Soms, maar vaak ook niet, ontvangen we van onze correspondent Cas Pedaal een nieuwsartikel. Dit item is doorgaans voor de volle 1,00 procent waar. Dankzij onze unieke ‘oh, ik dacht dat jij het zou dubbelchecken’-werkmethode vindt het artikel doorgaans ongewijzigd zijn weg naar onze website.
Met de technologische vooruitgang van de laatste jaren kun je op elk moment zien waar je op internet bestelde pakketje zich bevindt. Al enige tijd kun je zelfs zien wat de gemoedstoestand van je pakketje is. Zo blijkt de bezorgdheid van pakketten in het algemeen een groot probleem. De grote postbedrijven proberen al tijden de ontvangers te waarschuwen dat het niet zo goed gaat met hun pakketjes, maar in 69 procent van de gevallen wordt er niet geluisterd.
Niemand vraagt zich af waarom pakketten zo bezorgd zijn
Kijk maar even in je inbox, daar vind je vast een mailtje met het onderwerp ‘uw pakket is bezorgd’. Hoe vaak heb je er nou echt naar gehandeld? Grote kans dat je het mailtje ongeopend hebt verwijderd en thuis gewoon je pakketje hebt geopend. Het kwam vast nooit in je op om even te vragen waarom het pakketje bezorgd was. Misschien waarschuwden je buren je al, maar je wilde niets van hen aannemen.
Pakketjes zijn doorgaans een stuk gevoeliger en kwetsbaarder dan je denkt. Er staat niet voor niets ‘fragile’ of ‘breekbaar’ op. De pakketjes zijn bezorgd over hun toekomst, zeker met de huidige dieselprijzen. ‘Worden we niet te duur?’ is een zorg die we volgens expert Trees Entrâc regelmatig horen. ‘Als je er wat meer aandacht voor hebt, merk je dat een pakketje best wat inhoud heeft.’
Entrâc weidt uit: ‘We kunnen zelf niet aan de bel trekken, dat moet de koerier doen. Uiteindelijk worden de brandstofprijzen toch doorberekend aan de klant. Kan een internetshopper straks nog wel vijf losse bestellingen plaatsen bij dezelfde winkel omdat het toch gratis verzenden is? En is het straks nog wel gebruikelijk om meer dan de helft weer klakkeloos te retourneren?’ Allemaal vragen waardoor je je kunt afvragen of pakketten misschien terecht bezorgd zijn.
Reacties