
Oude Porsches hebben geen last van discriminatie. Het maakt geen klap uit hoe oud ze zijn, in elke toestand ze verkeren of welke kleur ze zijn: ze zijn geld waard. Behalve de 996 dan, maar dat komt ook nog wel. Ben jij op zoek naar een mooie investering?
Trek dan maar je portefeuille of dat hippe ding waar je tegenwoordig je pasjes in bewaart (want wie heeft er nou nog contant geld?) en roep de woorden: ‘shut up and take my money’.
Sla je pegels stuk op 1.220 kilo aan zeldzame Porsche 911 Carrera RS N/GT. Slechts 290 van deze lichtgewicht modellen verlieten de fabriek. De ingenieurs zijn in 1991 helemaal loco gegaan met gewichtsbesparing. Zelfs de leren stoelbekleding werd vervangen door lichter Nomex-materiaal. Het is in principe een Cup-auto voor de straat, dus de Carrera RS N/GT heeft een rolkooi, een brandblusser en vijfspuntsgordels.
Wat ligt er achterin de Porsche 911 Carrera RS N/GT?
De motor? Dat is natuurlijk zo’n fenomenale luchtgekoelde zescilinder met 3,6 liter inhoud. Dat betekent 260 pk en een nog betere soundtrack. Op de teller lees je zo’n 40.000 kilometer.
Nummer 76 van 290 staat nu bij Silverstone Auctions in Engeland. Hij gaat 15 oktober onder de hamer en naar verwachting kost hij 155.000 tot 180.000 euro. Dat is een serieus koopje als je bijvoorbeeld kijkt naar deze Porsche 911 Carrera RS N/GT, die kost je 325.750 euro. Zo is het ook een stuk makkelijker om de persoon met de broek aan in huis te overtuigen dat jij toch echt een Porsche nodig hebt .
Eén reactie op “Deze Porsche 911 Carrera RS N/GT is een goede investering”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

Jazeker, deze Porsche 963 RSP is een echte Porsche en straatlegaal

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Waarom je de Macan niet een dure Audi met een Porsche-koets mag noemen

Waarom betalen sommige mensen 25.000 euro voor een speciale lakkleur? En is dat het wel waard?

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Is deze A90 Final Edition een waardig afscheid van de Toyota GR Supra? (review)

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

De BMW M5 Touring is een vetklep, maar hoe erg is dat nou echt? (review)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Gaat de populairste benzinesoort in Duitsland verdwijnen vanwege het klimaat?

20.000 mensen bij Volkswagen nemen plotseling ontslag, en daar is het merk heel blij mee

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Deze dikke bak is wereldwijd een enorme flop, behalve in Nederland (en dat is logisch)

Geluk is… een Porsche die eindelijk vlammen spuwt (zonder pops and bangs-tune)

Heeft het nu zin gehad om een nieuw merk van een modelnaam te maken?

Van deze onverwoestbare sedan was een extra voordelige versie

Fatbike moet je vanaf nu plussize-bike noemen: ‘fatshaming niet meer van deze tijd’

Jazeker, deze Porsche 963 RSP is een echte Porsche en straatlegaal

Belachelijk, je ruikt de armoedige (hitler)keverafkomst als je in zo’n oude 911 zit.
Het modelletje was wel aardig, maar is veel te lang uitgemolken, daarnaast breng je je leven in gevaar als je met zo’n oude 911 echt gaat racen want die zijn veel te listig dankzij de verkeerde plaatsing van de motor. Die dingen zijn hier veel te duur, voor 10-20 mille heb je al een 911, als je wat verder weg zoekt.