Begrijp ons niet verkeerd, wij hebben niets tegen het automerk Subaru. We vinden zelfs dat ze heel goede auto’s maken. Qua uiterlijk kan Subaru ons niet altijd bekoren maar onder de motorkap zit het meestal wel goed.
Over een krappe maand lanceert het merk de derde generatie Forester, weer een soort mix tussen een SUV en een stationcar. Alleen hebben ook zij een strategie bedacht waarvan we niet ondersteboven raken. Sterker nog, we vinden deze strategie tamelijk irritant. Ze zijn namelijk op internet al fijn begonnen met aftellen, tot de werkelijke lancering volgende maand. Niks mis mee, zou je zeggen.
Alleen, het enige wat we van Subaru te zien krijgen zijn wazige foto’s waarop je bijna niets ziet. In ieder geval te weinig om er een zinnig woord over te schrijven. Vandaar dit onzinnige stukje.
Subaru is niet het eerste merk dat er voor kiest om zo vervelend te doen. We zagen een dergelijke strategie eerder al bij bijvoorbeeld de lancering van de BMW M3 en de Renault Laguna.
Maar goed, ze hebben toch hun doel bereikt, we schrijven er immers over. We beloven echter dat we er alleen wéér over schrijven als we je de hele auto kunnen tonen. Die zal wel weer net zo lelijk en saai zijn als de andere Subaru’s – misschien dat ze ons daarom een maand naar een zwart plaatje laten kijken? Oh, we hebben wel meer informatie voor je alleen weet jij die ook al: hij heeft vierwielaandrijving, een dikke boxermotor en rijdt supergoed.
Wanneer de auto haar entree in Europa maakt is vooralsnog onduidelijk. Meestal gebeurd dit een half jaar na de Japanse introductie.
Reacties