Nissan GT-R, maar dan anders

Nee, we doen normaal gesproken niet zo veel met tuning, maar zo af en toe komt er iets langs dat we niet kunnen negeren. Neem nou deze Nissan GT-R, of liever: wat er van over is nadat de heren van Kuhl Racing (anders dan de naam doet vermoeden een Japanse firma) zich er tegenaan hadden bemoeid.

De auto (nee, auto's, want er zijn er twee) staan op de SEMA Show in Las Vegas, sinds jaar en dag dé plek om te zijn als je van tuningsextremiteiten houdt. En extreem zijn ze, deze jongens. Een wide body kit zorgt ervoor dat ze een stuk breder worden en bovenal een haast krankzinnig stuk lager – zo laag dat ze op een op de weg gevallen 5 eurocent-muntje al vast komen te zitten. De 20”-wielen lijken een dermate negatief camber te hebben (dat de bovenkant van de wielen meer 'naar binnen' staat dan de onderkant) dat de auto al rondjes om zichzelf draait als ie stilstaat.

Helemaal bijzonder is de lak, zeker van het glimmend zilveren apparaat: die schijnt geheel met de hand gegraveerd te zijn. Technisch schijnt er (ons Japans laat wat te wensen over) niet bijzonder veel met de auto's gebeurd te zijn, maar als er ook één auto is waarbij dat niet hoeft, is het de GT-R.

Oh, mocht je er trek in hebben: de bodykit en dergelijke zijn gewoon te koop, komt op zo'n 19.000 euro. Da's dan zonder belastingen. En zonder die bijzondere lakbehandeling. En zonder GT-R, uiteraard. 

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken