Sommige tuners kunnen het gewoon niet laten. De Porsche 911 Turbo is in principe al af als hij zijn geboortegrond verlaat. Niets meer aan doen, zouden wij zeggen.
Daar denken ze bij het Duitse Gemballa anders over. Het kan altijd nog net even sneller en spectaculairder. En over het algemeen ook smakelozer, al moeten we toegeven dat dat bij deze GTR 800 EVO-R wel meevalt. Afgezien van een merkwaardig gevormde achterspoiler doet de zwart-witte kleurstelling de 911 beslist goed.
Ook de motorkap ziet er goed uit met de enorme ventilatieopening, wat ook geldt voor de iets lagere voorspoiler en de GT koplampen. Eigenlijk heeft de creatie van Gemballa nu meer overeenkomsten met de Porsche Carrera GT dan met de 911 die als basis heeft gediend.
Ook wat vermogen betreft komt de GTR 800 Avalanche– Engels voor lawine – aardig in de buurt van de Carrera GT. Dankzij een grotere cilinderinhoud van 3,8 liter en de aanwezigheid van twee turbo’s van Garret stijgt het vermogen tot een bijna bizarre 850 pk, met een koppel van 935 Nm. Om dat allemaal op de weg te houden monteerde Gemballa 19 inch lichtmetaal met brede Yokohama’s, waarvoor ook de wielkasten wat breder moesten worden. Verder werd het onderstel aangepast met een stuggere wielophanging en in hoogte verstelbare schokdempers. Zou het allemaal genoeg zijn?
Reacties