
Oude Porsches hebben geen last van discriminatie. Het maakt geen klap uit hoe oud ze zijn, in elke toestand ze verkeren of welke kleur ze zijn: ze zijn geld waard. Behalve de 996 dan, maar dat komt ook nog wel. Ben jij op zoek naar een mooie investering?
Trek dan maar je portefeuille of dat hippe ding waar je tegenwoordig je pasjes in bewaart (want wie heeft er nou nog contant geld?) en roep de woorden: ‘shut up and take my money’.
Sla je pegels stuk op 1.220 kilo aan zeldzame Porsche 911 Carrera RS N/GT. Slechts 290 van deze lichtgewicht modellen verlieten de fabriek. De ingenieurs zijn in 1991 helemaal loco gegaan met gewichtsbesparing. Zelfs de leren stoelbekleding werd vervangen door lichter Nomex-materiaal. Het is in principe een Cup-auto voor de straat, dus de Carrera RS N/GT heeft een rolkooi, een brandblusser en vijfspuntsgordels.
Wat ligt er achterin de Porsche 911 Carrera RS N/GT?
De motor? Dat is natuurlijk zo’n fenomenale luchtgekoelde zescilinder met 3,6 liter inhoud. Dat betekent 260 pk en een nog betere soundtrack. Op de teller lees je zo’n 40.000 kilometer.
Nummer 76 van 290 staat nu bij Silverstone Auctions in Engeland. Hij gaat 15 oktober onder de hamer en naar verwachting kost hij 155.000 tot 180.000 euro. Dat is een serieus koopje als je bijvoorbeeld kijkt naar deze Porsche 911 Carrera RS N/GT, die kost je 325.750 euro. Zo is het ook een stuk makkelijker om de persoon met de broek aan in huis te overtuigen dat jij toch echt een Porsche nodig hebt .
Eén reactie op “Deze Porsche 911 Carrera RS N/GT is een goede investering”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Deze Porsches kun je bewonderen op de IAMS 2025

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Dit is de goedkoopste Porsche van dit moment – moet je zoiets willen? (review)

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

De tweede generatie Toyota MR2 rijdt heel anders dan je misschien zou verwachten

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Door zware tijden in autoland gaan twee aartsvijanden plotseling samenwerken

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

Een van de mooiste en dikste Mercedessen aller tijden kost nu nog maar 10.000 euro

Door pech en arrogantie bouwde Volkswagen per ongeluk de zuinigste auto ooit (en die koop je nu voor weinig)

Deze toffe Audi kun je helemaal gratis rijden (als je het slim aanpakt)

BMW gaat door met auto van het formaat tweekamerappartement

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

Dit kost het om een V6 met 400 pk in jouw Mazda MX-5 te laten leggen (want dat wil je)

Mogelijk heb je tien jaar lang te veel betaald aan de RDW – zo krijg je je geld terug

Sinds vorig jaar wil plotseling niemand meer een Fiat 500, daarom doet het merk iets (geniaals) wat je nog nooit eerder zag

Een van de mooiste en dikste Mercedessen aller tijden kost nu nog maar 10.000 euro

Ook als je niet vlakbij de grens woont, is tanken in Duitsland goedkoper

Belachelijk, je ruikt de armoedige (hitler)keverafkomst als je in zo’n oude 911 zit.
Het modelletje was wel aardig, maar is veel te lang uitgemolken, daarnaast breng je je leven in gevaar als je met zo’n oude 911 echt gaat racen want die zijn veel te listig dankzij de verkeerde plaatsing van de motor. Die dingen zijn hier veel te duur, voor 10-20 mille heb je al een 911, als je wat verder weg zoekt.