Om de concurrentie met onder meer Porsche en Ferrari te kunnen aangaan, jawel in dit segment schaart de
Nissan GT-R zich, komt er een uitgeklede versie van deze snelle Japanner, die uiteraard in het kader van ‘less is more’ wel iets meer moet opbrengen.
We tasten nog in het duister wat betreft de specificaties van de Spec-V, maar wel kunnen we al vertellen dat de diehard-GT-R 485 pk genereert. En dat ie beschikt over een overboost functie, waarmee tussenacceleraties (nog) sneller verlopen. Slechts 5 pk meer dan in standaarduitvoering; een tegenvaller? Ja, eigenlijk wel, ware het niet dat de Spec-V ook nog op dieet is gezet. En nu komt het, een groot aantal elementen is uit het niet echt goedkope carbonfiber vervaardigd. Kassa!
Het contact met het asfalt verloopt via Dunlop-rubber rondom 20-inch lichtmetaal. Nissan heeft zowel de GT-R als de Spec-V over het circuit gejaagd. Nee, niet de Nürburgring -daar hebben ze niet zo’n goede ervaringen mee- maar de Sendai Highland Raceway. Met als resultaat dat de Spec-V sneller is. Goh, verrassend! Voor wie het wil weten: 2 seconden sneller.
Reacties