
Nee, het is nog steeds geen typefout. We bedoelen niet een Panamera Hybrid of Cayenne Hybrid. Hoe dik denk je dat onze vingers zijn? De Porsche 911 Hybrid komt echt. Naast waterkoeling en een turbo krijgt de zescilinder boxermotor nu ook een elektromotor. De testfase loopt na meer dan vijf miljoen kilometers en een snelle ronde op de Nürburgring Nordschleife op zijn eind.
De testrijders van Porsche reden een flinke rit, van koud tot snikheet. De testkilometers van de nieuwe Porsche 911 Hybrid leveren daarom leuke vakantiekiekjes op. Voor de goede orde: het was natuurlijk niet één doorlopende rit van vijf miljoen kilometer. Verder geeft het merk nog geen technische gegevens van de Porsche 911 Hybrid, helaas.
Een snelle tijd op de Nürburgring Nordschleife
Als Porsche zich ergens thuis voelt, dan is het we op de Nordschleife. Zo heeft het merk op dit moment het record van de snelste sportwagen met de GT2RS MR. De nieuwe Porsche 911 Hybrid is niet zó snel, maar volgens Porsche is hij wel bijna 9 seconden sneller dan een ‘vergelijkbaar model’. Welk model dat is, verklapt het merk nog niet. De rondetijd was in ieder geval 7 minuten en 16.934 seconden. Op 28 mei wordt de nieuwe 911 onthuld.
Meer van TopGear


Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Porsche lanceert twee modellen waarvan de lak al 25.000 euro kost

Jazeker, deze Porsche 963 RSP is een echte Porsche en straatlegaal

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Waarom je de Macan niet een dure Audi met een Porsche-koets mag noemen

Waarom betalen sommige mensen 25.000 euro voor een speciale lakkleur? En is dat het wel waard?

Niemand wil deze ‘dikke BMW’ hebben, dus geeft BMW 21.080 euro korting

Mercedes investeert in verbrandingsmotoren, stopt met EQ-submerk,

Volkswagen ligt onder vuur vanwege de naam van de elektrische ID-serie

Porsche Cayenne Coupé: 1e rij-indruk

Is de Ford Mustang GT met V8 die 81.051 euro aan belasting waard? (review)

Het wordt binnenkort een heel stuk aantrekkelijker om een oude Honda NSX te kopen

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Je leven is een leugen: het logo van BMW is helemaal geen propeller

Is zo’n zwaar onderschatte Subaru Levorg na 11 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Ooit kon je gewoon een Volkswagen Passat met W8-motor kopen – dit is het verhaal erachter

Je verwacht het niet, maar deze bijna nieuwe Audi A8 (met W12) is nu ineens een heel verstandige aankoop

Gaat het verbod op benzineauto’s in 2035 nog door? ‘EU laat zien dat ze kunnen versoepelen’
