
Automerken cirkelen om Tesla heen. Het merk beloofde drie jaar geleden al een betaalbare versie van de Model 3. Helaas kwam die maar niet – en nu is hier de Polestar 2: een elektrische auto met 500 kilometer bereik en een (beloofde) vanafprijs van 39.900 euro. Ook hier geldt: eerst zien, dan geloven.
De prijs van 39.900 euro is de Europese adviesprijs en is gebaseerd op Duitse prijzen. De definitieve prijs per markt kan nog wat verschillen (lees: in Nederland wat duurder), maar hoe dan ook zal de Polestar 2 een bijzonder prettig geprijsd model worden. De Tesla Model 3 kost namelijk minimaal 58.800 euro.
De Polestar 2 perst zijn actieradius uit een 78-kWh accupakket en stuwt dit naar twee elektromotoren die samen 408 pk en 660 Nm genereren. De 0-100-tijd is minder dan 5 seconden. Vink het Performance Pack aan en het merk monteert Brembo-remmen, Öhlins-dempers en 20-inch wielen.
Polestar 2 Launch Edition
Kleine kanttekening: je kunt niet gelijk naar de winkel rennen om een Polestar 2 te bestellen voor 39.900 euro. De eerste twaalf maanden biedt het merk alleen een Launch Edition aan van 59.900 euro. En misschien komt Tesla tegen die tijd ook wel met een goedkoper model. Voorlopig blijft het dus nog even gissen welk merk als eerste een rappe sedan voor weinig zal gaan aanbieden.
Meer van TopGear


Op een bevroren meer bewijst Volvo’s zustermerk Polestar dat het cooler is dan Tesla

De tijd van supersportieve Zweedse gele auto’s is weer terug

Nederlandse lease-favoriet krijgt toch wel een opvolger, ook bij de Volvo-dealer

Als je deze tips volgt, kun je prima met de elektrische auto op wintersport

Zo (on)succesvol zijn de nieuwe premiummerken in Nederland tot nu toe dit jaar

De leukste (semi-betaalbare) elektrische auto is vernieuwd en heeft nu een heel prijzige optie erbij

Gaat Volvo’s zustermerk Polestar nu ook terug naar (dikke) benzinemotoren?

Op een bevroren meer bewijst Volvo’s zustermerk Polestar dat het cooler is dan Tesla

Als je de nieuwe Volvo ES90 ziet, snap je beter waarom Polestar de achterruit bij de 4 heeft weggelaten

De tijd van supersportieve Zweedse gele auto’s is weer terug

Nederlandse lease-favoriet krijgt toch wel een opvolger, ook bij de Volvo-dealer

Mag de Nissan Ariya Nismo de legendarische Nismo-badge dragen? (review)

Gaat die Alpine A390 een beetje dwars met twee motoren op de achteras? (review)

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

De nieuwe instapper van Mercedes is zwaarder dan een S-klasse en duurder dan een C-klasse

Zo bizar veel Tesla’s worden gevandaliseerd – en daar verdient Elon Musk erg goed aan

Volkswagen gaat dit niet al te populaire model nog een keer opfrissen (zodat je hem nu wel koopt)

De olieprijs daalt enorm, maar waarom merk ik daar aan de pomp niets van?

Met deze eenvoudige methode heeft jouw Tesla Model Y 100 pk meer

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

Is dit het begin van het einde voor de trajectcontroles in België?

Vanaf vandaag mag je geen Peugeot of Opel meer kopen in Nederland

Tuurlijk man we willen POWER!!!
twee elektromotoren die samen 408 pk en 660 Nm genereren. De 0-100-tijd is minder dan 5 seconden
Zit de wereld daar nou op te wachten?