
Relatief gezien zijn Porsches niet echt exclusief. Er zijn zat minder prijzige merken die aanzienlijk slechter verkopen. En ze verkopen niet alleen crossovers; ook de 911 verkoopt echt goed. Om de auto exclusief te houden, zijn er enorm veel verschillende uitvoeringen. De 911 van vandaag is wel heel erg zeldzaam, want er worden maar 70 exemplaren van de 911 Carrera T Club Coupé gemaakt. Het is niet eens de duurste 911 van het moment, maar wel een heel erg smakelijke.
Van alle smaakjes is het een heel bijzondere. Je kunt namelijk niet gewoon de configurator openen en dan de Carrera T Club Coupé selecteren. Dat komt door het woordje ‘Club’. De 911 Club Coupé is namelijk ontwikkeld samen met de PCA, de Porsche Club of America. Deze club is dermate groot dat het loont om speciaal daarvoor een unieke 911 te maken. Daarbij pakken ze een 911, die ze dan vervolgens aankleden. In dit geval is het de 911 Carrera T.
Unieke kleur, unieke wielen
De kleur van de auto is Sholar Blue, een unieke kleur die je niet kunt bestellen voor een andere 911. Nog niet, in elk geval. Het lijkt overigens wel erg veel op Gentiaanblauw, dat je wél gewoon kunt kiezen op je 911. Standaard krijg je het SportDesign-pakket, uiteraard. Die is voorzien van unieke rode striping. Eveneens uniek zijn de wielen. Het zijn de RS Spyder-wielen, maar dan met een unieke zwart-witte afwerking. Het is in elk geval weer eens iets anders.

Ook de stickers aan de zijkant zijn uniek, want er staat namelijk ‘Club Coupé’. Naast een uniek exterieur is het interieur ook uniek. Je krijgt namelijk mooie ruitjesbekleding. Porsche begint het langzaam aan te bieden. Je kunt het al wel krijgen in een zwart-witcombinatie, maar deze is blauw met rood. In combinatie met de houten pookknop heerst er een klassieke sfeer. Het plaatje klopt zo eigenlijk helemaal. De Porsche 911 Carrera T staat namelijk het dichtst bij het originele concept van een 911.

Hoe langzaam is de traagste 911?
De motor is goed voor ‘slechts’ 394 pk en 450 Nm en schakelen doe je nog met een handbak. Alle power gaat naar de achterwielen. Van 0 naar 100 km/u sprinten doe je in 4,5 seconden en de topsnelheid is 295 km/u. Daarmee is het een van de tragere nieuwe 911’s, maar het is meer dan voldoende om lol mee te hebben. Juist omdat de auto vrij ongecompliceerd is, is hij geweldig om te rijden. En met deze aankleding is-ie nog exclusief ook.
Lees ook: Deze nieuwe versie van de Porsche 911 ga je waarschijnlijk het vaakst zien op de weg
En dat is eigenlijk meteen het grootste nadeel, want je kunt hem niet bestellen in Nederland of een 911 Carrera T kiezen en die zo samenstellen, simpelweg omdat je niet alle opties kunt aanvinken. Van de 70 exemplaren gaat de eerste naar het Porsche-museum, de tweede naar de Porsche-club. De overige 68 stuks zijn bedoeld voor de leden van de Porsche Club of America. Prijzen zijn nog niet bekend, maar het zal iets meer zijn dan een Carrera T, wat een van de goedkopere modellen is.