
Een vervelend bericht voor wie enorm fan is van de koffie bij de Tesla-garage: de jaarlijkse onderhoudsbeurt voor Tesla’s is afgeschaft. Wie in het bezit is van een Tesla, hoeft alleen nog maar langs bij de garage als er problemen zijn of als er onderdelen vervangen moeten worden.
Tesla evalueerde een flinke bult data en concludeerde dat de jaarlijkse onderhoudsbeurt niet meer nodig is. De auto is slim genoeg om zelf te detecteren wanneer er iets mis is. Wie er inderdaad voor kiest om niet meer periodiek langs te gaan bij Tesla, behoudt zijn garantie.
Waarom is de onderhoudsbeurt voor Tesla’s afgeschaft?
Elektrische auto’s behoeven veel minder onderhoud dan auto’s met een verbrandingsmotor. De olie verversen is er bijvoorbeeld niet bij. Het blijven uiteraard auto’s en ook een Tesla is niet onderhoudsvrij, dus wanneer de Tesla het aangeeft, zul je alsnog naar een servicepunt moeten.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

De populairste auto van vorig jaar verkoopt plotseling voor geen meter meer (en dat is best logisch)

Het achterlicht van de nieuwe Tesla Model Y is de eerste in zijn soort – dit maakt het zo bijzonder

Tesla heeft zowaar geluisterd naar klanten en voorkomt grote irritatie bij vernieuwde Model Y

Dit zijn alle verschillen tussen jouw Tesla Model Y en de nieuwe (die een stukje duurder is)

Tesla verdient in Europa op deze slimme wijze nog meer dan 1 miljard euro

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

Je kunt 43.000 euro aanbetalen op een auto die al acht jaar niet geleverd wordt

Tesla-rijders zijn hun auto zat en ruilen hem in, maar hoe komt dat eigenlijk?

Leaserijders die zich schamen voor hun auto mogen hun Tesla eerder inleveren

Nederlanders schamen zich niet echt voor een Tesla, zijn wel voorzichtig met Chinese EVs

Er zijn slechts vier automerken die géén verlies maken op hun elektrische auto’s – dit zijn ze

Is de goedkoopste versie van de nieuwe Kia EV3 goed genoeg? (review)

Waarom de Kia EV3 met extreem grote velgen een typisch Nederlands fenomeen is

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Deze auto kost nu nog nieuw 115.000 euro, maar tweedehands slechts 16.000 euro

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

Auto’s te duur? Je kunt gewoon nog een nieuwe benzineauto kopen voor slechts 11.000 euro

Volkswagen werkt aan interessante nieuwe brandstofmotor met oude F1-techniek

Er zijn slechts vier automerken die géén verlies maken op hun elektrische auto’s – dit zijn ze

Deze bloedmooie Lancia Stratos-kloon kost net zoveel als een Volkswagen Golf Variant

De lelijkste auto van dit moment (na de Cybertruck) ziet er zo ineens een stuk beter uit

In Nederland is de APK verplicht. Dus je bent sowieso 1 keer per jaar je auto kwijt. Keuring of geen keuring. Kan je hem net zo goed laten checken
nvt