De Porsche 911 wordt vaak gezien als de meest bruikbare sportauto ter wereld. Geen wonder dan ook dat het al decennia een van de best verkopende sportmodellen is. De miljoenste 911 rolde zelfs onlangs van de band. Het grote aantal Porsches dat rondrijdt, zorgt ook voor een interessant gegeven. Namelijk dat de Porsche 911 nu goedkoper dan een Opel Astra is. Ja, dat hoorde je goed, tijd om je suffe C-segmenter aan de kant te schuiven.

Vooral de 911 3.4 Carrera-versies zijn nu voor een habbekrats op te halen. Neem dit exemplaar uit 1998 bijvoorbeeld. Dit is de goedkoopste schadevrije 911 die je in Nederland kunt halen. Je betaalt er maar 18.250 euro voor. Dan krijg je wel een 3,4-liter boxermotor met 300 pk. Daarmee lach je elke Astra (en Insignia, en eigenlijk élke Opel, plus alles wat daarmee concurreert) uit. Hij heeft wel meer dan tweeënhalf ton op de teller staan, dus het is de vraag of alle pk’s nog aanwezig zijn.

En als deze kleur me niet aanstaat?

Geen probleem, want er zijn genoeg Porsches 911 die niet veel duurder zijn. Wat dacht je van deze 911 Cabrio uit 2000 voor 19.500 euro. Hij heeft ruim een ton minder gelopen dan het eerdergenoemde exemplaar en heeft ook nog eens een handbak. En deze Porsches zijn ‘VOLLEDIG PERFECT ONDERHOUDEN’. Wat kan er in hemelsnaam misgaan?

Nou ja, misschien zijn de onderhoudskosten wat hoger dan die van een Opel Astra. Veel hoger, zelfs (een grote beurt gaat, zonder ellende, makkelijk richting de twee millle). Maar hadden we al gezegd dat je daarvoor een 911 Carrera met een boxermotor en 300 pk krijgt? Bij deze. Mocht je nog niet tevreden zijn met de Porsches die we hierboven hebben genoemd, dan kun je hier het volledige aanbod van Porsches 911 bekijken.

Reacties

  • i-dtec3 heeft op 3 juli 2017 geschreven:

    Niet al te lang geleden had ik op marktplaats gekeken of ik een leuke Porsche binnen mijn budjet bestaan.

    Je raad het al, ik keek naar de 996 en de 986 (Boxster).

    Aandachtspunten zijn het IMS lager en de koppeling. Het schijnt als het IMS lager vervangen is, een 996 en een Boxster nooit meer dat probleem ondervinden en je dus een prima Porsche eraan heb. Ok, de koplampen van een 996 moeten je liggen, en als verder het andere dan andere dashboard ook geen probleem is dan zou ik zeggen, maak je droom waar.

    Reageer

Geef een reactie

(verplicht)

Meer van TopGear