
Zo, hè he, dat zit erop. Geen vervelende teasers meer. Geen oeverloze speculaties meer. Geen korzelige spyshots meer. Geen afgeplakte testauto’s meer (behalve in ons nieuwe nummer dan – goede timing weer, lekkende internetgnoompjes!).
Wij waren eigenlijk van plan om brave jongetjes te spelen en ons aan de afspraak te houden die de media met Porsche hebben gemaakt; namelijk dat de naaktfoto’s van de nieuwe 911 niet gepubliceerd zouden worden tot de officiële onthulling op de autoshow van Frankfurt. Maar ja… Aangezien iedereen met een computer deze foto’s inmiddels gezien heeft, maakt het weinig meer uit, nietwaar?
Ja, de nieuwe 911 (codenaam 991) heeft zijn familiaire snoet aan de wereld getoond. Wederom is hij bijna precies hetzelfde als zijn voorganger, maar dat zijn we inmiddels van Porsche gewend en kan eigenlijk, in dit geval, juist op onze goedkeuring rekenen. De 911 heeft altijd een evolutionair ontwerp gehad, dus het is mooi dat dat wordt doorgezet in wat welbeschouwd pas de derde geheel nieuwe 911 in 40 jaar is. De achterlichten zijn overigens wel verfrissend te noemen, evenals het interieur, dat nu meer in lijn is getrokken met dat van de Panamera.
De 991 is aan alle kanten een stukje gegroeid ten opzichte van zijn voorganger, de 997. Ook de wielbasis is iets langer, maar het totaalgewicht van de auto is iets lichter. De zescilinder boxermotor van de ‘basis’-Carrera meet nu nog maar 3,4 liter in plaats van 3,6, maar de Carrera S krijgt wederom een blok van 3,8 liter. De pk’s: 350 voor de Carrera, 400 voor de S.
Meer gegevens hebben we nog niet van de nieuwe 911, maar nadat Porsche is bijgekomen van de schrik dat hun lieveling al zo vroeg de wijde wereld in getrokken is, zullen ze ons ongetwijfeld verblijden met veel, heel veel informatie. Even wachten nog, dus.
Meer van TopGear


Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

Jazeker, deze Porsche 963 RSP is een echte Porsche en straatlegaal

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Waarom je de Macan niet een dure Audi met een Porsche-koets mag noemen

Waarom betalen sommige mensen 25.000 euro voor een speciale lakkleur? En is dat het wel waard?

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Volkswagen maakt dit autotype nu nog voor de Nederlandse politie, maar straks kunnen wij hem ook kopen

Is zo’n vlugge Ford Fiesta ST na 13 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De BMW M5 Touring is een vetklep, maar hoe erg is dat nou echt? (review)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Gaat de populairste benzinesoort in Duitsland verdwijnen vanwege het klimaat?

20.000 mensen bij Volkswagen nemen plotseling ontslag, en daar is het merk heel blij mee

Jaguar bouwt helemaal geen auto’s, maar toch is hier de nieuwe SVR (hoe zit dat eigenlijk)

Eindelijk is Apple Carplay vernieuwd voor jouw auto

Achter deze stoere Jeep schuilt eigenlijk een betaalbare en betrouwbare auto

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Volkswagen maakt dit autotype nu nog voor de Nederlandse politie, maar straks kunnen wij hem ook kopen
