De Nissan GT-R Nismo kan natuurlijk niet achterblijven op de huis-tuin-en-keuken-GT-R en krijgt een facelift. Helaas, geen extra vermogen. Misschien niet erg aangezien je bij de GT-R Nismo al beter direct een abonnement bij de fysiotherapeut kunt afsluiten. Met 600 pk moet je goed getrainde nekspieren hebben om blessures te voorkomen.
Dankzij de stijvere carrosserie konden de ingenieurs van Nissan los met het onderstel van de GT-R Nismo. De dempers, veren en stabilisatoren zijn verbeterd en Godzilla heeft meer downforce. Volgens Nissan heeft de GT-R Nismo 2 procent meer performance, waarmee doelen ze op de slalom-tijden.
‘Yes, 600 pk (nog steeds) en 16 knopjes minder!’
Binnenin gaat het verouderde dashboard op de schop. De nieuwe heeft minder knoppen (van 27 naar 11, check!) en ziet er gewoon beter uit. Waar de non-Nismo classy leer heeft, krijgt de dikste GT-R racy materialen zoals alcantara en rode stiksels.
De facelift vloeit ook naar buiten. De motor krijgt meer lucht dankzij een grotere grille en de vernieuwde canards zorgen voor meer downforce. Wist je al dat de voorbumper van de GT-R Nismo van koolstofvezel is?
Reacties