
Automerken cirkelen om Tesla heen. Het merk beloofde drie jaar geleden al een betaalbare versie van de Model 3. Helaas kwam die maar niet – en nu is hier de Polestar 2: een elektrische auto met 500 kilometer bereik en een (beloofde) vanafprijs van 39.900 euro. Ook hier geldt: eerst zien, dan geloven.
De prijs van 39.900 euro is de Europese adviesprijs en is gebaseerd op Duitse prijzen. De definitieve prijs per markt kan nog wat verschillen (lees: in Nederland wat duurder), maar hoe dan ook zal de Polestar 2 een bijzonder prettig geprijsd model worden. De Tesla Model 3 kost namelijk minimaal 58.800 euro.
De Polestar 2 perst zijn actieradius uit een 78-kWh accupakket en stuwt dit naar twee elektromotoren die samen 408 pk en 660 Nm genereren. De 0-100-tijd is minder dan 5 seconden. Vink het Performance Pack aan en het merk monteert Brembo-remmen, Öhlins-dempers en 20-inch wielen.
Polestar 2 Launch Edition
Kleine kanttekening: je kunt niet gelijk naar de winkel rennen om een Polestar 2 te bestellen voor 39.900 euro. De eerste twaalf maanden biedt het merk alleen een Launch Edition aan van 59.900 euro. En misschien komt Tesla tegen die tijd ook wel met een goedkoper model. Voorlopig blijft het dus nog even gissen welk merk als eerste een rappe sedan voor weinig zal gaan aanbieden.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Op een bevroren meer bewijst Volvo’s zustermerk Polestar dat het cooler is dan Tesla

De tijd van supersportieve Zweedse gele auto’s is weer terug

Nederlandse lease-favoriet krijgt toch wel een opvolger, ook bij de Volvo-dealer

Als je deze tips volgt, kun je prima met de elektrische auto op wintersport

Zo (on)succesvol zijn de nieuwe premiummerken in Nederland tot nu toe dit jaar

De leukste (semi-betaalbare) elektrische auto is vernieuwd en heeft nu een heel prijzige optie erbij

Gaat Volvo’s zustermerk Polestar nu ook terug naar (dikke) benzinemotoren?

Op een bevroren meer bewijst Volvo’s zustermerk Polestar dat het cooler is dan Tesla

Als je de nieuwe Volvo ES90 ziet, snap je beter waarom Polestar de achterruit bij de 4 heeft weggelaten

De tijd van supersportieve Zweedse gele auto’s is weer terug

Nederlandse lease-favoriet krijgt toch wel een opvolger, ook bij de Volvo-dealer

De Chinese Z9 GT is ‘echt tien keer beter’ dan de Duitse concurrentie (aldus de grote baas)

Audi komt voor het eerst in lange tijd met een nieuwe letter als typenaam (naast de A en Q)

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

De Hyundai Ioniq 5 is waarschijnlijk groter dan je denkt – hoe bevalt de vernieuwde versie? (review)

Een van de leukste ’tweede auto’s’ begint nu al heel betaalbaar te worden

De Mazda EZ-60 moet de Tesla Model Y van zijn troon gaan stoten

De Chinese Z9 GT is ‘echt tien keer beter’ dan de Duitse concurrentie (aldus de grote baas)

BMW werkt aan een manier om kleinere batterijen binnen 1 minuut op te laden

De verstandigst luxeauto ter wereld (die hier niemand koopt) krijgt een opvolger

Audi komt voor het eerst in lange tijd met een nieuwe letter als typenaam (naast de A en Q)

Deze actie van Greenpeace zorgt er voor dat jij formeel geen 130 meer mag rijden

Tuurlijk man we willen POWER!!!
twee elektromotoren die samen 408 pk en 660 Nm genereren. De 0-100-tijd is minder dan 5 seconden
Zit de wereld daar nou op te wachten?