
Twee weken geleden werd de facelift van de BMW 5-serie gepresenteerd (ook met M Performance-lekkers). Vandaag brengt de Nederlandse importeur de prijzen van de vernieuwde BMW 5-serie naar buiten.
De instapper is de 518d, met 150 pk sterke 2,0-liter viercilinder turbodiesel. Deze staat voor 56.516 euro in de prijslijst. Via de 520d en de 520d xDrive gaat het dieselgamma naar de zescilinders: de 530d, 530d xDrive en 540d. Voor die laatste, 320 pk en 680 Nm sterk, moet je minstens 84.975 euro neertellen. De aloude M550d xDrive is helaas niet meer in de lijst terug te vinden.
Aan de benzinekant start het aanbod bij de 520i voor 58.505 euro. Na de 530i, 530i xDrive, 540i en 540i xDrive beland je dan uiteindelijk bij de M550i xDrive, die 137.722 euro mag opbrengen. En de M5? Die is nog niet officieel onthuld.
Plug-in hybride-fünfen kan ook: voor nu moet je het met de 530e doen (vanaf 64.605 euro), al dan niet met xDrive-vierwielaandrijving. De potente 545e maakt binnenkort zijn opwachting.
De volledige lijst met prijzen van de BMW 5-serie vind je hieronder.
Prijzen BMW 5-serie (2020)
- BMW 520iA: € 58.505
- BMW 530iA: € 66.013
- BMW 530iA xDrive: € 70.154
- BMW 530e: € 64.605
- BMW 530e xDrive: € 67.566
- BMW 540iA: € 73.085
- BMW 540iA xDrive: € 77.545
- BMW M550iA xDrive: € 137.722
- BMW 518dA: € 56.516
- BMW 520dA: € 61.961
- BMW 520dA xDrive: € 66.808
- BMW 530dA: € 75.282
- BMW 530dA xDrive: € 79.726
- BMW 540dA xDrive: € 84.975
- BMW 520iA Touring: € 61.560
- BMW 530iA Touring: € 68.572
- BMW 530iA xDrive Touring: € 73.085
- BMW 540iA xDrive Touring: € 80.584
- BMW 518dA Touring: € 59.751
- BMW 520dA Touring: € 65.399
- BMW 520dA xDrive Touring: € 70.246
- BMW 530dA Touring: € 78.719
- BMW 530dA xDrive Touring: € 83.722
- BMW 540dA xDrive Touring: € 88.413
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


De BMW M5 (G90) is heel erg goed, maar is het ook een M5? (review)

Is de hopeloos verouderde BMW M5 (E39) nog altijd de beste sportsedan?

Deze BMW M5 Touring (E39) is de droom van iedere liefhebber

Deze dikke BMW M5 is juist lichter geworden

BMW i5 M60 xDrive (review): nogal iGewikkeld

Ook de Koninklijke Marechaussee wil overstappen op nieuwe (en snellere) BMW’s

De vorige BMW i3 vonden jullie echt heel lelijk, maar de volgende gaan jullie wél mooi vinden

Op deze manier gaat BMW rijke mensen tegemoet komen die vergeten remmen te bestellen

Waarom je voorlopig echt even niet met je BMW naar Friesland moet rijden

De BMW X5 heeft de interessantste constructie voor een reservewiel ooit

Twintigjarige kan geen BMW van 230.000 euro kopen, reageert op originele manier

Op deze manier gaat BMW rijke mensen tegemoet komen die vergeten remmen te bestellen

Deze (zeer zeldzame) verlengde Volvo S80 met heerlijke V8 kan van jou zijn

De nieuwe Volvo ES90 is de stilste Volvo aller tijden – dit moet ie kosten

Dit is de nieuwe (en prachtige) Audi A6 – en hij heeft niet de motor die je zou verwachten

Volvo gaat met de ES90 een van de zwaarste auto’s in zijn klasse bouwen, maar dat heeft een voordeel

Audi gaat ook dit mooie en sportieve model uit productie halen

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

De duurste Golf van Nederland kost meer dan een ton (en nee, niet in guldens)

De nieuwe Grandland rijdt weer als een echte Opel (review)

De duurste Porsche 911 ter wereld is strikt genomen geen Porsche, maar wel heel erg duur

Is de nieuwe Volkswagen Tayron de opgerekte crossover die je moet hebben? (review)

Is zo’n supersnelle Mercedes A 45 AMG na 12 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Ondernemers toch niet op de fiets: dieselbusjes mogen langer de binnenstad in

Dit zijn zes betaalbare hatchbacks die veel sneller zijn dan dat ze eruit zien

Waarom je deze toffe nieuwe vrachtwagens van Volvo niet in Nederland gaat zien

Waarom de ‘echte’ versnellingsbak een comeback aan het maken is bij elektrische auto’s

De benzinemotor van de toekomst heeft mogelijk ovalen zuigers, en dat heeft een belangrijk voordeel

540d levert 340 pk/700 Nm plus 11 hybride pk🤓
Jammer dat de nog dikkere M550d er niet meer komt. Scheelt maar 1 turbo en een slordige 50pk & 60 Nm, maar gelukkig is er nog de Alpina D5S die dus 407pk/800Nm levert. Als ik mocht kiezen dan toch maar de B5 met V8😊💪