
Geef toe, dat ziet er lekker uit, of niet? Zullen we het enige nadeeltje verpakken in een hamburger van goed nieuws? Goed nieuws: de Porsche 911 Sport Classic is de krachtigste handgeschakelde 911 van dit moment. Helaas: het is niet de motor uit de Porsche 911 GT3. Beter nieuws: die ducktail!
De Porsche 911 Sport Classic is de tweede in een serie van vier Heritage Design-modellen. Ze bouwen slechts 1.250 exemplaren en die hebben allemaal achterwielaandrijving en een handbak. Het vermogen komt uit een 3,7-liter zescilinder boxermotor met turbo’s. Overigens een heel fijne motor, maar als je eenmaal met de 4.0 hebt gereden, ben je voorgoed verpest. Ligt misschien meer aan ons.
De Porsche 911 Sport Classic is meer dan alleen een geinig kleurtje en een stickerpakketje. We benoemden die goddelijke ducktail-spoiler al, maar kenners zullen ook zien dat deze 911 de widebody heeft van de 911 Turbo. De stoelen zijn voorzien van het klassieke houndstooth-patroontje. De velgen zijn een moderne interpretatie van de Fuchs-velgen van weleer. De kleur is Sports Grey Metallic.

De Europese prijs van de Porsche 911 Sport Classic
De inspiratie voor deze Porsche 911 Sport Classic komt van de Carrera RS 2.7 uit 1972, die had ook zo’n kenmerkende achterspoiler. Van de 997-generatie van de 911 bracht Porsche ook al een Sport Classic uit in vrijwel dezelfde stijl. De Nederlandse prijs van de nieuwe 992 Sport Classic is minimaal 364.900 euro. Wel weten we dat ie zonder belastingen 272.714 euro moet kosten.
Meer van TopGear


Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Deze Porsches kun je bewonderen op de IAMS 2025

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Dit is de goedkoopste Porsche van dit moment – moet je zoiets willen? (review)

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Bij een Porsche 911 GT3 kun je voor 100.000 euro aan opties selecteren

Porsche 911 Carrera T: lichter, sportiever en duurder

Zeldzame Porsche 911 Turbo haalt met gemak 350 km/u

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

De tweede generatie Toyota MR2 rijdt heel anders dan je misschien zou verwachten

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Door zware tijden in autoland gaan twee aartsvijanden plotseling samenwerken

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

BMW gaat door met auto van het formaat tweekamerappartement

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

Het gaat niet goed met Volkswagen want ze verkopen juist te veel elektrische auto’s

Volkswagen viert de 50e verjaardag van de Polo maar maakt daarbij een foutje

Het lijkt erop dat er straks Chinese auto’s uit de Duitse fabrieken van Volkswagen komen

Je kunt met de auto de Windows XP-achtergrond bezoeken – maar schrik niet hoe het er nu bij ligt

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

De langste autotunnel ter wereld komt in Europa en het maakt je reistijd 10 uur (!) korter

De EU versoepelt CO2-regels voor autofabrikanten, maar wat betekent dit voor jou?

Eigenaren van auto zijn boos, want ze zijn ineens 600 pk kwijt na software-update
