
Nissan blijft zijn walgelijk snelle topmodel bijschaven tot het alles en iedereen ter wereld eruit rijdt. Voor de GT-R van modeljaar 2013 hebben we deze keer eens geen hoger pk-getal te melden, maar wel een aantal verfijningen die het apparaat weer een beetje extra ongelooflijk maken.
Door aanpassingen aan de injectoren reageert de biturbo V6 nu nog alerter op bewegingen van het gaspedaal, met name bij gematigd hoge toeren. De turbo’s werden aangepast, evenals de vering en demping en de stabilisatorstang. De stijfheid van de carrosserie werd verder verbeterd, het zwaartepunt van de auto verlaagd, en nog een hele rits technische tweaks waar we geen barst van begrijpen. Door dit alles belooft Nissan nu een verfijnder rijgedrag, dat bij hoge snelheden stabieler blijft.
Ook het interieur werd opgevijzeld, met wat andere kleurtjes en optionele koolstofvezel Recaro-stoelen. De vernieuwde GT-R is leverbaar als Premium en Black Edition en staat vanaf januari 2013 bij de dealer.
Meer van TopGear


Door zware tijden in autoland gaan twee aartsvijanden plotseling samenwerken

Ook al heb je heel veel geld, je kunt de Nissan GT-R niet meer bestellen

Oeps: Nissan GT-R crasht al na twee seconden op de Nürburgring

Deze Nissan GT-R R34 heeft ruim 650 pk en is geïnspireerd door Mine’s

Zo zorgt Nissan dat de GT-R er extra mooi uitziet bij automeetings in het donker

Zie jij (zonder te spieken) welke Franse auto deze nieuwe Nissan Micra eigenlijk is?

Het heeft even geduurd, maar je kan nu voor 40.000 euro een handbak in een Nissan GT-R krijgen

Nissan Micra met V6 even opgelapt voor introductie nieuwe, eh, Nissan Micra

Nissan is wanhopig en gaat een bijzondere strategie inzetten om niet failliet te gaan (en daar kun jij van profiteren)

Mag de Nissan Ariya Nismo de legendarische Nismo-badge dragen? (review)

Door zware tijden in autoland gaan twee aartsvijanden plotseling samenwerken

De enige Honda met V8-motor is waarschijnlijk de minst betrouwbare auto van het merk ooit

Honda komt binnenkort met de efficiëntste benzinemotor ooit (omdat jullie geen EV’s kopen)

Is deze A90 Final Edition een waardig afscheid van de Toyota GR Supra? (review)

De neus van de vernieuwde Toyota Aygo X is langer, maar dat gaat flink belasting schelen in Nederland

Veel actieradius of een zuinig verbruik is niet de manier om auto’s te verkopen, denkt het grootste merk ter wereld

Zie jij (zonder te spieken) welke Franse auto deze nieuwe Nissan Micra eigenlijk is?

Is zo’n vlugge Ford Fiesta ST na 13 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De enige Honda met V8-motor is waarschijnlijk de minst betrouwbare auto van het merk ooit

Hoeveel kilometers mag een tweedehandsauto hebben en wanneer wordt het een risico?

Geluk is… een Porsche die eindelijk vlammen spuwt (zonder pops and bangs-tune)

Heeft het nu zin gehad om een nieuw merk van een modelnaam te maken?
