
De nieuwe Porsche 911 kwam bij de introductie direct als Carrera S en Carrera 4S. Na het rijden in het ontzettend vlotte Elfje vroegen we ons af waarom je iets snellers zou willen. Een nieuwe 911 Turbo is haast overbodig als je ‘m toch alleen gebruikt in Nederland. ‘Omdat het kan’, is trouwens altijd nog een valide argument. Oh, en als het gaat om de GT3 is er altijd plaats.
Iets langzamers, is daar plek voor? Of eigenlijk moeten we zeggen: iets minder snel. Porsche introduceert vandaag de Porsche 911 Carrera, de nieuwe instapper van de 911-reeks. Iets minder krachtig en iets vriendelijker voor de portemonnee. Dezelfde 3,0-liter zescilinder met twee turbo’s produceert in de instapper 385 pk, wat 65 pk minder is dan de ‘S’.
De reductie van vermogen wordt gerealiseerd door kleinere turbines en compressoren in de turbo’s. Met het Sport Chrono Pakket sprint de nieuwe Porsche 911 Carrera in 4 seconden naar de 100 km/u. Zonder het pakket groeit de sprinttijd met 0,2 seconden. De topsnelheid is in alle gevallen 293 km/u.
De nieuwe Porsche 911 Carrera kost minimaal 141.400 euro, dat is 15.300 euro minder dan de Carrera S. De Carrera Cabriolet kost 157.600 euro, wat dan weer 14.900 euro minder is dan de Carrera S Cabriolet. Beide Carrera’s worden standaard voorzien van een PDK-transmissie.
Meer van TopGear


Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

Jazeker, deze Porsche 963 RSP is een echte Porsche en straatlegaal

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Waarom je de Macan niet een dure Audi met een Porsche-koets mag noemen

Waarom betalen sommige mensen 25.000 euro voor een speciale lakkleur? En is dat het wel waard?

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Bij een Porsche 911 GT3 kun je voor 100.000 euro aan opties selecteren

Porsche 911 Carrera T: lichter, sportiever en duurder

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Is deze A90 Final Edition een waardig afscheid van de Toyota GR Supra? (review)

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Gaat de populairste benzinesoort in Duitsland verdwijnen vanwege het klimaat?

20.000 mensen bij Volkswagen nemen plotseling ontslag, en daar is het merk heel blij mee

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Deze dikke bak is wereldwijd een enorme flop, behalve in Nederland (en dat is logisch)

Hoe goed is een Opel Calibra Turbo uit 1992 als je hem vandaag rijdt?

Jazeker, deze Porsche 963 RSP is een echte Porsche en straatlegaal

De goedkoopste Renault 5 is in Nederland: hij is echt goedkoop maar je mist wel iets belangrijks

Zo bizar weinig Golfjes bouwt Volkswagen nog en ze hebben een vervelende mededeling

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Groot automerk neemt zorgen over rammelende driecilinders en ploffende boordladers weg met extra garantie
