‘De meest dynamische elektrische rijdersauto van Polestar tot nu toe’ – dat zou deze Polestar 2 BST Edition 270 moeten zijn. Niet om nou heel zuur te doen, maar als je maar één elektrische auto hebt en je maakt daar een sportievere versie van, dan is het op zich vrij logisch dat het je best rijdende EV tot nu toe is. Anders heeft de technische afdeling het verprutst.
Twee elektromotoren (één op elke as) genereren in totaal 476 pk en 680 Nm. De 0-100-tijd is daarmee 4,4 seconden. Handig om te weten is dat je dit vermogen ook op de Polestar 2 Long Range Dual Motor kunt krijgen. Als je je trouwens afvraagt waar de naam vandaan komt als ie geen 270 pk heeft: dat zijn het aantal exemplaren dat Polestar maximaal produceert.
Aanpassingen aan het onderstel bij de Polestar 2 BST Edition 270
De BST Edition onderscheidt zich door een aangepast onderstel en nieuwe velgen. De rijhoogte van de speciale Polestar 2 neemt af met 25 millimeter en de veren vóór zijn 20 procent stijver. Daarnaast zijn er zaken als tweevoudig verstelbare Öhlins-dempers en een veerpootbrug. Ook heeft de speciale uitvoering volledig meegespoten bumpers.
De 21-inch velgen zijn geïnspireerd op de exemplaren van de Polestar 1 en de Pirelli-banden zijn speciaal voor deze auto ontwikkeld. De remmen zijn overigens ongewijzigd. Je mag de Polestar 2 BST Edition 270 bestellen in de kleuren grijs (Thunder) of wit (Snow). Ook kun je een racestreep laten aanbrengen. De Nederlandse en Belgische prijzen zijn nog niet bekend.
Reacties