Nissan heeft hun trots, hun halo-model, voor de 96e keer een update gegeven. Zoals eerder aangekondigd krijgt de Nissan GT-R voor modeljaar 2020 verbeteringen op technisch en optisch vlak. Zo hoopt Nissan dat jij nog net zo intens over ‘m zult dromen als toen ie uitkwam – in 2007.
Wat is er anders aan de Nissan GT-R voor 2020?
Om te beginnen wordt de 570 pk sterke, 3,8-liter twin-turbo V6 voorzien van nieuwe turbo’s die 5 procent efficiënter zijn. Ze hebben kleinere toleranties en zorgen voor een betere respons onder in het toerengebied, plus 0,15 seconde snellere schakeltijden in de R-Mode. De uitlaatspruitstukken werden aangepast voor makkelijkere toegang bij onderhoud aan de turbo’s. Bovendien is er een nieuwe titanium uitlaatdemper met geblauwde eindsierstukken. Al laten ze ons daar dan weer geen plaatje van zien.
Over blauw gesproken: de iconische lakkleur Bayside Blue keert terug in het gamma. Eerder kon je ‘m al krijgen op de 50th Anniversary GT-R; nu is hij ook op de standaard GT-R te bestellen. Ook is er nu een grijs leren interieur, dat de oude ivoor-optie vervangt. Je maakt je Nissan GT-R voor modeljaar 2020 af met een setje nieuwe 20-inch, 20-spaaks wielen.
Nissan keek nog eens naar de besturing, die nu ‘meer lineair en precies dan ooit’ is. Ook maakten ze de slag van het rempedaal korter en viel er blijkbaar meer comfort en dito bochtstabiliteit uit de elektronische ophanging te halen.
De prijzen voor de Nissan GT-R 2020 zijn nog niet bekend, maar zullen vast niet veel verschillen van de nogal gepeperde 169.600 euro (99.900 euro in België) die de huidige versie moet kosten. De auto wordt vanaf november geleverd.
Roméo heeft op 30 augustus 2019 geschreven:
En
Gewoon in België kopen of gaan wonen.
Te gek voor woorden dat hij in Ned. bijna 2 maal zo duur is.
GTR-fan heeft op 30 augustus 2019 geschreven:
Waarom is de prijs gepeperd? Het is veel geld; maar voor 170.000 krijg je geen vergelijkbare Duitse sportwagen met evenveel vermogen.