
Nee, het is nog steeds geen typefout. We bedoelen niet een Panamera Hybrid of Cayenne Hybrid. Hoe dik denk je dat onze vingers zijn? De Porsche 911 Hybrid komt echt. Naast waterkoeling en een turbo krijgt de zescilinder boxermotor nu ook een elektromotor. De testfase loopt na meer dan vijf miljoen kilometers en een snelle ronde op de Nürburgring Nordschleife op zijn eind.
De testrijders van Porsche reden een flinke rit, van koud tot snikheet. De testkilometers van de nieuwe Porsche 911 Hybrid leveren daarom leuke vakantiekiekjes op. Voor de goede orde: het was natuurlijk niet één doorlopende rit van vijf miljoen kilometer. Verder geeft het merk nog geen technische gegevens van de Porsche 911 Hybrid, helaas.
Een snelle tijd op de Nürburgring Nordschleife
Als Porsche zich ergens thuis voelt, dan is het we op de Nordschleife. Zo heeft het merk op dit moment het record van de snelste sportwagen met de GT2RS MR. De nieuwe Porsche 911 Hybrid is niet zó snel, maar volgens Porsche is hij wel bijna 9 seconden sneller dan een ‘vergelijkbaar model’. Welk model dat is, verklapt het merk nog niet. De rondetijd was in ieder geval 7 minuten en 16.934 seconden. Op 28 mei wordt de nieuwe 911 onthuld.
Meer van TopGear


Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Deze Porsches kun je bewonderen op de IAMS 2025

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Dit is de goedkoopste Porsche van dit moment – moet je zoiets willen? (review)

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Mercedes investeert in verbrandingsmotoren, stopt met EQ-submerk,

Volkswagen ligt onder vuur vanwege de naam van de elektrische ID-serie

Porsche Cayenne Coupé: 1e rij-indruk

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

De tweede generatie Toyota MR2 rijdt heel anders dan je misschien zou verwachten

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Door zware tijden in autoland gaan twee aartsvijanden plotseling samenwerken

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

Stoot de Maserati MC20 GT2 Stradale de 911 GT3 eindelijk van de troon?

Dit zijn de 9 stomste stunts en sprongen die ooit met auto’s zijn gedaan (en daarom zo leuk)

Is zo’n beeldschone Alfa Romeo 4C na jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

‘Waarom hebben sommige auto’s twee tankklepjes – eentje voorop en eentje achter?’

Met deze verborgen functie word je niet meer misselijk als je in de auto op je telefoon kijkt
