
Oké, we wilden het niet zeggen, maar Porsche, nu laten jullie ons geen keus. Een 911 is een heerlijke auto, echt waar. In standaarduitvoering, als de briljante Carrera S en ook als lichtgewicht GT3. Vooruit, voor als het echt hard moet gaan is er nog de Turbo, inmiddels ook een legendarische naam. Maar dan hebben we de essentiële versies toch wel gehad.
We willen niet nog meer 911’s. We worden er een beetje moe van dat jullie telkens met een hoop bombarie een nieuwe modellijn introduceren voor elk gewijzigd schroefje. We zien door de bomen het bos niet meer, of beter gezegd: door alle S’en, RS’en en GT’s de auto’s niet meer. Nu dit weer: een Carrera GTS. Voor die ene persoon ergens op de wereld die de GT3 te heftig vindt, en de 385 pk van de Carrera S een beetje magertjes. Hou toch op.
Moeten we nog verder over deze auto vertellen? Je weet toch alles al. Vooruit dan: 3,8-liter boxermotor, 408 pk en 420 Nm, handbak of PDK, van 0 naar 100 in 4,2 seconden, topsnelheid 306 km/u. Het verbruik is gelijk aan de Carrera S, maar het koppel komt er maar liefst 200 toeren eerder in. De spoorbreedte komt van de Carrera 4, maar de GTS heeft achterwielaandrijving. Plus wat zwartgelakte spoilers en accenten. Schiet ons maar lek…
Mocht jij die ene snuiter zijn die per se dit model wil hebben: over een paar maanden kun je je lol op. Wij wachten liever nog even op de Carrera GTS RS Sport Classic Targa 4 die ongetwijfeld overmorgen onthuld wordt.
Meer van TopGear


Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

Jazeker, deze Porsche 963 RSP is een echte Porsche en straatlegaal

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Waarom je de Macan niet een dure Audi met een Porsche-koets mag noemen

Waarom betalen sommige mensen 25.000 euro voor een speciale lakkleur? En is dat het wel waard?

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Is deze A90 Final Edition een waardig afscheid van de Toyota GR Supra? (review)

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Is zo’n vlugge Ford Fiesta ST na 13 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De BMW M5 Touring is een vetklep, maar hoe erg is dat nou echt? (review)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Gaat de populairste benzinesoort in Duitsland verdwijnen vanwege het klimaat?

20.000 mensen bij Volkswagen nemen plotseling ontslag, en daar is het merk heel blij mee

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Is zo’n vlugge Ford Fiesta ST na 13 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De enige Honda met V8-motor is waarschijnlijk de minst betrouwbare auto van het merk ooit

Hoeveel kilometers mag een tweedehandsauto hebben en wanneer wordt het een risico?

Geluk is… een Porsche die eindelijk vlammen spuwt (zonder pops and bangs-tune)

Heeft het nu zin gehad om een nieuw merk van een modelnaam te maken?
