De nieuwe Porsche 911 kwam bij de introductie direct als Carrera S en Carrera 4S. Na het rijden in het ontzettend vlotte Elfje vroegen we ons af waarom je iets snellers zou willen. Een nieuwe 911 Turbo is haast overbodig als je ‘m toch alleen gebruikt in Nederland. ‘Omdat het kan’, is trouwens altijd nog een valide argument. Oh, en als het gaat om de GT3 is er altijd plaats.
Iets langzamers, is daar plek voor? Of eigenlijk moeten we zeggen: iets minder snel. Porsche introduceert vandaag de Porsche 911 Carrera, de nieuwe instapper van de 911-reeks. Iets minder krachtig en iets vriendelijker voor de portemonnee. Dezelfde 3,0-liter zescilinder met twee turbo’s produceert in de instapper 385 pk, wat 65 pk minder is dan de ‘S’.
De reductie van vermogen wordt gerealiseerd door kleinere turbines en compressoren in de turbo’s. Met het Sport Chrono Pakket sprint de nieuwe Porsche 911 Carrera in 4 seconden naar de 100 km/u. Zonder het pakket groeit de sprinttijd met 0,2 seconden. De topsnelheid is in alle gevallen 293 km/u.
De nieuwe Porsche 911 Carrera kost minimaal 141.400 euro, dat is 15.300 euro minder dan de Carrera S. De Carrera Cabriolet kost 157.600 euro, wat dan weer 14.900 euro minder is dan de Carrera S Cabriolet. Beide Carrera’s worden standaard voorzien van een PDK-transmissie.
Reacties