Nee, het is nog steeds geen typefout. We bedoelen niet een Panamera Hybrid of Cayenne Hybrid. Hoe dik denk je dat onze vingers zijn? De Porsche 911 Hybrid komt echt. Naast waterkoeling en een turbo krijgt de zescilinder boxermotor nu ook een elektromotor. De testfase loopt na meer dan vijf miljoen kilometers en een snelle ronde op de Nürburgring Nordschleife op zijn eind.
De testrijders van Porsche reden een flinke rit, van koud tot snikheet. De testkilometers van de nieuwe Porsche 911 Hybrid leveren daarom leuke vakantiekiekjes op. Voor de goede orde: het was natuurlijk niet één doorlopende rit van vijf miljoen kilometer. Verder geeft het merk nog geen technische gegevens van de Porsche 911 Hybrid, helaas.
Een snelle tijd op de Nürburgring Nordschleife
Als Porsche zich ergens thuis voelt, dan is het we op de Nordschleife. Zo heeft het merk op dit moment het record van de snelste sportwagen met de GT2RS MR. De nieuwe Porsche 911 Hybrid is niet zó snel, maar volgens Porsche is hij wel bijna 9 seconden sneller dan een ‘vergelijkbaar model’. Welk model dat is, verklapt het merk nog niet. De rondetijd was in ieder geval 7 minuten en 16.934 seconden. Op 28 mei wordt de nieuwe 911 onthuld.
Reacties