Als je een liefhebber bent van knotsgekke bouwwerken, komt deze E28 BMW 5-serie je misschien bekend voor. Deze 535i kreeg veel aandacht in 2010 toen eigenaar Mike Burroughs besloot om hem te tunen en te verlagen. Stance, yo. Na de fifteen minutes of fame, ging de hype letterlijk in rook op toen de auto in brand vloog en volledig affikte.
Twee jaar geleden herrees Rusty uit de as. Bijna de helft van alle carrosseriepanelen van de oude auto zijn opnieuw gebruikt. De nieuwe onderdelen zijn in een chemische cocktail gedompeld om te zorgen dat het verouderingsproces versneld werd.
Je ziet misschien dat de wielbasis iets veranderd is. Hij is ongeveer 30 centimeter kleiner, om het een old-school Groep 5-gevoel mee te geven. De grote wielkasten en de agressieve stance dragen daar ook aan bij.
Als je geen fan van esthetiek bent, moet je even wachten met het vellen van een oordeel totdat je een blik onder de motorkap hebt geworpen. Met een motor uit een E34 M5, die nu 3,7-liter en 500 pk heeft, doet Rusty niet onder voor een M1 Procar-motor. Hij heeft F1-achtige pushrod-ophanging die ontworpen is door H&R en drinkt nu brandstof met octaangetal 110. Alles aan deze herrezen BMW is goed.
Reacties