Een nieuwe 911? Dat moeten we altijd met een korreltje zout nemen. Maar deze keer heeft Porsche vooral de technische kant van de zaak aangepakt. Deze zomer krijgt deze all-time favorite nieuwe zescilinder boxer motoren met directe brandstofinspuiting.
 
Waarom? Simpelweg omdat Porsche ook moet voldoende aan de steeds strengere emissienormen. Maar het merk weet dit succesvol de pareren door minder brandstofverbruik te koppelen aan verbeterde prestaties. En dan is iedereen weer gelukkig, al zullen 911-rijders zich over het verbruik nooit zo druk maken.
 
Er kan worden gekozen uit een 3,6 en 3,8 liter om te beginnen in de achterwielaangedreven coupé en cabriolet. Een andere noviteit is de double clutch versnellingsbak. De 3,6-liter boxer levert 345 pk en de 3,8 liter in de 911 S tipt zelfs aan de 385 pk. En dat blijkt voldoende om net over de 300 km/u heen te gaan.
 
De versnellingsbak met dubbele koppeling biedt zeven overbrengingen en kan zowel automatisch als sequentieel schakelen. Dat betekent bye-bye voor de Tiptronic S automaat. De voordelen van deze nieuwe versnellingsbak zijn een lager verbruik en zelfs een kortere acceleratie naar 100 km/u.

Uiterlijk vallen de nieuwe lampen (voor en achter) op met LED-techniek, waaronder bi-xenon lampen die standaard zijn en voorzien zijn van LED-dagverlichting

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)