
Twee weken geleden werd de facelift van de BMW 5-serie gepresenteerd (ook met M Performance-lekkers). Vandaag brengt de Nederlandse importeur de prijzen van de vernieuwde BMW 5-serie naar buiten.
De instapper is de 518d, met 150 pk sterke 2,0-liter viercilinder turbodiesel. Deze staat voor 56.516 euro in de prijslijst. Via de 520d en de 520d xDrive gaat het dieselgamma naar de zescilinders: de 530d, 530d xDrive en 540d. Voor die laatste, 320 pk en 680 Nm sterk, moet je minstens 84.975 euro neertellen. De aloude M550d xDrive is helaas niet meer in de lijst terug te vinden.
Aan de benzinekant start het aanbod bij de 520i voor 58.505 euro. Na de 530i, 530i xDrive, 540i en 540i xDrive beland je dan uiteindelijk bij de M550i xDrive, die 137.722 euro mag opbrengen. En de M5? Die is nog niet officieel onthuld.
Plug-in hybride-fünfen kan ook: voor nu moet je het met de 530e doen (vanaf 64.605 euro), al dan niet met xDrive-vierwielaandrijving. De potente 545e maakt binnenkort zijn opwachting.
De volledige lijst met prijzen van de BMW 5-serie vind je hieronder.
Prijzen BMW 5-serie (2020)
- BMW 520iA: € 58.505
- BMW 530iA: € 66.013
- BMW 530iA xDrive: € 70.154
- BMW 530e: € 64.605
- BMW 530e xDrive: € 67.566
- BMW 540iA: € 73.085
- BMW 540iA xDrive: € 77.545
- BMW M550iA xDrive: € 137.722
- BMW 518dA: € 56.516
- BMW 520dA: € 61.961
- BMW 520dA xDrive: € 66.808
- BMW 530dA: € 75.282
- BMW 530dA xDrive: € 79.726
- BMW 540dA xDrive: € 84.975
- BMW 520iA Touring: € 61.560
- BMW 530iA Touring: € 68.572
- BMW 530iA xDrive Touring: € 73.085
- BMW 540iA xDrive Touring: € 80.584
- BMW 518dA Touring: € 59.751
- BMW 520dA Touring: € 65.399
- BMW 520dA xDrive Touring: € 70.246
- BMW 530dA Touring: € 78.719
- BMW 530dA xDrive Touring: € 83.722
- BMW 540dA xDrive Touring: € 88.413
Meer van TopGear


De BMW M5 (G90) is heel erg goed, maar is het ook een M5? (review)

Is de hopeloos verouderde BMW M5 (E39) nog altijd de beste sportsedan?

Deze BMW M5 Touring (E39) is de droom van iedere liefhebber

Deze dikke BMW M5 is juist lichter geworden

BMW i5 M60 xDrive (review): nogal iGewikkeld

BMW is niet alleen sportiviteit op vier wielen – dit zijn de sportieve motorfietsen van BMW

BMW gaat door met auto van het formaat tweekamerappartement

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

BMW geeft een wel heel vreemde keuze voor de volgende M3 (maar hij wordt wel mooier)

BMW zegt zescilinder vaarwel voor de snelste M2, krijgt dit jaar al een viercilinder

Als je vandaag in de BMW M3 (E30) rijdt, valt ie dan tegen of maakt ie de verwachtingen waar?

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

De stijlvolste Audi RS 6 had een foute eigenaar en kan nu van jou zijn (voor weinig?)

De verstandigste auto die je kunt kopen is compleet vernieuwd, maar jij kiest toch wel een BMW

De nieuwe Brabus E 700 is verrassend voordelig (en lichter dan een M5)

De vernieuwde Volvo S90 kun je nu herkennen aan een bijzonder fraaie achterkant

Is zo’n briljante Audi R8 na 19 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Kooptip: deze VW Transporter met GTI-motor (!) is door een slimme truc heel gunstig in de belasting

Dit moet wel de roestigste Volkswagen zijn die je ooit gezien hebt (en niet alleen de achterklep)

Deze gehate eigenschap van de Volkswagen Golf GTI zal (helaas) niet meer terugkeren

Voor dik 5.000 euro is je Volkswagen Passat echt helemaal af (maar nog niet sneller)

Opvallend: deze snelle Audi is in Nederland nu aanzienlijk goedkoper dan in Duitsland

Is zo’n briljante Audi R8 na 19 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

ANWB waarschuwt dat je laadbeurt in het buitenland ineens 480 euro kan kosten als je niet oplet

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Nieuwe auto’s zijn indrukwekkend, maar oude auto’s kun je tenminste nog zelf repareren

Dit is de echte reden waarom de Fiat Multipla er zo lelijk uitziet (want er zit een gedachte achter)

540d levert 340 pk/700 Nm plus 11 hybride pk🤓
Jammer dat de nog dikkere M550d er niet meer komt. Scheelt maar 1 turbo en een slordige 50pk & 60 Nm, maar gelukkig is er nog de Alpina D5S die dus 407pk/800Nm levert. Als ik mocht kiezen dan toch maar de B5 met V8😊💪