
Oké, we wilden het niet zeggen, maar Porsche, nu laten jullie ons geen keus. Een 911 is een heerlijke auto, echt waar. In standaarduitvoering, als de briljante Carrera S en ook als lichtgewicht GT3. Vooruit, voor als het echt hard moet gaan is er nog de Turbo, inmiddels ook een legendarische naam. Maar dan hebben we de essentiële versies toch wel gehad.
We willen niet nog meer 911’s. We worden er een beetje moe van dat jullie telkens met een hoop bombarie een nieuwe modellijn introduceren voor elk gewijzigd schroefje. We zien door de bomen het bos niet meer, of beter gezegd: door alle S’en, RS’en en GT’s de auto’s niet meer. Nu dit weer: een Carrera GTS. Voor die ene persoon ergens op de wereld die de GT3 te heftig vindt, en de 385 pk van de Carrera S een beetje magertjes. Hou toch op.
Moeten we nog verder over deze auto vertellen? Je weet toch alles al. Vooruit dan: 3,8-liter boxermotor, 408 pk en 420 Nm, handbak of PDK, van 0 naar 100 in 4,2 seconden, topsnelheid 306 km/u. Het verbruik is gelijk aan de Carrera S, maar het koppel komt er maar liefst 200 toeren eerder in. De spoorbreedte komt van de Carrera 4, maar de GTS heeft achterwielaandrijving. Plus wat zwartgelakte spoilers en accenten. Schiet ons maar lek…
Mocht jij die ene snuiter zijn die per se dit model wil hebben: over een paar maanden kun je je lol op. Wij wachten liever nog even op de Carrera GTS RS Sport Classic Targa 4 die ongetwijfeld overmorgen onthuld wordt.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Waarom deze Porsche 911 komisch smalle achterbanden heeft (het zijn geen thuiskomers)

Dat mensen geen elektrische Porsche willen, daar komen ze in Brabant nu op pijnlijke wijze achter

Is de Aston Martin Vantage eindelijk beter dan de Porsche 911 Turbo S?

Porsche 911 Carrera S facelift is de nieuwe Golf van ’t Gooi

De duurste Porsche 911 ter wereld is strikt genomen geen Porsche, maar wel heel erg duur

Dit moet wel (veruit) de goedkoopste Porsche Panamera van Nederland zijn

De Techart Magnum is sneller (en lichter) dan de nieuwe BMW M5 Touring

Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Waarom deze Porsche 911 komisch smalle achterbanden heeft (het zijn geen thuiskomers)

Wereldrecord driften Porsche Taycan niet beperkt door accu

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

Een van de mooiste Audi’s van dit moment is tweedehands wel heel goedkoop aan het worden

Ook al heb je heel veel geld, je kunt de Nissan GT-R niet meer bestellen

De nieuwe politie-Mustangs zijn opmerkelijk genoeg trager dan onze Mercedes-diesels

Is zo’n brute Nissan 370Z na 16 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Eindelijk is er een krachtigere Mazda MX-5 en hij gaat nog in productie ook

De duurste Porsche 911 ter wereld is strikt genomen geen Porsche, maar wel heel erg duur

Is de nieuwe Volkswagen Tayron de opgerekte crossover die je moet hebben? (review)

Is zo’n supersnelle Mercedes A 45 AMG na 12 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Waarom deze oude VW Golf met verkleurde bumpers 18.500 (!) euro moet kosten

Een van de leukste ‘normale’ auto’s van Nederland gaat binnenkort uit productie

Een van de mooiste Audi’s van dit moment is tweedehands wel heel goedkoop aan het worden

Toyota C-HR+ is precies even sterk én even snel als de meest legendarische BMW M3

Vergeet fatbikes: met deze speciale VW Transporter mag je al rijden als je 16 jaar bent

De snelste Audi ter wereld krijgt een motor die meer toeren draait dan een Honda VTEC

Een van de leukste ‘automerken’ van Nederland is failliet, dus jij kunt nu voor een prikkie je slag slaan

Hardrijder met extreem veel geluk krijgt geen boete omdat ie precies op tijd van huis vertrok
