe foutjes te hebben gemaakt – rijdt de nieuwe CX-60 eindelijk wel goed? (review)

De binnenspiegel in je auto is verplicht, maar er is een hele rare uitzondering

Dikke nep-BMW 7-serie ziet er beter uit dan het origineel (en daar is een goede reden voor)

Let op: deze parkeerapp wordt binnenkort flink duurder (en welke moet je nu hebben?)

Duitsers willen snelheidslimiet op Autobahn, maar er is nog hoop

Op deze wijze gaat de Fiat 500 weer een enorm succes worden in Europa (en dus ook in Nederland)
