
Het 911-trio is weer compleet. Net als bij de vorige generatie vergezelt de Porsche 911 Targa de cabriolet en de coupé. Het is de minst rationele keuze van de drie, maar niet minder verleidelijk. De Porsche 911 Targa heeft alle nadelen van de cabriolet (zwaarder, minder bruikbare ruimte) zonder alle voordelen, want met een volwaardig cabriodak is open rijden toch een stuk leuker.
De carrosserievorm is nooit ontstaan omdat het zo’n volmaakt idee was; het was een compromis in Amerika. De eerste versie verscheen in de jaren zestig omdat Porsche bang was dat een cabriolet door op de Amerikaanse markt geldende veiligheidseisen niet meer mogelijk zou zijn. Ze wilden toch iets cabrio-achtigs verkopen en kwamen daarom met de Targa. Een tussenoplossing dus, die uiteindelijk verwerd tot een legendarisch model.
Daarom zijn we bijzonder blij dat de Porsche 911 Targa er weer bij is. Het kleine beetje softtop, de zilverkleurige rolbeugel en de grote glazen koepel geven de 911 een elegante uitstraling. Bovendien zit je wat meer geborgen dan bij een cabriolet, maar je hebt toch de zon op je knar. Het dak opent automatisch, maar niet zoals je misschien zou verwachten. Het softtopje rolt niet terug, maar de volledig glazen koepel komt omhoog, waarna het dakje eronder verdwijnt. In 19 seconden is het dak open.
Porsche 911 Targa komt als 4 en 4S
Net als de vorige generatie is deze Targa alleen leverbaar met vierwielaandrijving. De Porsche 911 Targa 4S met PDK weegt 1.675 kilo, wat 110 kilo meer is dan de coupé en zelfs 40 kilo meer dan de cabrio. De Targa 4 met 385 pk is alleen leverbaar met PDK-automaat. De Targa 4S met 450 pk kun je eventueel ook met een handbak krijgen. De 0-100-tijd hiervan bedraagt 3,6 seconden voor de automaat en 4,4 seconden voor de handbak. De topsnelheid is voor beide modellen 304 km/u. De prijzen volgen nog.
Meer van TopGear


Porsche lanceert twee modellen waarvan de lak al 25.000 euro kost

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Porsche lanceert twee modellen waarvan de lak al 25.000 euro kost

Jazeker, deze Porsche 963 RSP is een echte Porsche en straatlegaal

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Waarom je de Macan niet een dure Audi met een Porsche-koets mag noemen

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Bij een Porsche 911 GT3 kun je voor 100.000 euro aan opties selecteren

Porsche 911 Carrera T: lichter, sportiever en duurder

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Is de Ford Mustang GT met V8 die 81.051 euro aan belasting waard? (review)

Het wordt binnenkort een heel stuk aantrekkelijker om een oude Honda NSX te kopen

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Ondanks zijn prijs is de duurste auto in het Golf segment een enorm succes

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Er is één (prijzige) optie die je altijd bij BMW moet bestellen, want het maakt je auto veel meer waard

Is de nieuwe Audi A5 Avant de moeite waard om er een SUV voor te laten staan? (review)

Humor: Deze dikke BMW heeft eigenlijk een piepklein motortje

Mercedes komt toch weer met een gloednieuwe V8-motor (en die gaat nooit meer uit productie)

Ondanks zijn prijs is de duurste auto in het Golf segment een enorm succes

Deze auto moet 20 miljoen opbrengen, maar heeft verweerde koplampen, is dat erg?

Sportieve Abarth met 185 pk kost verrassend weinig (en de Fiat-versie is nog goedkoper)

Elektrische auto’s maken de passagiers ziek, terwijl jij als bestuurder niets merkt

In deze gemeentes krijg je vanaf nu een boete als je met de verkeerde auto een zero-emissiezone in rijdt
