
Zo, hè he, dat zit erop. Geen vervelende teasers meer. Geen oeverloze speculaties meer. Geen korzelige spyshots meer. Geen afgeplakte testauto’s meer (behalve in ons nieuwe nummer dan – goede timing weer, lekkende internetgnoompjes!).
Wij waren eigenlijk van plan om brave jongetjes te spelen en ons aan de afspraak te houden die de media met Porsche hebben gemaakt; namelijk dat de naaktfoto’s van de nieuwe 911 niet gepubliceerd zouden worden tot de officiële onthulling op de autoshow van Frankfurt. Maar ja… Aangezien iedereen met een computer deze foto’s inmiddels gezien heeft, maakt het weinig meer uit, nietwaar?
Ja, de nieuwe 911 (codenaam 991) heeft zijn familiaire snoet aan de wereld getoond. Wederom is hij bijna precies hetzelfde als zijn voorganger, maar dat zijn we inmiddels van Porsche gewend en kan eigenlijk, in dit geval, juist op onze goedkeuring rekenen. De 911 heeft altijd een evolutionair ontwerp gehad, dus het is mooi dat dat wordt doorgezet in wat welbeschouwd pas de derde geheel nieuwe 911 in 40 jaar is. De achterlichten zijn overigens wel verfrissend te noemen, evenals het interieur, dat nu meer in lijn is getrokken met dat van de Panamera.
De 991 is aan alle kanten een stukje gegroeid ten opzichte van zijn voorganger, de 997. Ook de wielbasis is iets langer, maar het totaalgewicht van de auto is iets lichter. De zescilinder boxermotor van de ‘basis’-Carrera meet nu nog maar 3,4 liter in plaats van 3,6, maar de Carrera S krijgt wederom een blok van 3,8 liter. De pk’s: 350 voor de Carrera, 400 voor de S.
Meer gegevens hebben we nog niet van de nieuwe 911, maar nadat Porsche is bijgekomen van de schrik dat hun lieveling al zo vroeg de wijde wereld in getrokken is, zullen ze ons ongetwijfeld verblijden met veel, heel veel informatie. Even wachten nog, dus.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Waarom deze Porsche 911 komisch smalle achterbanden heeft (het zijn geen thuiskomers)

Dat mensen geen elektrische Porsche willen, daar komen ze in Brabant nu op pijnlijke wijze achter

Is de Aston Martin Vantage eindelijk beter dan de Porsche 911 Turbo S?

Porsche 911 Carrera S facelift is de nieuwe Golf van ’t Gooi

De duurste Porsche 911 ter wereld is strikt genomen geen Porsche, maar wel heel erg duur

Dit moet wel (veruit) de goedkoopste Porsche Panamera van Nederland zijn

De Techart Magnum is sneller (en lichter) dan de nieuwe BMW M5 Touring

Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Waarom deze Porsche 911 komisch smalle achterbanden heeft (het zijn geen thuiskomers)

Wereldrecord driften Porsche Taycan niet beperkt door accu

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

Een van de mooiste Audi’s van dit moment is tweedehands wel heel goedkoop aan het worden

Ook al heb je heel veel geld, je kunt de Nissan GT-R niet meer bestellen

De nieuwe politie-Mustangs zijn opmerkelijk genoeg trager dan onze Mercedes-diesels

Is zo’n brute Nissan 370Z na 16 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Eindelijk is er een krachtigere Mazda MX-5 en hij gaat nog in productie ook

De duurste Porsche 911 ter wereld is strikt genomen geen Porsche, maar wel heel erg duur

Is de nieuwe Volkswagen Tayron de opgerekte crossover die je moet hebben? (review)

Is zo’n supersnelle Mercedes A 45 AMG na 12 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Waarom deze oude VW Golf met verkleurde bumpers 18.500 (!) euro moet kosten

Een van de leukste ‘normale’ auto’s van Nederland gaat binnenkort uit productie

Een van de mooiste Audi’s van dit moment is tweedehands wel heel goedkoop aan het worden

Toyota C-HR+ is precies even sterk én even snel als de meest legendarische BMW M3

Vergeet fatbikes: met deze speciale VW Transporter mag je al rijden als je 16 jaar bent

De snelste Audi ter wereld krijgt een motor die meer toeren draait dan een Honda VTEC

Een van de leukste ‘automerken’ van Nederland is failliet, dus jij kunt nu voor een prikkie je slag slaan

Hardrijder met extreem veel geluk krijgt geen boete omdat ie precies op tijd van huis vertrok
